Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نادر فخری عصر چهارشنبه در نشست با موثران شاهرود، یکی از اولویت های اصلی شاهرود را تأمین آب دانست و افزود: هزینه های انجام شده فقط در راستای اقدامات کوتاه مدت بود و برای اجرای برنامه های میان مدت تأمین آب شهرستان باید طرح انتقال از سد کالپوش را اجرایی کرد.

وی با تأکید بر انتقال آب سد کالپوش پس از در نظر گرفتن سهم مردم این منطقه در آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت، یادآور شد: انتقال آب سرچشمه های قطری که تاکنون برای آن ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است، برنامه بلند تأمین آب شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون استاندار سمنان با بیان اینکه مسیر توسعه شاهرود مشخص است، ابراز کرد: بزرگترین مشکل در ایجاد اشتغال در شاهرود نبود شناخت مردم ایران نسبت به ظرفیت های این شهرستان است و اگر بتوان شاهرود را به خوبی به سرمایه گذاران شناساند، مشکل اشتغال جوانان آن نیزحل می شود.
فخری با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بخش گردشگری شاهرود، اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه ای با صدا و سیمای استان نیز قرار است هفت برنامه ۳۰ دقیقه ای برای معرفی مفاخر، ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری شاهرود ساخته شود.
فخری با بیان اینکه شاهرود ۴۸ مورد از ۶۷۰ نوع صنایع دستی ثبت شده کشور را دارد، تصریح کرد: با بهره گیری از هنر هنرمندان صاحب نام شهرستان و نیز الگوبرداری از شهرهای موفق می توان با ارتقاء هنرهای صنایع دستی به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این حوزه نیز کمک کرد.
وی یکی از الزامات توسعه را زیرساخت های ارتباطی آن برشمرد و یادآور شد: امسال ۹۲۰ میلیارد ریال برای توسعه راه های شهرستان شاهرود در نظر گرفته شده است.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه بستر مناسب برای ایجاد خط راه آهن از شمال به جنوب از طریق شاهرود نیز فراهم و در صورت اجرا در آینده زیرساخت ریلی این منطقه تکمیل می شود، افزود: طرح توسعه فرودگاه شاهرود نیز که در ۲ سال گذشته ۲۹۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شد، به زودی به بهره برداری می رسد.
فخری همچنین به رتبه نخست شاهرود در احیاء واحدهای راکد اقتصادی در استان سمنان اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۷ بنگاه راکد تولیدی و اقتصادی احیاء و ۲۳ واحد با افزایش ظرفیت رو به رو شدند.
وی اضافه کرد: طرح مشترک دولت و بخش خصوصی در زمینه کشت ۱۰۰ هکتار زعفران نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین طرح های کشت این محصول در کشور، می تواند به رونق اقتصادی در بخش کشاورزی شهرستان کمک کند.
فرماندار شاهرود در بخش دیگر صحبت های خود با یادآوری آغاز اجرا و بهره برداری از ۲۳۸ طرح در هفته دولت در این شهرستان، تصریح کرد: بخشی از این طرح ها در مجموع با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال مربوط به شهرداری شاهرود است که با اجرای آن ها گام بزرگی در توسعه شهری نیز برداشته می شود.
در این نشست تعدادی از بزرگان و موثران شهر نیز به بیان دغدغه های خود درخصوص شهرستان پرداختند. تلاش برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و حفظ وحدت و همدلی در شهرستان از مهمترین موارد مطرح شده بود.

برچسب‌ها سمنان شاهرود شهرداری شاهرود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان شاهرود شهرداری شاهرود سمنان شاهرود شهرداری شاهرود میلیارد ریال تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ تراز منابع و مصارف تأمین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۲ اقدامات خوبی در زمینه‌ی اشتغال‌زایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تأمین اجتماعی استان برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

به گفته حسینی با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان -بدون درمان- پس از ۱۰ سال مثبت شد و تعداد کارگاه‌های فعال در سطح استان نیز به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

او افزود: برای نخستین بار به مناسبت هفته‌ کار و کارگر، ۸۰ میز خدمت این اداره‌کل تا ۱۱ اردیبهشت‌ در شهرستان‌ها دایر است.

دیگر خبرها

  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد