Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:40:54 GMT

راه‌اندازی پویش نذر خون در خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۷۹۰۱

راه‌اندازی پویش نذر خون در خراسان شمالی

دکتر حسین زارع روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی استان به خون و فرآورده‌های خونی از هم‌استانی‌های واجد شرایط اهدای خون درخواست می‌شود تا در این پویش مشارکت کنند.

وی از اهدا کنندگان درخواست کرد اهدای خون خود را به ایام محرم و صفر محدود نکنند و افزود: با توجه به اینکه نیاز به فراورده های خونی همیشگی است، اهداکنندگان می توانند با مراجعه به پایگاه نوبت دهی اینترنتی خون به آدرس https://nobatdehi.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ibto.ir/ با شرکت در طرح نذر خون، زمان و ساعت دلخواه خود را انتخاب و بدون انتظار در مراکز انتقال، خون اهدا کنند.

وی افزود: تمامی دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در مراکز انتقال خون با حساسیت زیاد انجام می شود و مردم اگر برای کارهای ضروری از خانه خارج می شوند، اهدای خون را جزو کارهای ضروری خود قرار دهند.

مدیرکل انتقال خون استان همچنین از بهبودیافتگان کرونا در استان که یک ماه از بهبودی کامل آنها گذشته است، خواست تا برای اهدای پلاسمای هایپر ایمیون با در دست داشتن جواب تست کرونای مثبت با شرکت در طرح «شکرانه سلامت» به مراکز اهدای خون استان در بجنورد و شیروان مراجعه کنند.

زارع افزود: در پنج ماه امسال ۹ هزار و ۷۳۳ داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری خراسان شمالی مراجعه کرده و هفت هزار و ۹۹۰ نفر آنان موفق به اهدای خون شده اند که ۶۰۰ نفر آنان بانوان بوده اند.

وی گفت: آمار مقایسه ای در بازه زمانی مشابه سال گذشته، میزان ۷.۲۱ درصد رشد در میزان اهدای خون و ۷۰ درصد رشد در اهدای خون بانوان دیده می شود.  

وی اظهار داشت: ۱۰ شهروند بهبود یافته از بیماری کووید ۱۹ نیز با مراجعه به واحد پلاسما آفریزیس این مرکز، که ۲ هفته از راه اندازی آن گذشته است، پلاسمای خون خود را برای نجات جان بیماران اهدا کردند.

زارع با بیان اینکه در این واحد تنها یک تخت برای اهدای پلاسمای خون وجود دارد، گفت: به دلیل آزمایش های طولانی، روزانه تنها قادر به پذیرش یک تا ۲ نفر در این واحد هستیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه پلاسمای خون در واحد پلاسما آفریزیس از بیماران گرفته می شود بر اساس نیاز بیمارستان ها این مرکز حتی از بیماران بهبود یافته از کرونا، خون کامل می گیرد و بعد پلاسما را از آن جدا می کند.

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی، شاخص اهدای خون استان در سال جاری را ۸۲ درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص در مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد بوده است، ضمن اینکه شاخص اهدای مستمر خون استان امسال ۵۸ درصد و پارسال ۶۲ درصد بوده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها بجنورد کرونا سازمان انتقال خون ایران خراسان شمالی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد کرونا سازمان انتقال خون ایران خراسان شمالی بجنورد کرونا سازمان انتقال خون ایران خراسان شمالی خراسان شمالی انتقال خون اهدای خون خون استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته