Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین خانی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) اصفهان به اشاره به اقدامات این نهاد در هفت سال گذشته افزود: دولت با وجود محدودیت‌های مالی و تحریم‌های ظالمانه که بر بودجه کشور اثر گذاشت، عمران روستایی را با توان خاصی انجام داده است.

وی بیان‌ کرد: مقاوم‌سازی و بهسازی خانه‌های روستایی، تکمیل طرح هادی روستایی، احداث مسکن محرومین، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برای احداث و بهسازی مسکن، صدور سند مالکیت، احداث و آسفالت معابر روستایی از جمله اقدامات مهمی است که در روستاهای استان  با توان و ظرفیت بیشتری در این مدت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی مقاوم سازی مسکن روستایی از ۴۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت، تصریح‌ کرد: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد به روستاییان عرضه می‌شود و تفاوت بین این سود و کارمزد مصوب وام‌ها را دولت پرداخت می‌کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اصفهان با اشاره به تسهیلات بلاعوض تصریح کرد: برای احداث مسکن محرومین و خانه‌های روستایی تسهیلات بلاعوض برای برخی از پروژه‌ها پیش بینی شده که این اعتبارات به توسعه ساخت و ساز و حمایت از زندگی روستایی کمک کرده است.

وی به افزایش همکاری بانک‌ها در ارائه وام‌های مسکن روستایی اشاره‌ و اضافه کرد: ضمانت ارائه وام به جای ضامن شخصی به صورت سفته زنجیره ای انجام می‌شود که فرآیند اخذ تسهیلات را آسان کرده است.

خانی با بیان اینکه ۲۰۵ هزار مسکن روستایی استان بر اساس سرشماری و مطالعات نیازمند مقاوم‌سازی بودند، خاطرنشان‌ کرد: ۵۰ درصد از این خانه ها مقاوم‌سازی شدند که بخش زیادی از احداث و مقاوم سازی آن‌ها در هفت سال گذشته صورت گرفته است.

وی یادآور شد: بسیاری از طرح‌های بنیاد مسکن علاوه بر روستاها در مناطق شهری با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر اجرا می شود.

 دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به کارکردهای زندگی روستایی داشته و به همین خاطر توسعه زیرساخت‌ها در این بخش‌های کشور را مورد توجه قرار داده که اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی و افزایش امکانات رفاهی در سال‌های اخیر بر این موضوع مهم تاکید می‌کند.

استان اصفهان با پنج میلیون و ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از یکهزار و ۷۰۰ روستا و آبادی با جمعیت  افزون بر ۶۱۰ هزار نفر است که ۹۳۵ روستای اصفهان بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد که روستاهای این استان دارای ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی، کشاورزی وفرهنگی هستند.

برچسب‌ها هفته دولت توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اصفهان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اصفهان مسکن هفته دولت توسعه ایران بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی اصفهان مسکن مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه در گفت و گو با خبرنگار قدس اظهار کرد: در دو قانون بالادستی کشور یعنی قانون برنامه هفتم توسعه پنج ساله کشور و هم قانون جهش تولید مسکن شرایط عرضه زمین به مردم توسط دولت را فراهم کردیم تا دولت، زمین را یک عامل اصلی در قیمت مسکن است بطور رایگان در اختیار مردم قرار دهیم و در کنار آن بانکها مکلف به پرداخت تسهیلات هستند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: هر میزان دولت در زمینه عرضه زمین به مردم و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم جلو برود؛ مشارکت مردم در ساخت مسکن افزایش خواهد یافت.

دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرها اضافه کند

زنگنه افزود: در مورد در اختیار زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: ما در قانون برنامه هفتم دولت را مکلف کردیم که بالغ بر 300 هزار هکتار به زمین های قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر و روستاها اضافه کند که باعث افزایش افقی زیست بوم شهری و روستایی می شود و این بند از برنامه هفتم توسعه عملا در راستای هدف قانون جهش تولید مسکن هست که زمین را در اختیار مردم قرار می دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: برخی بانک ها امسال به وظایف خود عمل کردند و بعضی از بانکها نیز تخطی های جدی از قانون داشتند. ما می توانیم به منابع مالی دیگر هم فکر کنیم که در قانون تامین مالی که اخیرا شورای نگهبان هم تصویب کرد و ابلاغ می شود مقداری مباحث را گذاشتیم و همچنین صندوق مسکن می تواند موثر باشد.

دولت باید افزایش سرمایه بانکهای همسو با سیاست تسهیلاتی مسکن را تقویت کند

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات تاکید کرد: قطعا افرادی که قدرت دریافت تسهیلات 400 میلیونی یا یک میلیاردی را ندارد با بالا رفتن قیمت مسکن دچار مشکل می شوند. اما این افراد می توانند در صندوق های سرمایه گذاری مسکن به میزان سرمایه ای که دارند در ساخت مسکن و متراژ سهیم شوند که این برای آنها ارزش افزوده دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: دولت باید افزایش سرمایه بانکهای همسو با سیاست تسهیلات ساخت مسکن را تقویت کند که آنها توان وام دهی شان افزایش پیدا کند و هم منابع تامین مالی را برایشان فراهم کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • مشکلات مالکیت اراضی آبپخش حل شود
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه