Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاطف محمدنژاد روز پنجشنبه افزود: همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع)، جلوه‌ای از هنر محرم در قالب نمایشگاه خیابانی سوگواره هنرهای عاشورایی در پیاده‌راه اسفریس (عالی قاپو) اردبیل به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل و حوزه هنری استان به مدت یک هفته برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه ۳۰ اثر در قالب پوستر، نقاشی، خوشنویسی  و عکس از هنرمندان استان و همچنین آثار برتر کشوری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خلق آثار هنری عاشورایی را یکی از عناصر برجسته و تاثیرگذار فرهنگ اسلامی و عاشورایی عنوان کرد و ادامه داد: هنرمندانی که واقعه عاشورا را در قالب هنر برای مخاطب نمایش می دهند اقدام عزتمند بوده و در ترویج فرهنگ عاشورا نقش به سزایی دارد.

وی بیان کرد: هنرهایی مانند نقاشی، گرافیک، عکاسی و خطاطی از جمله هنرهایی هستند که توانایی بیان مطالب را بدون واسطه به مخاطبان دارند و مخاطب با دیدن هنرهای تجسمی به عمق و درون آثار کشیده شده و تحول و اثرگذاری لازم در بازدیدکنندگان را به وجود می‌آورد.

وی اضافه کرد: بازدید از نمایشگاه خیابانی سوگواره هنرهای عاشورایی تا روز شنبه ۱۱ شهریور ماه امسال در پیاده‌ راه اسفریس (عالی قاپو) اردبیل برای عموم آزاد است.

برچسب‌ها نمایشگاه عکس حوزه هنری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه عکس حوزه هنری اردبیل نمایشگاه عکس حوزه هنری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور اظهار کرد: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا (ع) در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در سوگواره بین المللی سفینة النجاه برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع «پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام» و با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنرهای نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.

منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا(علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096636

دیگر خبرها

  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • نمایشگاه گرافیک رایانه ای در ایوانکی
  • ۸۵۵ زایر اردبیلی راهی سرزمین وحی می شوند
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • برپایی نمایشگاه طراحی و نقاشی درخوی
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • تجلیل از دکتر سنگری ، پژوهشگر عاشورایی در دزفول
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی