Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@17:28:57 GMT

قوانین کشور باید کم و شفاف باشد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۴۵۷۸

قوانین کشور باید کم و شفاف باشد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: قوانین کشور باید کم و شفاف باشد، گاهی برخی از مدیران می‌توانند با استناد به بندهای قانونی در برخی از مواقع اعمال سلیقه کنند.

اقبال عباسی پنجم شهریورماه در جلسه مشترک شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و ستاد اقتصادمقاومتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از موانع توسعه در کشور تعدد قوانین، آئین‌نامه‌ها و تبصره‌ها است، اظهار کرد: گاهی برخی از مدیران می‌توانند با استناد به بندهای قانونی در برخی از مواقع اعمال سلیقه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: قوانین باید کم و شفاف باشد، تا بتوان بر اساس آن موانع و مشکلات پیش‌روی توسعه در استان‌ها را برطرف کرد، همچنین باید فرآیندهای ابلاغ قوانین به مدیران کم شود تا امور هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده زمین در شهرک‌های صنعتی مناطق پیشرفته و محروم در کشور تقریبا برابر است، عنوان کرد: این مسئله موجب می‌شود سرمایه‌گذاران رغبتی برای انجام سرمایه‌گذاری در مناطق محروم نداشته باشند، همچنین باید سایر هزینه‌ها مانند تامین مواداولیه و تجهیزات برای این مناطق کاهش پیدا کند و مزایایی به سرمایه‌گذاران در این مناطق اعطا شود.

عباسی با تاکید بر اینکه بودجه‌ریزی در کشور نامتوازن است، گفت: تنها ۳۰ درصد بودجه کشور توسط استانداران توزیع می‌شود و ۷۰ درصد این بودجه به طرح‌های ملی بزرگ اختصاص پیدا می‌کند، این مسئله موجب می‌شود استان‌هایی که قدرت لابی بالاتری دارند سهم بیش‌تری از بودجه داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دستی بودن فرآیندهای اداری موجب شکل‌گیری فساد در بدنه دستگاه‌های اجرایی می‌شود، بنابراین باید به سمت الکترونیکی کردن فرآینده‌ها حرکت کنیم.

وی در خصوص احتساب هزینه آب بهای واحدهای صنعتی بر اساس تخصیص آب، بیان کرد: اگر واحدی آب مازاد دارد می‌توان این آب بلوکه شده را آزاد کند تا بتوان برای سایر واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار داد، اگر این کار را انجام نداد باید بر اساس میزان تخصیص پول آب‌بها را پرداخت کند.

۴۷ واحد تعطیل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در سال ۹۸ به عدد ۱۵.۳ رسیده است، اظهار کرد: اما هم‌چنان تعداد زیادی بیکار در استان وجود دارد، بنابراین باید از تمامی ظرفیت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۸۳ میلیون تومان صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری داشتیم، خاطرنشان کرد: لوازم خانگی و بادام بیش‌ترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است و بخشی از محصولات نیز از سایر گمرکات صادر می‌شود.

نصیری با بیان اینکه ۸۴۶ بنگاه اقتصادی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، بیان کرد: این بنگاه‌ها برای ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است و حدود ۴۷ واحد تعطیل و ۱۹۳ واحد غیرفعال در استان وجود دارد.

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری از افزایش چشمگیر اعتبارات تملک دارایی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: همچنین در سال ۹۸ بالغ بر هزار میلیاردتومان تسهیلات اشتغالزایی در استان توزیع شده است.

برخی از پروژه‌های عمرانی مانند فرودگاه برای چهارمحال و بختیاری صرفه‌ اقتصادی نداشت

علیرضا شجاعی معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه اظهار کرد: متاسفانه در طول چند سال اخیر راهبردهای کلان اقتصادی مانند اقتصادمقاومتی، جهش تولید و رونق تولید محدود به تعریف چند پروژه و پرداخت تسهیلات محدود می‌شود.

وی افزود: برای ارتقای سطح بهره‌وری در مسائل اقتصادی از طریق برنامه‌ریزی نرم‌افزاری باید اقدامات از طریق برنامه‌ریزی انجام شود.

شجاعی با اشاره به اینکه اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی مانند فرودگاه برای چهارمحال و بختیاری صرفه‌ اقتصادی نداشت و نگران پروژه راه‌آهن و طرح‌های کشاورزی نیز هستیم، باید به سمت ایجاد شهرک‌های جدید مسکونی و باغ‌های گردشکری با واگذاری زمین‌های ارزان قیمت برویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری اصلاح قوانین رشد اقتصادي سرمايه گذاري استاندار چهارمحال و بختیاری سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، بارش باران در استان باعث طراوت هوا و خوشحالی مردم شد. بیننده تصاویری از بارش باران بهاری باشید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • خبر‌های ورزشی ۱۴ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • حضور سه ورزشکار و یک مربی از چهارمحال و بختیاری در ترکیب تیم ملی جوجیتسو
  • حضور داور چهارمحالی در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • حضور داور چهارمحال و بختیاری در دوره دانش افزایی داوران لیگ برتر کشور
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند