Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور از معافیت مالیاتی آموزش‌دهندگان و سرمایه‌گذاران حوزه آموزش براساس تبصره دو ماده ۳۸ قانون مالیات خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی اوسط هاشمی عصر امروز در جلسه با فعالان بخش خصوصی که در این شهر برگزار شد، با بیان اینکه اتاق بازرگانی نقش پیش آهنگ و پرچم‌دار در جذب سرمایه و صیانت از کار دارد، اظهار داشت: این پارلمان برآمده از فعالان حوزه اقتصادی جامعه، باید بر اساس برنامه‌های مدون، آینده‌نگر و به‌جد مطالبه‌گر و تضمین کننده بازار با ثبات باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتاق بازگانی باید هم وزن با دیگر شوراها؛ نقش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای خود تعریف کند چراکه با توجه به نقش مستقیم در حوزه اقتصادی از برد قانونی برخوردار و جایگاه خاصی دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تصریح کرد: اتاق بازرگانی باید بهترین نقاد، منتقد دولت باشد نه اینکه در اختیار دولتمردان، چراکه برآمده از رأی مخاطبینی بوده که دنبال‌کننده منافع مردمی است.

وی بیان کرد: اگر اتاق بازگانی به قانون و وظایف خود عمل کند، نبایستی امروز شاهد چنین وضعیتی در کشور بودیم، اگر فعالان این حوزه جوانب مختلف کار و امورات را بسنجند می‌توانند ناظر فعال، تأثیرگذار، توانا و برخوردار از رأی موثر باشند.

هاشمی با اشاره به اینکه دولت به سمت کوچک‌سازی و توزیع قدرت در حال حرکت است، اذعان کرد: دولت بدون حضور فعالان اتاق بازرگانی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و بازرگانی تهی می‌گردد، دولتی که باید به جدایی از اقتصاد نفت بیندیشد، به معنای ورود به خزانه ملت است.

عراقی‌ها ویزای کار به کارگران ایرانی بدهندگواهینامه تعیین صلاحیت برای کارگران اعزامی به عراق صادر می‌شود

وی از واگذاری اماکن و مراکز به بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: از مسئولان استانی انتظار می‌رود سند توسعه و آمایش سرزمینی کردستان با اولویت مردم و ایجاد بازار رقابت در حوزه کار و متناسب با در نظرگرفتن ظرفیت‌های این استان و عراق تدوین شود.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور اتاق بازرگانی را صاحب صلاحیت حرفه‌ای و موظف به صیانت از حق بازار ایران دانست و تاکید کرد: اتاق باید یک مرکز آموزشی متناسب با بازار کار و تشخیص رشته‌های مرتبط ایجاد کند.

دپارتمان ملی مهارت بوم‌گردی ایران در کردستان اجرایی می‌شود

وی از معافیت مالیات آموزش‌دهندگان و سرمایه‌گذاران امر آموزش براساس تبصره دو ماده 38 قانون مالیات خبر داد و افزود: در رقابت بازار باید به نقش‌آفرینی صاحبان تولید در طرح‌ها و پروژه‌ها توجه شود نه نگرش ادارات؛ امروزه بسیاری از خدمات به سمت و سوی تجارت الکترونیکی حرکت کرده که اگر همسو با تحولات و زمان حرکت نکنیم و فرصت‌ها را از دست دهیم آوار بر سر مان فرو می‌بارد.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور از اجرای دپارتمان ملی مهارت بوم‌گردی ایران در استان کردستان خبر داد و یادآور شد: می‌تواند در وجب به وجب خاک کردستان برای ایرانیان هوای پاک، آرامش و خاطره ایجاد کرد.

انتهای پیام/481/ز

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... آموزش نیروی مهارتی برای جبران عقب‌ماندگی‌های کردستان در اولویت قرار گیرد نخستین مرکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار در سنندج افتتاح شد هزینه‌های دوره‌های آموزشی برای مددجویان استان‌های محروم کشور رایگان شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آموزش نیروی مهارتی برای جبران عقب‌ماندگی‌های کردستان در اولویت قرار گیرد نخستین مرکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار در سنندج افتتاح شد هزینه‌های دوره‌های آموزشی برای مددجویان استان‌های محروم کشور رایگان شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۳ شب عاشورا فریاد "لبیک یا حسین" در سراسر ایران طنین‌انداز خواهد شد‌ ۴ گزارش ویدئویی| حال‌ و هوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) / تمام پروتکل‌ها رعایت شد ۵ اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند ۶ کرونا ادارات ۴ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد ۷ محور کندوان به‌دلیل ترافیک سنگین مسدود شد ۸ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| حال‌ و هوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) / تمام پروتکل‌ها رعایت شد گزارش ویدئویی| شمیم روضه حسینی در روستاهای خراسان شمالی / خانه به خانه عشقت را جار می‌زنیم‌ + فیلم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ‌عزاداری ‌‌شیرازی‌ها در محرمی متفاوت / وقتی سلامت مردم اولویت هیئت‌ها می‌شود گزارش ویدئویی| عشق به حسین در میناب موج می‌زند / مردم ‌آیین سنتی حرکت کاروان حسینی را بازسازی کردند مهمترین اخبار تسنیم دسترسی ایران به آژانس برای بازرسی از دو مکان/ آژانس سوال و درخواست دسترسی فراتری ندارد مصاحبه|کارشناس عراقی: خروج آمریکایی‌ها از برخی پایگاهها بر اثر ضربات مقاومت بود/ وعده ترامپ جنبه تبلیغاتی دارد گفتگو با وزیر کار دولت رجایی| شهید رجایی به‌دنبال تاسیس "دولتِ رفاه" بود/ رویکرد توسعه‌گرای دولت ها موجب شکاف طبقاتی شد آمریکا یکی از مؤسسات فعال در توسعه واکسن کرونا در روسیه را تحریم کرد گزارش| سورپرایز انتخاباتی ترامپ چیست؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتاق بازرگانی گزارش ویدئویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است

