Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، بیانیه مشترکی به شرح زیر صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی - تهران، ۴ شهریور ١٣٩٩ (٢۶ آگوست ٢٠٢٠)

آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق نمودند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت کرده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ بصورت موقت توسط ایران در حال اجرا است، ارتقاء بخشند.

بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در خصوص حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده، و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد. تاریخ های مربوط به دسترسی های آژانس و فعالیت های راستی آزمایی، مورد توافق قرار گرفته است. فعالیت های راستی آزمایی آژانس مطابق با موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی و رویه استاندارد راستی آزمایی آژانس، همان گونه که برای همه کشورهای دارای موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اجراء می شود، به صورت برابر و بدون تبعیض اجراء خواهد شد.

در چارچوب قطعنامه GOV/2015/72 که در تاریخ ١۵ دسامبر ٢٠١۵ توسط شورای حکام به تصویب رسید، آژانس و ایران تایید می کنند که این موضوعاتِ مرتبط با اجرای پادمان، منحصرا مربوط به مواد و فعالیت های هسته ای تحت پادمان براساس موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی می باشند.

در این چارچوب حاضر، براساس تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ در اختیار آژانس، آژانس هیچ سؤال دیگری از ایران، و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد.

دو طرف تصدیق می کنند که استقلال، بی طرفی و حرفه ای گری آژانس همچنان لازمه اجرای فعالیت های راستی‌آزمایی هستند.

آژانس با حفاظت از تمامی اطلاعات محرمانه پادمانی مطابق با اساسنامه آژانس، مفاد مرتبط در موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی، و محرمانگی رژیم، استانداردها و رویه های تثبیت شده‌ی آژانس، نگرانی های امنیتی ایران را همچنان مدنظر قرار خواهد داد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آژانس توافق ایران و آژانس آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت های راستی آزمایی ایران و آژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد

سازمان همکاری اسلامی گزارش کمیته مستقل بررسی درباره آنروا را پاسخی روشن به برخی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینیدانست.

به گزارش ایسنا، کمیته مستقل بررسی عملکرد آنروا به این نتیجه رسید که آژانس به اصل انسانی بی‌طرفی پایبند بوده و نقش محوری در حمایت از امدادرسانی‌ها و اقدامات انسانی برای میلیون‌ها پناهجوی فلسطینی ایفا می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از نتیجه گزارش کمیته مستقل بررسی درباره عملکرد آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد، تاکید این گزارش بر این نکته که آنروا مکانیزم‌ها و اقداماتی موثری را برای تقویت ارزش‌های سازمان ملل و اصول انسانی در پیش می‌گیرد، به منزله پاسخی روشن به برخی اقدامات از جمله تحریک اسرائیل علیه آنروا با هدف متوقف کردن نقش آن و پاک کردن مساله پناهجویان فلسطینی است که اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر به اتخاذ آنها عادت کرده است.

به گزارش سایت «النشره»، سازمان همکاری اسلامی در ادامه بیانیه خود، ضمن تقدیر از موضعگیری کشورهایی که از کمک‌های مالی جدیدی به آنروا خبر دادند، از تمامی کشورهایی که توقف حمایت‌های مالی‌شان از آنروا را اعلام کردند، خواست در تصمیمات خود تجدیدنظر کرده و کمک‌ها را از سر بگیرند تا تضمین شود آنروا می‌تواند به انجام وظیفه خود در ارائه خدمات اساسی به میلیون‌ها فلسطینی ادامه دهد.

همچنین این سازمان بار دیگر تاکید کرد، وجود آژانس آنروا و تداوم نقش آن با اولویت امداد و کمک گواهی بر پایبندی بین‌المللی به حقوق آوارگان فلسطینی و یکی از عناصر ثبات در منطقه است.

سازمان همکاری اسلامی در پایان بار دیگر بر پایبندی‌ به حمایت کامل از نقش آژانس آنروا بر اساس موضعگیری ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت، حق تشکیل کشور مستقل‌شان بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • همکاری با ۵۰ برند و برگزاری ۱۲ کمپین موفق/ پلاتین دستاوردهای خود را جشن گرفت
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • جشن دستاوردهای آژانس پلاتین در سال 1402