Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه فعالیت مدارس از ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی دو روز در هفته و مدارس متوسطه نیز سه روز در هفته حضور خواهند داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان کردستان، مانور بازگشایی و پویش همکلاسی مهربان و کمک مومنانه در مدارس استان برگزار و آئین نمادین این مراسم امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، دانش‌آموزان و فرهنگیان در دبیرستان شهید نامدار مرادی آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهار داشت: امیدواریم برگزاری پویش همکلاسی مهربانی و کمک مومنانه بستری مناسب برای آغاز سال تحصیلی جدید باشد.

وی با بیان اینکه امروز و همزمان با سراسر استان مانور نمادین بازگشایی مدارس در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان در حال برگزاری است، گفت: این مانور تمرین مناسبی برای آغاز سال‌تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه اجرای پویش همکلاسی مهربان و کمک مومنانه از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است؛ گفت: امروز نیز پویش همکلاسی مهربان در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، کمک‌های مومنانه آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش‌آموزان از اسفندماه با راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک آغاز شد و در ماه مبارک رمضان نیز با پخت و طبخ غذا و کمک به مستمندان ادامه پیدا کرد.

خیرین کمک‌هایشان را به سمت تهیه تبلت و گوشی‌های هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند سوق دهند

قربانی افزود: امروز نیز در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید باتوجه به وضعیت موجود و نیاز دانش‌آموزان، از مردم عزیز، خیرین گرانقدر و همه مسئولان استان خواسته که کمک‌های انسان‌دوستانه خود را به سمت تهیه تبلت و گوشی‌های هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند سوق دهند.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید قطعاً بخشی از آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و فعالیت در شبکه شاد انجام خواهد شد؛ اظهار کرد: در این شرایط تهیه ملزومات اولیه چون تبلت و تلفن همراه لازم برای دانش‌آموزان جهت استفاده از بستر فضای مجازی از تهیه لوازم التحریر، لباس و ... واجب‌تر خواهد بود.

مدارس کاشان برای لباس فُرم دانش‌آموزان سختگیری نکنندمدارس قم در هر شرایطی از 15 شهریور ماه بازگشایی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ایجاد تفاهم‌نامه مشترک آموزش و پرورش، کمیته امداد و صداوسیما به منظور جلب مشارکت مردم نیک‌اندیش و خیرین برای تهیه وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان چون تبلت و تلفن همراه خبرداد و تصریح کرد: کمک مردم و مسئولان نباید فقط مختص روزهای آغازین سال تحصیلی باشد بلکه باید در هر شرایط، کمک‌های انسان دوستانه استمرار داشته و خیرین به فکر دانش‌آموزان محروم و نیازمند باشند.

وی با اشاره به وضعیت‌های سه گانه سفید، زرد و قرمز برای آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: دانش‌آموزان در طول سال‌تحصیلی جدید در کنار آموزش حضوری در کلاس درس، در فضای مجازی نیز به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

فعالیت مدارس از 15 شهریورماه در کردستان آغاز می‌شود؛ حضور معلمان و دانش‌آموزان الزامی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه از 15 شهریور ماه، فعالیت مدارس به صورت رسمی آغاز خواهد شد؛ عنوان کرد: در مناطق روستایی آموزش قطعاً به صورت حضوری بوده و حضور همه معلمان و دانش‌آموزان در کلاس‌های درس الزامی است.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: احتمالاً با وضعیت موجود، فعالیت مدارس شهری استان کردستان در وضعیت زرد و به صورت نوبتی خواهد بود، به طوری‌که مدارس ابتدایی دو روز در هفته و مدارس متوسطه نیز سه روز در هفته حضور خواهند داشت و بقیه روزها به صورت مجازی در فضای شاد و بستر اینترنت به فعالیت آموزشی خود ادامه خواهند داد.

قربانی از خانواده‌های دانش‌آموزان خواست که فرزندان خود را برای حضور در کلاس‌های درس با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آماده کنند و این اطمینان را داشته باشند که کلیه اصول بهداشتی و پروتکل‌های اباغی در مدارس توسط مدیران و عوامل اجرایی مدرسه رعایت خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت سیستم آموزشی هیچگاه تعطیل نخواهد شد و دانش‌آموزان باید فعالیت آموزشی خود را ادامه دهند؛ خاطرنشان کرد: فعالیت در فضای مجازی می‌تواند بخشی از آموزش‌ها را جبران کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از همه مدیران مدارس خواست با در نظر گرفتن وضعیت‌های سه گانه و آمادگی برای بازگشایی مدارس در هر سه وضعیت، نحوه حضور هر کدام از دانش‌آموزان در طول ایام هفته را مشخص کرده و برنامه‌ریزی کاملی در این زمینه داشته باشند.