سیاوش سالارزاده کارشناس اقتصادی در رابطه با اهمیت تمرکز بر بخش مشاغل و به خصوص مشاغل خاص با درآمدهای کلان به خبرنگار قدس اظهار کرد: تمرکز ویژه دولت سیزدهم بر اخذ مالیات از مشاغل بزرگ و اصناف با درآمدهای کلان با تکیه بر آمار عملکرد مالیاتی اصناف در سال گذشته، گامی حیاتی در جهت تضمین نظام مالیاتی عادلانه و پایدار است. دولت سیزدهم با هدف قرار دادن مشاغل پردرآمد، رسیدگی به مسائل فرار مالیاتی و اجتناب از مالیات، ترویج عدالت و عدالت مالیاتی و همکاری با سایر سازمان های دولتی، می تواند به هدف خود یعنی حداکثرسازی درآمد مالیاتی، بازتوزیع مناسب ثروت از محل اخذ عادلانه مالیات و رشد اقتصادی با تکیه بر حمایت هوشمند و هدفمند از بخش مولد اقتصاد دست یابد.

این کارشناس اقتصادی در رابطه با در رابطه با تحقق عدالت مالیاتی در زمینه اخذ مالیات از اصناف اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی تمرکز بر اخذ مالیات از مشاغل بزرگ و اصناف با درآمدهای کلان، رسیدگی به مسائل فرار مالیاتی و اجتناب از پرداخت مالیات با کتمان داده های مالی است. یکی دیگر از دلایل مهم تمرکز بر مشاغل و اصناف بزرگ، اطمینان از انصاف و عدالت مالیاتی است. کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اغلب برای رقابت با نهادهای بزرگ‌تر که منابع مالی لازم برای مشارکت در استراتژی‌های برنامه‌ریزی مالیاتی پیچیده را دارند، مبارزه می‌کنند. در نتیجه، مشاغل کوچکتر بار نامتناسبی از بار مالیاتی را به دوش می کشند. سازمان امور مالیاتی با هدف قرار دادن مشاغل بزرگ و اصناف با درآمدهای کلان، می تواند شرایط را یکسان کرده و اطمینان حاصل کند که همه مشاغل سهم عادلانه خود را از مالیات پرداخت می کنند.

وی در رابطه با تمرکز دولت سیزدهم بر اخذ مالیات واقعی از مشاغل خاص و خصولتی‌های فراری از مالیات ادامه داد: سازمان امور مالیاتی به منظور اخذ مؤثر مالیات از بنگاه های اقتصادی بزرگ و اصناف با درآمدهای کلان، استراتژی جامعی را اجرا کرده است که زمینه‌ساز اعطای بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور توسط صنایع بزرگ و شرکت‌های خصولتی شده است به طوری که در سال گذشته بیش از ۳۰ درصد کل درآمدهای مالیاتی کشور توسط ۸۰۷ مودی بزرگ مالیاتی پرداخت شده است. تجربه داده ها و ارقام عملکرد مالیات اصناف در سال گذشته، نشان داده است که دولت سیزدهم به دنبال اخذ مالیات واقعی از مشاغل خاص و خصولتی‌های فراری از مالیات بوده است.

وی افزود: همچنین سازمان امور مالیاتی می‌تواند با اجرای اقداماتی مانند گزارش عمومی داده‌های پرداخت مالیات و افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت پرداخت مالیات و مصارف ویژه آن در توسعه کشور نظیر سهم مالیاتی شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، شفافیت را افزایش دهد و مردم را نسبت به مصارف مهم مالیات کشور آگاه کند.

سالارزاده در خاتمه اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی تمرکز خود را مشاغل بزرگ و اصناف با درآمدهای قابل توجه و کلان قرار داده است که این رویکرد نقش تعیین کننده ای در اصلاح رویکرد مالیاتی کشور دارند. از یک با اعطای سهم واقعی مالیات توسط مشاغل کلان، زمینه بازتوزیع مناسب ثروت را فراهم خواهد کرد و از طرف با کاهش فشار مالیاتی بر مردم عادی و همچنین بخش مولد اقتصاد، زمینه برای پرداخت عادلانه مالیات و اطمینان از پرداخت سهم منصفانه مالیاتی بخش های مختلف مالیاتی فراهم خواهد شد. دولت سیزدهم در زمینه مالیات‌ستانی به شیوه و رویکرد جدید خود با تمرکز بر ارقام عملکرد مالیاتی اصناف در سال گذشته و تقاطع گیری اطلاعات جدید توانسته است که روندها و الگوهای رفتار پرداخت مالیات را شناسایی کند و اخذ مالیات از مشاغل خاص را کلید بزند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور