Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات ارشد نظامی روسیه از پیشرفت در نهایی شدن ورود رسمی سامانه دفاع موشکی پیشرفته «اس-۵۰۰» در بدنه نیرو‌های مسلح این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، معاون نخست وزیر روسیه روز دوشنبه گفت که جدیدترین سامانه موشکی «اس-۵۰۰» روسیه وارد فاز آزمایشی شده است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «یوری بوریسوف» معاون رئیس جمهوری روسیه در حاشیه برگزاری نمایشگاه «Army-۲۰۲۰» گفت: «واقعیت این است که فاز آزمایشی و پیکربندی اس-۵۰۰ آغاز شده و تلاش برای تولید انبوه این سامانه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«آلکسی کریوروچوکو»، معاون وزیر دفاع روسیه نیز در ماه فوریه گفت که متخصصان نظامی این کشور آزمایش‌ها بر سامانه دفاع موشکی بدون رقیب اس-۵۰۰ را آغاز کردند این در حالی است که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه پیش از این گفته بود که تحویل انبوه اس-۵۰۰ به ارتش این کشوراز سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود. روسیه در حال آموزش متخصصان برای یادگیری کار با این سامانه جدید موشکی است.

گفته می‌شود این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند. شرکت «آلماز آنتی» سازنده این سامانه مدعی است که اس ۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.

«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس- ۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اس ۵۰۰ روسیه سامانه دفاع موشکی نظامی اس ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی سیاسی قرار گرفت، این موضوع تا همین اواخر هم ادامه داشت. عملیات نظامی کشورمان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، نقطه پایانی بر تاثیرگذاری اخبار منفی سیاسی و امنیتی بر اقتصاد کشورمان بود. عملا بعد از این اتفاق، معادلات ژئوپلتیک تغییر کرد و قدرت نظامی ایران هم نمایان شد. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند