Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@13:57:12 GMT

چرا سیل در پایتخت مهار می شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۸۱۶۶

چرا سیل در پایتخت مهار می شود

خبرگزاری آریا - شهر: مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران در بازدید از پروژه‌های ساماندهی محور سیلابی غرب تهران بر سرعت پیشرفت پروژه ها و رفع موانع موجود تاکید کرد.
به گزارش شهر، این بازدید که با همراهی حبیب پوش پارس، مدیرعامل شرکت خاکریزآب شهرداری تهران و فریدون حیدری، شهردار منطقه پنج تهران صورت گرفت از پروژه ساماندهی سیل‌برگردان غرب تهران، خیابان شهید آریافر آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیل‌برگردانی که به دلیل ایجاد یک سازه معارض با مشکل تحمل دبی ورودی مواجه شده و قرار است در یک طرح ساماندهی از دبی ورودی 40 متر مکعب بر ثانیه به دبی 67 مترمکعب بر ثانیه رسیده و با احداث یک کانال کمکی به طول 67 متر از بروز سیلاب در این منطقه جلوگیری کند.
کاظمی در ادامه از سیل برگردان غرب تهران، خیابان سلیمی جهرمی بازدید کرد و در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت. طرح ساماندهی سیل‌برگردان غرب تهران در خیابان سلیمی جهرمی هم با هدف حفاظت از منازل مسکونی حاشیه سیل‌برگردان در برابر بروز سیلاب در حال انجام بوده و بر اساس این پروژه قرار است دبی عبوری آب به 172 متر مکعب بر ثانیه برسد.
مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران دراین برنامه بازدید همچنین در جریان پیشرفت پروژه لوله‌رانی میدان آزادی قرار گرفت. پروژه ای که از بهمن سال 1398 آغاز شده و بنابراعلام شرکت پیمانکار تا 60 روز آینده به نتیجه می‌رسد تا بخشی از معضل آب‌گرفتگی میدان آزادی در فصل بارندگی رفع شود.
او در ادامه از یکی از بخش‌هایی که در جریان طرح‌های ساماندهی محور سیلابی غرب تهران قرار است تعیین تکلیف شود بازدید کرد، این بخش از طرح ساماندهی پروژه سیل برگردان غرب پل ارم است که به دلیل ساخت یک پل معارض روی کانال سیل‌برگردان مشکلات بسیاری برای این منطقه ایجاد کرده بود. در نهایت با تخریب این پل دبی عبوری آب از 85 مترمکعب بر ثانیه به 143 مترمکعب بر ثانیه می‌رسد.
ادامه مسیر ساماندهی محور سیلابی غرب تهران به بزرگراه فتح می‌رسد که کاظمی در جریان بازدید آن قرار گرفت. این بخش از پروژه لوله‌رانی بزرگراه فتح به روش میکرو تونلینگ است از اسفند سال 1395 با همکاری موسسه فاطر_ قرارگاه خاتم‌الانبیا شروع شده و بر اساس آن دو هزار و 64 متر لوله در عمق پنج تا 11 متری جای‌گذاری می‌شود.
در نهایت بازدید مشاور عالی و مدیرکل حوزه دفتر شهردار تهران در ایستگاه نهایی به بازدید از پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی بزرگراه فتح رسید که با روش مکانیزه TBM انجام می‌شود. حفاری این پروژه به طول چهارهزار و 200 متر قطر 4.3 متر از سال 1397 آغاز شده وهمچنان ادامه دارد. این بازدید هفت ساعت به طول انجامید.
در این بازدید تصمیماتی در جهت سرعت پیشرفت پروژه ها و رفع موانع موجود اتخاذ شد و ضرورت در جریان قرار گرفتن اعضای شورای اسلامی شهر تهران سایر مدیران استانی نیز مورد تاکید قرار گرفت.
برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.
خبرنگار: ریحانه جاویدی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سیل برگردان غرب غرب تهران قرار گرفت بر ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در پایتخت با مدیریت شهری

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه امروز در مجموعه شهرداری اتفاقات بزرگی رقم خورده، که باید برای مردم بازگو شود که آثار و برکات آن در زندگی همشهریان مشهود خواهد بود، اظهارداشت: به طور مثال قطعا هیچ کس نمی تواند موضوع آسفالت را منکر شود،درگذشته متوسط آسفالت 700 هزار تن بوده اما امروز به یک میلیون و هفتصد هزارتن رسیده است و یا افتتاح پی در پی پروژه ها در شنبه های امید و افتخار و گشایش هایی که در پروژه ها اتفاق افتاده و .....

فروزنده در ادامه افزود: همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل، اتوبوس برقی، تاکسی برقی، تقاطع همسطح، تکمیل پروژه های نیمه تمام یادگار، شوشتری و بعثت که اخیرا اضافه شده تمامی این موارد از جمله اقداماتی است که در حوزه شهر سازی انجام شده و حوزه مالی در همه موارد و مسائل نقش اساسی و کلیدی بر عهده داشته است.

وی به تحقق بودجه سال 1402 در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1402 برای اولین بار 30 همت متمم ارائه شده است و امسال حتما به رقمی بالاتر از این میزان خواهیم رسید.

معاون شهردار تهران گفت: برای امسال بودجه 151 هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است که رقم 80 هزار میلیارد تومان فقط به پروژه های عمرانی اختصاص دارد، افق ما در زمینه بسیار روشن است هر چند این امر وظیفه ما را سنگین تر خواهد کرد اما به لطف الهی، همدلی،همراهی و صمیمیت همکاران خدوم شهرداری به تحقق این مهم دست خواهیم یافت، زیرا هدف نهایی ما ارائه خدمت بیش از پیش به مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • مهار آتش در هتل محدوده میدان ولیعصر تهران و آخرین وضعیت مسافران آن