Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دستگاه اکو، پرچم سیاه عزاداری و چند صندلی برای نشستن ابزاری است برای این مداح تا رسالت خود برای اقامه عزای حسینی را در کوچه‌های این شهر به انجام برساند.

به گزارش شریان نیوز،حال و هوای محرم امسال مانند بقیه محرم‌ها نیست، تلخی شیوع کرونا در این ایام بیش از پیش شده چرا که سایه شوم خود را بر مجالس عزاداری نیز انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

اما برگزاری مجالس عزای حسینی تعطیل بردار نیست چرا که عشق به حسین (ع) در قلب‌های همه آزادی‌خواهان جهان حک شده و هیچ چیز نمی‌تواند مانع از ابراز ارادت دوستداران حضرت به ایشان شود.

بیش از ۱۴۰۰ سال است که حماسه عظیم عاشورا در دل و جان وجدان‌های بیدار رسوخ کرده و پیام «هیهات من الذله» اباعبدالله (ع) با صدور خود در دنیا باعث رعب و وحشت یزیدیان زمانه شده است.

حال و هوای مجالس امسال اگرچه مانند سال‌های گذشته نیست، اما کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر لباس عزا بر تن کرده و دلدادگان حسینی سعی بر آن داشته‌اند تا علی‌رغم توجه به رعایت مسائل بهداشتی مجالس عزای حسینی را نیز برپا کنند، اما با روش‌های مختلف.

امروز به سراغ مداح جوانی رفتیم که محدودیت‌های کرونایی را به فرصتی جدید برای عزاداری سید و سالار شهیدان کرده است.

مخاطب و جامعه هدفی که برای خود انتخاب کرده افراد مسن و مادران و پدران شهدا هستند که بیرون آمدن از خانه برای آن‌ها مشکل است و با توجه به شرایط باید در خانه بمانند، اما این جوان خواسته تا این افراد از مجالس روضه محروم نمانند.

ابزاری ساده برای انجام رسالتی بزرگ

یک دستگاه اکو، پرچم سیاه عزاداری و چند صندلی برای نشستن ابزاری است برای این مداح تا رسالت خود برای اقامه عزای حسینی را در کوچه‌های این شهر به انجام برساند.

کوچه به کوچه عشق به حسین (ع) را جار می‌زنیم

می‌گوید کوچه به کوچه عشق به حسین (ع) را جار می‌زنیم و نمی‌گذاریم که شرایط باعث کمرنگ شدن مجالس عزای سالار شهیدان شود.

هاشم صلاحی در گفتگو با فارس از تجربه خود در برگزاری مراسم عزاداری آقا اباعبدالله (ع) در شرایط کرونایی اینگونه روایت می‌کند: امسال با توجه به اینکه دسته‌روی‌ها ممنوع و روضه‌های خانگی با محدودیت‌هایی مواجه شد متاسفانه همه افراد از جمله افراد مسن نمی‌توانند مستمع مجالس امام حسین (ع) باشند.

وی عنوان داشت: با توجه به دغدغه شخصی خودم و حجت‌الاسلام ولوی و چند مداح دیگر تصمیم به برپایی هیئت سیار گرفتیم و گفتیم درست است که عزیزان ما برای شرکت در مراسم محدودیت دارند، اما ما می‌توانیم با رعایت اصول بهداشتی به درب منازل این افراد برویم و مراسم روضه را در درب منازل این افراد برپا کنیم.

روضه درب منزل شهدا

این مداح جوان بیان داشت: در قدم اول با هماهنگی اداره بنیاد شهید خوسف به درب منزل شهید بیک‌زاده، شهید هادی حمامی و شهید خواجوی در خوسف رفتیم و با نصب یک پرچم در درب منزل و چند دقیقه سخنرانی و بعد برپایی مراسم روضه عرض ارادت خود را به ساحت اباعبدالله (ع) داشتیم.

صلاحی ادامه داشت: اطلاع‌رسانی‌ها در فضای مجازی انجام شده و هر بزرگواری که بیمار یا افراد مسن در منزل دارند می‌توانند به ما اطلاع دهند تا ما در درب منزل این افراد حاضر شویم و مراسم روضه و عزا را به صورت سیار داشته باشیم.

دعای خیر والدین شهدا برایم ارزشمند است

وی با بیان اینکه این برنامه را تا پایان ماه محرم ادامه خواهیم داد، ابراز داشت: حس و حال بی‌نظیری در این چند روز داشته‌ام و دعای خیر پدر و مادر شهدا و دیگر مستمعین برایم بسیار ارزشمند است.

لزوم برخورد هوشمندانه با ویروس کرونا

این مداح جوان عنوان داشت: زمانی که مشکلی پیش می‌آید برخورد هوشمندانه با آن مهم است و در مورد ویروس کرونا نیز همین مسئله وجود دارد.

صلاحی با اشاره تأکید مقام معظم رهبری بر روی رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا، گفت: در طول تاریخ گاهی محدودیت‌های زیادی برای برگزاری مجالس عزا بوده است و اکنون نیز برای اقامه عزای حسینی باید از مدل‌های جایگزین بهره برد.

وی بیان داشت: امروز هیئتی‌ها در دو جبهه می‌جنگند که یکی در برابر ویروس کرونا است و جبهه دیگر در برابر افرادی که نمی‌خواهند جریان حزب‌الله به مسیر با صلابت خود ادامه دهد، اما ما در مکتب امام حسین (ع) جهاد خود را ادامه می‌دهیم و ایمان داریم که روضه‌های سیدالشهدا ضامن بقای اسلام و انقلاب اسلامی است.

توصیه‌ای به هیئتی‌ها

این مداح خاطرنشان کرد: به همه هیئتی‌ها پیشنهاد می‌دهم که جریان تکیه و روضه سیار در کوچه‌ها و درب خانه‌های مردم را رقم بزنند و نگذاریم تا از رونق مجالس عزاداری کاسته شود.

منبع: شریان

کلیدواژه: عزای حسینی درب منزل کوچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مس با محرم دربی استان را هم نباخت

مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا دربی استانی کرمان را هم نباخت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر سیرجان از ساعت 17:45 امروز (چهارشنبه) در چارچوب دیداری از هفته بیست‌وپنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر در ورزشگاه شهدای صنعت مس به مصاف هم رفتند که در پایان بازی دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

سعید سحرخیزان در دقیقه 28 روی ارسال تورس تک گل میهمان را وارد دروازه حریف کرد تا در این فصل برای تیمش هفت گل به ثمر رسانده باشد.

فرشید باقری در دقیقه 60 روی ارسالی از نقطه کرنر موفق به گشودن دروازه محمدرضا اخباری و ثبت گل مساوی نارنجی‌پوشان شد.

سیدرضا مهدوی قضاوت این مسابقه را برعهده داشت که به سجاد شهباززاده و فرشید باقری از رفسنجان و علیرضا کوشکی از گل‌گهر سیرجان کارت زرد نشان داد.

دیگر خبرها

  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • تصاویری تلخ از داخل کوچه‌های شهرک چوبی سوخته در گیلان | آتش از کجا شروع شد؟
  • بیا در آغوشم؛ به یاد «حسین بختیاری» که بهار پر کشید
  • محرم زیر باران زانو نزد (عکس)
  • مس با محرم دربی استان را هم نباخت
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت