Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار مرکزی کاشمر گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد دانش‌آموزان روستاهای بخش مرکزی هیچ‌گونه امکان دسترسی به آموزش‌های مجازی از طریق تلفن همراه و رایانه را ندارند.

سعید چیتی امروز در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش که در سالن همایش‌های فرمانداری کاشمر برگزار شد، عنوان کرد: بازگشایی مدارس دغدغه‌هایی را برای روستاییان، به خصوص در روستاهای محروم، به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر مردم روستاهای نای، فرشه، بهاریه و قوچ پلنگ در بالا ولایت و روستاهای اسحاق‌آباد، تل‌آباد و گندم‎بر در پایین ولایت کارگر هستند و شرایط خرید یک گوشی را هم ندارند و این به دانش‌آموزان لطمه خواهد زد.

بخشدار مرکزی کاشمر افزود: اگر در این خصوص فکر جدی نشود، ادامه تحصیل دانش‌آموزان برای برخی والدین اصلا مهم نیست، در روستای گندم‌بر اگر بهترین امکانات را هم برای‌شان ببریم اما شرایط اینکه بخواهند از گوشی استفاده کنند، ندارند و ترجیح می‌دهند برای کسب درآمد فرزندان خود را به کارگری بفرستند.

وی بیان کرد: چون در این مدت که دانش‌آموزان تعطیل بودند والدین آن‌ها را به کارگری می‌فرستادند و کمک خوبی برای مخارج خانواده بودند، اکنون شرایط به گونه‌ای شده که برخی دیگر نمی‌خواهند فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه بفرستند.

مسئولیت سرویس‌های مدارس با آموزش‌ و پرورش است

در این جلسه همچنین فرماندار کاشمر با بیان اینکه در راستای رویکرد آرام‌سازی سه اصل اطلاع‌رسانی، هماهنگی و اقناع‌سازی باید ملاک عمل تمام مسئولان قرار گیرد، گفت: این مسائل در همه حوزه‌ها باید ملاک عمل قرار گیرد.

مسلم ساقی با تأکید بر هماهنگی بین بخشی که گاه مورد غفلت قرار می‌گیرد، افزود: با هماهنگی بین بخشی برخی از مشکلاتی که سال‌هاست به آن‌ها وارد نشده‌ایم، قابل حل است.

وی ادامه داد: زمان بازگشایی مدارس در حوزه مدارس هیچ مشکلی نباید وجود داشته باشد و در این خصوص آموزش‌ و پرورش آمادگی کامل باید داشته باشد، بیشتر از گذشته باید با انجمن اولیا و مربیان ارتباط برقرار شود. باید پیش‌بینی هر نگرانی را در هر حوزه‌ای داشته باشیم. اگر پیش‌بینی صورت گیرد، برای رفع آن نیز هم اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی سرویس‌های مدارس با شهرداری ولی هماهنگی و مسئولیت آن‌ها با آموزش‌ و پرورش است، تصریح کرد: اگر مشکلی بین شهرداری و والدین به وجود آمد آموزش‌ و پرورش وارد خواهد شد.

۲۶۰۰ همکار فرهنگی باید کلاس مجازی تشکیل دهند

مدیر آموزش‌ و پرورش کاشمر در این جلسه گفت: تاکنون برای وضعیت اینترنت روستاها جلساتی برگزار شده و فقط در روستای گندم‌بر با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم به زودی اقدامات لازم صورت گیرد.

علی طاهریان افزود: برنامه درسی تمام مدارس مشخص شده و منطبق با شرایط ارائه می‌شود. همچنین ذخیره لازم برای وسایل و تجهیزات مورد نیاز بهداشتی صورت گرفته و به میزان لازم نیز ماسک برای مدارس پیش‌بینی شده است.

مدیر آموزش‌ و پرورش کاشمر بیان کرد: با توجه به نگرانی‌های اولیا، به خصوص در پایه اول ابتدایی، از همه مسئولان انتظار داریم بیشتر از سال‌های گذشته نسبت به فضاسازی و نصب بنر و تبریک بازگشایی مدارس اقدام کنند چون در اول مهر مشکلاتی خواهیم داشت و ۲۶۰۰ همکار فرهنگی باید کلاس مجازی تشکیل دهند. این مسائل نیز آسیب‌هایی را به همراه دارد که باید در راستای کاهش چالش‌ها تلاش شود.

وی اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال نخواهیم توانست سرویس مدارس را سرپرستی کنیم و خود اولیا برای تامین سرویس مدرسه فرزندانشان اقدام می‌کنند. برای این منظور لیست سرویس‌هایی که به تائید سازمان مدیریت حمل‌ و نقل شهرداری رسیده را به مدارس اعلام خواهیم کرد.

طاهریان افزود: اگر چه مدارس بدهی‌هایی به اداره آب و فاضلاب شهرستان دارند اما نمی‌توان چمن‌ها را خشک کرد. ۳۳ هزار دانش‌آموز شهرستان فقط دو زمین چمن‌ دارند که استفاده می‌کنند.

۳۴ مدرسه بدهکار به آب و فاضلاب

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کاشمر در ادامه گفت: اگر چه با پیگیری صورت گرفته آب هیچ‌کدام از مدارس قطع نیست اما از سویی باید بدهی‌های مدارس را هم مدنظر قرار داد.

علیرضا عباسی افزود: از ۱۰۴ مدرسه شهر کاشمر فقط ۳۴ مدرسه کمتر از ۳۰ درصد به آب و فاضلاب شهرستان بدهکار هستند و باقی مشکل خاصی ندارند. همین آمار هم در روستاها وجود دارد.

وی اظهار کرد: هر چند اگر مدارس به اداره آب و فاضلاب مراجعه داشته باشند، مشکلاتشان رفع خواهد شد اما متاسفانه مراجعه‌ای نداشته‌اند. لازم است در این خصوص کارگروهی تشکیل و وضعیت انرژی که در مدارس مصرف می‌شود، ساماندهی گردد.

مراکز پیش‌دبستانی بیشترین آسیب‌پذیری را دارند

در ادامه جلسه نماینده مدیران و مؤسسان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: بیشترین آسیب‌پذیری در مراکز پیشمدیر آموزش‌ و پرورش کاشمردبستانی به چشم می‌خورد. در واقع بسیاری از این مراکز یا اعلام تعطیلی و توقف فعالیت کرده‌اند و یا اینکه در آستانه تعطیلی هستند.

عباس غیورمقدم افزود: این مراکز هنوز نمی‌دانند که سال آینده ادامه کار می‌دهند یا فعالیت‌شان متوقف می‌شود. در این خصوص باید تدابیر جدی اتخاذ گردد. هر چند مراکز پیش‌دبستانی سال‌های گذشته به جد پای‌کار بودند اما اکنون به‌ شدت آسیب دیده‌اند و در آستانه تعطیلی هستند. همچنین نیاز است کارگروه ویژه مدارس و مراکز غیردولتی فعالیت خود را آغاز کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش مجازی کاشمر دانش آموزان آب و فاضلاب پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری