Web Analytics Made Easy - Statcounter

 " امید گیلانپور" عصر روز چهارشنبه در نشست خبری  به مناسبت گرامیداشت هفته دولت درباره گلایه  مقام معظم رهبری در خصوص خام فروشی برخی اقلامی از جمله زعفران و خرما افزود: قرار شد با وزارت دفاع که در زمینه ایجاد ارزش افزوده برای زعفران و استحصال مواد معطر از آن  به ما کمک شود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری یکی از مهمترین چالش های بخش کشاورزی به دلیل پر ریسک بودن فضای کسب و کار این بخش نسبت به سایر بخش ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیلانپور اظهارداشت: بنابراین در صورت پایداری فضای کسب و کار امکان رشد سرمایه گذاری در این بخش افزایش می یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشوق های دولتی متفاوتی برای سرمایه گذاری  در عرصه صنایع تبدیلی وجود دارد گفت: تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ناچار از دارایی ها خود استفاده می کنند.

گیلانپور با بیان اینکه صنایع تبدیلی و تولیدات بخش کشاورزی هماهنگی با یکدیگر ندارند، افزود: اگر در الگوی کشت کشاورزی، محصول زراعی و باغی را به اندازه نیاز تولید کنیم صنایع تبدیلی دچار چالش نمی‌شود.

مشکلی برای واردات موقت نارنگی از پاکستان نداریم

گیلانپوردرباره صدور مجوز واردات نارنگی از پاکستان افزود: طبق قانون برنامه ای برای واردات میوه نداریم.

وی اضافه کرد: اما طبق قانون گمرکی ورود موقت کالا و صادرات آن منعی ندارد و امسال جلوی واردات کالاهای غیرضروری گرفته شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: کشورهای افغانستان و پاکستان درخواست داشتند برخی از محصولات کشاورزی شان را به ایران صادر کنند و ما از صنایع خواستیم اگر توانایی فرآوری و صادرات مجدد این محصولات را دارند، آنها را وارد کنند.

وی ادامه داد: در ورود موقت کالا اگر محصولی صادر نشود، برای جلوگیری از ورود این محصولات به بازار تعرفه آن دو برابر خواهد شد.

سامانه بازارگاه نمی‌تواند معجزه کند

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: در زمان ایجاد سامانه بازارگاه دولت برای تامین نهاده ها با محدودیت منابع ارزی روبرو بود.

به گفته وی، بنابراین هدف از ایجاد این سامانه، فراهم سازی شرایطی برای تامین نهاده ها با ارز  منابع محدود بود.

وی با اشاره به اینکه هیچ سامانه هوشمندی در دنیا قوی تر از نظام بازار نیست گفت:  نظام بازار کنترل کننده است و سامانه بازارگاه نمی تواند معجزه کند به طوری که اگر عرضه محدود باشد قیمت افزایش می یابد.

وی از  اصلاح سامانه بازارگاه خبردادو افزود: پیش از این نهاده قبل ترخیص وارد سامانه نمی شد اما  با اصلاحاتی که انجام شده محموله های وارداتی ابتدا در سامانه بازارگاه ثبت و سپس ترخیص آنها صورت می گیرد.

برنامه‌ای برای واردات میوه از ونزوئلا نداریم

معاون وزیر جهاد  کشاورزی گفت: ونزوئلا به دنبال صادرات انبه و اناناس به کشور ما است اما ما برنامه ای برای واردات نداریم.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی

به گفته مجتبی دهقان‌پور؛ استان فارس به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می‌تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.

او تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار‌های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی‌های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.

دهقان پور خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان‌های مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها را به خود اختصاص داده است.

فارس پیشرو در تشکیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از کسب ۲۶ گواهی زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: اهمیت این گواهی در هویت دار کردن محصولات از لحاظ کیفیت و چگونگی فرایند تولید است و قابلیت‌های استان فارس را در حوزه زنجیره ارزش مشخص می‌کند.

دهقان پور در مراسم رونمایی از سامانه مدیریتی زنجیره تولید و تامین گیاهان دارویی، بیان کرد: در حال حاضر دو زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان تشکیل شده که مفتخریم به عنوان استان پیشرو در این قضیه در نمایشگاه بین المللی اکسپو در استان تهران از این سامانه رونمایی کنیم.

به گفته او؛ هدف از راه اندازی این سامانه، پایش زنجیره ارزش گیاهان دارویی به موازات فعالیت‌های در حال انجام است به نحوی که تمامی عوامل پشتیبان در مقوله تولید، نگهداری و عرضه محصول به بازار، قابل رصد و نظارت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بهره گیری از این سامانه موجب افزایش دانش ما در حوزه گیاهان دارویی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه متناسب با مخاطبین حوزه گیاهان دارویی، اقدام به اطلاع رسانی در زمینه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری، تولید و فرآوری محصولات می‌کند و در قالب‌های متنوع از قبیل اینفوگرافیک و پادکست گزارش فعالیت‌های انجام شده را نیز ارائه می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی