Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب ۵ شهریور ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی عملکرد وزارتخانه متبوع خود پرداخت.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در ۷ سال اخیر جمهوری اسلامی ایران به گواهی سازمان جهانی مخابرات ،طی دو سال متوالی دومین مقام در نرخ رشد توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به خود اختصاص داده است گفت: در دسترسی به خدمات پهن‌باند ثابت تعداد کاربران ایران از ۱۱ میلیون به ۷۳ میلیون نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه نزدیک ۶ هزار استارت‌آپ ، ۳۵ هزار محصول ایرانی را در فضای مجازی ارائه می‌کنند افزود: این آمار در سال ۹۲ زیر ۱۰۰ مورد بود، اشتغال مستقیم این بخش بیش از ۲۰۰ هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از یک و نیم میلیون نفر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: سهم محتوای فارسی با رشد ۲ برابری روبرو شده است، زبان فارسی در وب با رشدی که صورت گرفته از مقام یازدهم به مقام پنجم رسیده است، تولید محتوای ایرانی در فضای مجازی رشد قابل توجهی یافته است .

او اظهار کرد: بخش اعظمی از بخش های زیرساختی شبکه ملی اطلاعات به سرانجام رسیده است و با دستور رهبر انقلاب ما بقیه کارها سرعت گرفته است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری آذری جهرمی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۵۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

علی سملیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای بن بید و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت ایرانسل در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی افزود: بن بید، روستایی از توابع شهرستان دشتی با ۵۱ خانوار و جمعیت ۱۷۰ نفر می‌باشد.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای بن بید، با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به پیمانکاری شرکت ایرانسل با تکنولوژی 3G/4G طراحی، نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود.

وی افزود: ICT در روستا منجر به توانمندسازی در ابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

کد خبر 6090302

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • اکوسیستم جدید «چری» صنعت خودرو را متحول می‌کند؟
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی : در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی