Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@03:01:14 GMT

تقدیر رهبر انقلاب از شعر افشین علا

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۹۸۶۳

تقدیر رهبر انقلاب از شعر افشین علا

 افشین علا در مورد حاکمان عرب شعری را سرود و رهبر انقلاب از این سروده تقدیر کردند و فرمودند: "شعری که خطاب به حاکمان عرب سرودید، بسیار بجا و بموقع بود، دست شما درد نکند. "

بر همین اساس، محمد ناصرزاده شریفی عضو هیات مدیرۀ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نیز تقریظی بر این سروده افشین علا شاعر معاصر کشورمان منتشر کرد که متن آن به شرح ذیل است: «بحران عبارت از این واقعیت است که کهنه در شرف مرگ است و نو قادر به زاده‌شدن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میانه انواع نشانه‌های خوفناک پدیدار می‌شود. به این جمله گرامشی می‌افزایم، برخی کشور‌های عربی آمیزه‌ای از پیشرفت، درآمد و سابقه تمدن عربی-اسلامی را دارا هستند.

اما این‌ها نظام کهنه قبیله‌ای و سرسپردگی عمیق به قدرت‌هایی که در شکل‌گیری سیاسی آنان در هفت دهه اول قرن بیستم نقش داشتند را حفظ کرده، در خوابی گران که به آنان مستولی شده به سر می‌برند.

در این منطقه کهنه‌های ساخته و پرداخته قرن پیش در حال مرگ است و جهان جدیدی می‌خواهد متولد شود. استقلال، آزادی و تصمیمات از درون و تبیین رابطه دارا و ندار را می‌طلبد. نگاهی نویی به مذهب دارد و در منطقه جغرافیایی ما سلطه‌پذیری به ملت‌ها را بر نمی‌تابد و رعایت را می‌طلبد.

حال در این میان، برقراری رابطه با پرچمی که یک نعش آن را برافراخته و مرده به دنیا آمده نشانه خوفناک مقابله با این تولد است، ادامه سرسپردگی است که در اندیشه‌های نسل جوان و مردم این منطقه منقضی شده است.

به‌قول میگدال، هر دولتی با دو عنصر تصویر ذهنی و اقدامات عملی تعریف می‌شود، حقیقتاً دولت عربی که با اسراییل رابطه برقرار می‌کند چه تصویری از این کار و این عمل ساخته و پرداخته کرده؟ بی جهت نیست برخی رفتار‌ها عینیت خیانت را می‌رساند!

بخواهیم و نخواهیم در زایش دنیای جدید، افکار و اولویت‌ها و موضع‌گیری‌ها را ادبیات حماسی و مقاومت باید به‌دوش بکشد و نگذارد زیبایی‌های عمیق انسانی، چون آزاداندیشی و رادمنشی کریمانه از پیرنگ زندگی حذف شود. شعر محمود درویش چنین کرد و سروده افشین علاء نیز همینطور»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رهبرانقلاب پارسی خبر شعر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معلمان با رهبر انقلاب

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم، هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز چهارشنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • دیدار معلمان با رهبر انقلاب
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبر/معلم استوار ترین مربی برای انسان ها است
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب