Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:03:15 GMT

پهنای باند اینترنت ورودی یزد ۳۶ برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۸۱۸۸

پهنای باند اینترنت ورودی یزد ۳۶ برابر افزایش یافت

محمدرضا پاکدل روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مهمترین شاخص‌ها و دستاوردهای حوزه ارتباطات استان در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: تعداد مشترکان ثابت و سیار استان در دولت تدبیر و امید در استان با رشد هشت برابری روبرو است و ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت سیار استان اکنون ۸۶.۳ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد ۷۵ درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در این دولت در استان خبر داد و اظهار داشت: اکنون ضریب تلفن همراه به ۱۴۱ درصد رسیده است.

پاکدل خاطرنشان کرد: شهرهای تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه هم از پنج شهر در ابتدای سال ۹۲ به ۲۳ شهر رسیده به این معنی است تمام شهرها تحت پوشش قرار دارند.

وی از رشد ۲.۵ برابر روستاییان متصل به پهنای باند اینترنت در مدت یاد شده خبر داد و افزود:  ۵۶۰ روستا و آبادی به اینترنت متصل هستند و در این مدت ۱۳۲  کیلومتر طرح فیبرنوری روستایی اجرا شد به طوریکه این طرح ۱۰۰ درصد محقق شد. 

پاکدل اضافه کرد: کسب رتبه دوم در شاخص دسترسی مردم به زیر ساخت‌های ارتباطی ، کسب رتبه سوم در شاخص توسعه یافتگی، نصب و راه اندازی ۴۱ دستگاه خودپرداز از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی روستایی و از محل اعتبارات پست بانک، افزایش ۱۰ برابری خدمات دولت الکترونیک، ارائه بیش از ۷۰۰ خدمت در مرکز ملی تبادل اطلاعات ، پیوستن استان به شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان است.

وی رشد ۱۱ برابری تعداد شرکت‌های استارت آپ ، پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال تومان تسهیلات به شرکت‌های حوزه آی سی تی و اضافه شدن ۲۰ دفتر پیشخوان جدید را از دیگر اقدامات بیان کرد گفت: همچنین باجه پست بانک روستایی استان در این هفت سال ۲.۵ برابر رشد داشته است بطوریکه تعداد آنها از ۳۲ باجه در ابتدای دولت به ۸۲ مورد رسید.

اتصال مدارس استان یزد به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصد اتصال مدارس شهرهای استان به شبکه ملی اطلاعات افزود: در حال حاضر یکهزار و ۳۴ مدرسه شهری و ۵۰۱ مدرسه روستایی به این شبکه متصل هستند.

وی با بیان اینکه مدارس حوزه شهری و روستایی  از طریق سرویس اینترنت پرسرعت ثابت به شبکه ملی اطلاعات متصل است گفت: اتصال این تعداد مدرسه به شبکه ملی اطلاعات گامی مهم در جهت رشد و شکوفایی علمی دانش آموزان مخصوصا در شرایط ناشی از شیوع ویروس کروناست.

بهره برداری از طرحهای حوزه ارتباطات با اعتبار ۶۴۷ میلیارد ریال

وی با بیان اینکه در هفته دولت سال جاری پروژه های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ۲ حوزه توسعه شبکه پهن باند و تلفن همراه و توسعه شبکه فیبر منازل با اعتباری بالغ بر ۶۴۷ میلیارد ریال  به بهره برداری رسید افزود: ارتقاء تکنولوژی ۶۳ سایت تلفن همراه به نسل سوم و چهارم، راه اندازی هفت سایت جدید تلفن همراه، توسعه شبکه دیتا، انتقال، سوییچ و فیبر نوری از جمله این طرح ها است.

رتبه دوم استان یزد در شاخص دسترسی مردم به زیرساخت های ارتباطی

پاکدل با اشاره به وضعیت برتر استان از لحاظ شاخص های ارتباطی در کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش منتشر شده، استان یزد بعد از تهران، دارای رتبه دوم در شاخص دسترسی به زیرساخت های ارتباطی، رتبه دوم در شاخص مهارت مردم در استفاده از زیرساخت های ارتباطی و به طور کلی رتبه سوم کشور در شاخص توسعه یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) دارد.

برچسب‌ها کسب و کارهای اینترنتی یزد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کسب و کارهای اینترنتی یزد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کسب و کارهای اینترنتی یزد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات فناوری اطلاعات تلفن همراه رتبه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد

آخرین آمار رسمی در مورد خانه‌های خالی مربوط به سر شماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ است که بر اساس این بررسی ۲.۵ میلیون خانه خالی شناسایی شده است.

خانه‌های خالی که شاخص آن در کشور ما  از دنیا بیشتر است و در این راستا نوروزی مدیر کل دفتر اقتصاد و مسکن وزارت و راه و شهرسازی در آبان سال گذشته گفته بود: شاخص خانه خالی در همه کشور‌های دنیا ۵ درصد است، این رقم برای ایران حدود ۱۰ درصد یعنی ۵ درصد بیشتر از میانگین دنیا و معادل حدود ۱.۲ میلیون خانه خالی است.

از سوی دیگر طبق گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس احتکار مسکن باعث سرمایه‌ای شدن خانه‌ها و رشد قیمت اجاره شده است؛ برای همین هم مجلس جهت شناسایی خانه‌های خالی مصوب کرد مردم اطلاعات خانه‌های خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند تا این سامانه مرجع اطلاعاتی سکونت افراد شود و در نهایت سامانه املاک و اسکان از فروردین سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد.

در ادامه هم اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده بود: شناسایی خانه‌های خالی از طریق ثبت نام در سامانه املاک و اسکان، نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد و باعث می‌شود که بخش عمده‌ای از مشکلات در حوزه مسکن به ویژه بازار اجاره کنترل شود.

او ادامه داد: دولت باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری و دنبال کند تا از این طریق بتوانیم سوداگران و دلالان را حذف کنیم و از سوی دیگر عرضه این واحد‌ها به بازار مسکن، می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مسکن را در کشور برطرف کند.

در نهایت دولت هم حمایت خود از این مصوبه را اعلام کرد و و بر این اساس تیر ۱۴۰۱ معاون اول رئیس جمهور در نامه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ کرد ارائه خدمات به افراد بدون کد یکتا سامانه املاک و اسکان ممنوع است.


بر اساس قانون ۱۵ دستگاه باید به سامانه املاک و اسکان متصل شوند که به جزء سازمان آموزش و پروش به تازگی بانک مرکزی هم خبر از اقدامات خود برای پیوستن شبکه بانکی به این سامانه داده است و در این راستا آمنه نادعلی‌زاده، مدیر اداره توسعه و تدوین مقررات نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۹ افراد باید محل سکونت خود را به سامانه املاک و اسکان اظهار کنند بر این اساس این سامانه امکانی را فراهم کرده که عموم مردم می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاعات سکونت خود را ارائه کنند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در همین قانون قید شده که اگر فردی محل سکونت خود را اعلام نکرد از دریافت برخی خدمات از جمله خدمات بانکی محروم شود یعنی اگر بناست خدمت بانکی ارائه دهیم بایستی محل سکونت و اظهار محل سکونت فرد در سامانه املاک و اسکان را مد نظر قرار دهیم.

بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد

نادعلی‌زاده افزود: در بانک مرکزی بناست به شکل پایلوت در خصوص دست چک این موضوع بررسی لحاظ شود یعنی هنگامی که مشتری مراجعه و می‌خواهد دست چک دریافت کند اطلاعات آن در سامانه املاک و اسکان بررسی که خود اظهار کرده است یا خیر؟ حالا با نظر داشت این موضوع دست چک به فرد اعطا خواهد شد این طرحی است که به شکل پایلوت پیگیری می‌شود و در گام‌های بعدی هم می‌تواند سایر خدمات بانکی از جمله افتتاح حساب هم محدودتر شود.

او در نهایت می‌گوید: اجرای این طرح خیلی زمان دوری نخواهد بود باید از لحاظ زیرساختی یکسری اقدامات فنی صورت گیرد و این اقدامات فنی تکمیل شود تا بتوانیم کار را اجرایی کنیم در وحله نخست سیستم بانکی باید بتواند با سامانه املاک و اسکان ارتباط بگیرد که ما زیرساخت‌های مربوطه را آماده کردیم و منتظر هستیم اطلاعات به ما تحویل داده شود تا گام اجرایی برداشته شود ولی در نهایت در برنامه‌های بانک مرکزی است که این موضوع در فصل بهار اجرایی شود.

در همین راستا مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی هم به رسانه ملی گفت: بزودی برای ثبت کارت‌های بانکی در شاپرک نیز هشداری مبنی بر لزوم ثبت اطلاعات سکونتی در سامانه املاک و اسکان ارائه می‌شود.

۱۷ دی ماه سال گذشته بود که هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: مطالعات طرح جامع در خصوص مسکن انجام شده است که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته ۶ میلیون خانواده مستاجر در کشور داریم و تا ۱۰ سال آینده ۱۲ میلیون زوج جوان در کشور وجود دارد که نیازمند مسکن هستند و ممکن است همین امر تعداد مستاجران در کشور را هم افزایش دهد.

 به گفته مسئولان، شناسایی خانه‌های خالی با کمک دستگاه‌ها اقدامی است که می‌تواند در مدیریت بازار اجاره مسکن موثر واقع شود بنابر این باید تمام دستگاه‌ها در این مسیر گام بردارند و در نهایت باید منتظر ماند و دید اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان به‌عنوان یکی از دستگاه‌هایی که قانون آن را موظف کرده به سامانه متصل شود سرانجام عملیاتی خواهد شد؟ باشگاه خبرنگاران جوان پیگیر این موضوع خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!