وی همچنین از دانش‌آموزان عزیز خواست با توجه به شرایط کرونایی، میزان فعالیت آموزشی خود هم در مدرسه و هم در فضای مجازی را دو چندان کرده و با تلاش و فعالیت بیشتر و کار در فضای مجازی آموزش را جبران کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فرهنگیان استان به منظور آشنایی با نحوه فعالیت در فضای مجازی و تولید محتوای الکترونیکی خبر داد و گفت: معلمان عزیز باید با تلاش و جدیت بیشتر تدابیر لازم را برای آموزش دانش‌آموزان بیاندیشند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مدارس استان هیچ‌گونه دسترسی به اینترنت ندارند و بسترهای لازم برای فعالیت در فضای مجازی فراهم نیست؛ از تهیه درس‌نامه‌ها و تولید محتوای الکترونیکی برای این دانش‌آموزان خبر داد و گفت: تلاش همه دست‌اندرکاران در آموزش و پرورش کردستان این است که هیچ دانش‌آموز از تحصیل بازنماند.

قربانی از اولیا و دانش‌آموزان خواست در فرصت باقیمانده نسبت به ثبت‌نام و تهیه کتاب‌های درسی اقدام کنند.

انتهای پیام/481/ز

R7848/P/S6,66/CT12 بیشتر بخوانید... مانور بازگشایی مدارس استان کرمانشاه امروز برگزار شد دانش‌آموزان بسیجی در قالب گروه جهادی مدارس نقاط محروم بوشهر را نوسازی کردند‌ ۷۰ میلیارد تومان برای تعمیر سرویس بهداشتی مدارس اختصاص یافت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مانور بازگشایی مدارس استان کرمانشاه امروز برگزار شد دانش‌آموزان بسیجی در قالب گروه جهادی مدارس نقاط محروم بوشهر را نوسازی کردند‌ ۷۰ میلیارد تومان برای تعمیر سرویس بهداشتی مدارس اختصاص یافت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۳ شب عاشورا فریاد "لبیک یا حسین" در سراسر ایران طنین‌انداز خواهد شد‌ ۴ یادداشت| چرا مردم به یک باره در بورس سرمایه‌گذاری کردند؟ ۵ گزارش ویدئویی| حال‌ و هوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) / تمام پروتکل‌ها رعایت شد ۶ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک فداکار اردبیلی؛ پزشکی که خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح داد ۷ بابلسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت/ اعمال محدویت آمد و شد ۸ نمازجمعه ۷ شهریور در ۱۰ شهر استان گلستان اقامه می‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| حال‌ و هوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) / تمام پروتکل‌ها رعایت شد گزارش ویدئویی| شمیم روضه حسینی در روستاهای خراسان شمالی / خانه به خانه عشقت را جار می‌زنیم‌ + فیلم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ‌عزاداری ‌‌شیرازی‌ها در محرمی متفاوت / وقتی سلامت مردم اولویت هیئت‌ها می‌شود گزارش ویدئویی| عشق به حسین در میناب موج می‌زند / مردم ‌آیین سنتی حرکت کاروان حسینی را بازسازی کردند مهمترین اخبار تسنیم دبیرکل حزب الله لبنان: پاسخ اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی داده خواهد شد دسترسی ایران به آژانس برای بازرسی از دو مکان/ آژانس سوال و درخواست دسترسی فراتری ندارد استقبال اتحادیه اروپا از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲ کشته در انفجار معدن آق دربند سرخس/ علت حادثه در دست بررسی است برایان هوک: چین نمی‌تواند همزمان با ایران و اسرائیل رابطه داشته باشد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان آغاز سال تحصیلی جدید بازگشایی مدارس دانش آموزان دانش آموزان گزارش ویدئویی فضای مجازی دانش آموزان پویش همکلاسی فعالیت مدارس مدارس استان روز در هفته پروتکل ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری