Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم جبلی با تاکید بر اینکه سیاست تغییر لباس توسط رضاخان یعنی تغییر فرهنگ غنی ایران گفت: ایرانیان از دیر باز، مردمی نجیب و باوقار بودند و در مقایسه با سایر تمدن های هم عصر خود از اصالت، عقلانیت، اخلاق، و معنویت بیشتری برخوردار بودند.

«مریم جبلی نائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نایین گفت: مهمترین موضوعی که از سوی رضاخان هدف قرار گرفت، باورها و اعتقادهای فرهنگی مردم بود، که تغییر لباس توسط رضاخان تغییر فرهنگ غنی ایران نیز محسوب می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


مدیر حوزه علمیه خواهران نایین اظهار داشت: نوع لباس و پوشش نشانه ای از هویت مردم است و در کشوری مثل ایران، انواع پوشش پس از گذر زمان و قرن ها به تدریج گرفته و محرومیت اجباری مردم از لباس و پوشش ملی، گونه ای ضربه به هویت آنها به شمار می رفت.


وی تغییر کلاه و لباس را، بخشی از برنامه های شبیه سازی جامعه ایرانی و هماهنگی مردم با فرنگیان دانست و گفت: لباس و پوشاک هر جامعه به تناسب اعتقادات دینی، فرهنگ، آداب، رسوم ملی و شرایط اجتماعی و اقلیمی با دیگر جوامع متفاوت است و اقوام ایرانی از دیرباز به لباس و پوشش مخصوص شناخته شده و تغییر لباس یک جامعه، تغییر فرهنگ آن جامعه محسوب میشود‌.


جبلی همچنین تغییر لباس را مقدمه ای برای کاهش مقاومت و حساسیت جامعه نسبت به حجاب و در نهایت، برداشتن آن دانست و گفت: ایرانیان از دیر باز، مردمی نجیب و باوقار بودند و در مقایسه با سایر تمدن های هم عصر خود از اصالت، عقلانیت، اخلاق، و معنویت بیشتری برخوردار بودند، که رضاخان پس از تحکیم قدرت، اجرای برنامه غربی کردن لباس ایرانیان را داشت.


وی در پایان یادآور شد: اکنون نیز دشمن بعداز ناامید شدن از عدم دست یابی به منافع خود در ایران دست بر فرهنگ ایران و ایرانیان گذاشته، غافل از اینکه ایرانیان برای فرهنگ و آداب و رسوم خود تا پای جان ایستاده اند.
 

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته عفاف و حجاب فرهنگ حجاب و عفاف نایین عفاف و حجاب حجاب حجاب و عفاف تغییر فرهنگ تغییر لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت

به گزارش صدای ایران از فرارو،عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.


وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختار‌های اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر یافت
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری