Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@12:32:16 GMT

تجمع بزرگ عاشوراییان در ایلام برگزار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۸۸۴۷

ایسنا/ایلام در جلسه هماهنگی دستورالعمل ضوابط برقراری سوگواری سروروسالارشهیدان ایلام تاکید شد که امسال تجمع عاشوراییان و دسته روی هیئت‌ها برگزار نمی‌شود و وهیئت ها درمحل‌های خود عزاداری خواهند کرد.

«حجت‌الاسلام و المسلمین« کریمی» رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان ایلام،  در جلسه هماهنگی دستورالعمل ضوابط برقراری سوگواری سروروسالارشهیدان ویژه مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی، اظهار کرد: حادثه بزرگ عاشورا، مبدا تحولات عظیم در تاریخ خلقت و بشریت است و این حادثه از زوایای مختلفی بررسی و نگاه های فراوانی درباره این حادثه عظیم گفته و شنیده شده است کمتر موضوعی است که به اندازه این حادثه عظیم درمیان اولیای عصمت و ائمه معصومین گفت و گو شده باشد و نقطه ی آغازین و پایان این مهم اجرای هرچه بهتر برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سلامت مردم را در بحران کرونا ویروس خط قرمز دانست و تصریح کرد: حفظ سلامت مردم در بحران کرونا ویروس خط قرمز ماست و بایستی با همفکری و همدلی نهادهای نظارتی به سلامت مردم توجه و مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان  با رعایت موازین بهداشتی به درستی اجرا شود.

وی تصریح کرد: درروزتاسوعا وعاشورا دسته روی نداریم وهیئت ها درهمان محل های خود به عزاداری خواهند پرداخت .

سرهنگ «حیدری‌زادی» جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد:  شرایط امروز مراسم عزاداری امام حسین (ع ) در زمان کرونا ویروس فرق می‌کند و باید  با فرهنگ سازی،  پروتکلهای بهداشتی را رعایت و مراسم محرم و صفر را به طور شایسته برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود همه‌ی دستگاههای مسئول با همفکری و همدلی و رعایت پروتکلهای بهداشتی و ارائه راهکارهای مهم بهداشتی زمینه های لازم  برگزاری تاسوعا و عاشورای حسینی فراهم و نیروی انتظامی به عنوان یک بازوی توانمند در کنار هیئتهای عزاداری خواهدبود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه ایلام تاسوعای حسینی تاسوعا و عاشورای حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

به گزارش «تابناک»، محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر دولت اصلاحات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: تنظیم کنندگان مراسم حضور روحانیانِ لباس رزم پوشیده برای ⁧حجاب⁩ در ⁧قم⁩ ضربه های سنگینی بر پیکر نحیف شده وکم رمق ⁧روحانیت⁩ وارد می کنند. حتی اگر معاریف و استوانه های حوزه هم در این مراسم شرکت نکرده باشند که نکرده بودند.

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار شد
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا برگزار شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اجتماع بزرگ دانشگاهیان کرمانشاه برگزار می شود
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی
  • پس لرزه‌های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات