Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:31:52 GMT

احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس تسریع می یابد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۷۸۷۴

احداث منطقه ویژه اقتصادی سلماس تسریع می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد چهارشنبه شب در جلسه بررسی مشکلات پیش روی منطقه ویژه اقتصادی سلماس عنوان کرد: با توجه به ناتوانی شهرداری سلماس به جهت محدودیت شدید درآمدی پیگیر هستیم تا یک شرکت بزرگ نظیر ایمیدرو مسئولیت آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس را برعهده بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی پیگیر مشارکت شرکت‌های سرمایه گذاری در آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس هستیم، عنوان کرد: امید داریم تا با تأمین زیرساخت‌های لازم شاهد حضور بخش خصوصی و فعال سازی این منطقه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکزاد با اشاره به ظرفیت‌های منطقه سلماس تصریح کرد: دو راهکار اعطای تسهیلات بلاعوض و دعوت از شرکت‌های بزرگ نظیر ایمیدرو برای تأمین زیرساخت‌های لازم جهت حضور بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس را پیگیر هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از طرح‌های در دست اقدام مجلس برای تأمین مسکن خبر داد و گفت: با همکاری فعالین عرصه مسکن در حال تدوین طرحی هستیم که با تولید انبوه مسکن، از دلال بازی نیز جلوگیری شود.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس اردیبهشت در سال ۱۳۸۲ به تصویب هیئت وزیران و در دی ماه ۱۳۸۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی و سپس به تأیید شورای نگهبان رسید اما با گذشت نزدیک ۱۷ هنوز اقدام قابل توجهی برای اجرایی شدن این منطق به عنوان یکی از نیازهای مهم و مطالبات اساسی مردم برای رونق اقتصادی منطقه انجام نگرفته است.

منطقه ویژه اقتصادی سلماس تنها منطقه ویژه مصوب هیئت دولت و مجلس در آذربایجان غربی است که راه انداری آن نزدیک دو دهه است به دلیل علت مشکلات اداری و قانونی و بروکراسی‌های پرپیچ و خم اداری بلاتکلیف مانده و وعده‌های هر ساله برای فعال سازی این منطقه عملی نمی‌شود.

کد خبر 5009832

منبع: مهر

کلیدواژه: علی نیکزاد مجلس شورای اسلامی شهرستان سلماس محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم شیراز مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان قزوین آزادگان جنگ تحمیلی منطقه ویژه اقتصادی سلماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در پاسخ به تذکر آصفری نماینده اراک مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان تصریح کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت مجوزی برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر این اساس دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد اگر مشکلی در فروردین‌ماه بوده به صورت قطع در اردیبهشت‌ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است که دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • جشن روز کارگر در بوشهر برگزار شد
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس