Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (پنجشنبه) در یکصد و شصت و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت دوازدهم، با اشاره به رهنمودهای اقتصادی اخیر مقام معظم رهبری در دیدار هفته دولت و تدوین «نقشه راه اقتصادی» که مجموعه سیاست‌های مدیریت اقتصاد کلان برای سال هشتم فعالیت دولت تدبیر و امید است، گفت: دولت به دنبال آن است تا با اجرای نقشه راه اقتصادی، ضمن ترمیم و جبران صدمات وارده در اثر تحریم‌های بی‌سابقه و شیوع کرونا به اقتصاد کشور، مسیر تکمیل و افتتاح طرح‌های مهم و ثبات و رونق اقتصادی کشور را هموار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در دو سال و نیم گذشته، توانست به شکل موفقی با تحریم‌ها و توطئه‌های آمریکا برای فروپاشی اقتصاد کشور و پس از آن نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله و از ایجاد بحران جلوگیری کند، افزود: دولت در نقشه راه اقتصادی کشور علاوه بر تلاش برای ترمیم آثار تکانه‌های اقتصادی بر معیشت مردم، به دنبال تداوم اجرای سیاست‌های توسعه‌ای کشور نیز هست.

وی اظهار داشت: در چارچوب سیاست کلی دولت تدبیر و امید برای کاهش هر چه بیشتر اتکای بودجه به درآمدهای نفتی، به منظور تحقق سطح بالاتری از بودجه مستقل از نفت، تکالیفی برای هر دستگاه اقتصادی تعریف شده است.

روحانی در ادامه تصریح کرد: دولت با طراحی مسیری واقع‌بینانه در اقتصاد کشور در حوزه تامین منابع بودجه‌ای، به دنبال آن است که با مدیریت هزینه‌های دولت، فروش سهام و اموال مازاد دولتی، مولدسازی دارایی‌های دولت و افزایش تکیه بر مالیات به شکل ساختاری اتکا به نفت را به حداقل رسانده و بتواند با اتکا به ظرفیت‌های درون‌زای اقتصاد کشور، رونق و چشم‌اندازی دقیق در اقتصاد ایجاد کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برقراری ثبات در بازارهای مالی و کنترل تورم سرفصلی بسیار مهم است که با کنترل نقدینگی، همراه با ایجاد ثبات در بازار ارز و سرمایه، به اطمینان‌بخشی و آرام‌سازی فضای اقتصادی کشور بیانجامد.

وی افزود: حمایت از «تولید و اشتغال» بخش مهمی از نقشه راه فصل هشتم تدبیر را تشکیل می‌دهد که با ایجاد فضای ویژه تسهیل کسب و کار، حفظ و گسترش اشتغال در بخش‌های مختلف را مورد حمایت قرار می‌دهد. هدف مهم دیگری که در نقشه راه سال هشتم، دولت به آن اهتمام ویژه خواهد داشت، حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم تعریف شده و دقیق به شکل نقدی از معیشت مردم و حمایت از کسب و کارهایی است که در دوران کرونا آسیب دیده‌اند.

روحانی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های درونی و ذخایر کشور، معادن را حوزه‌ای بسیار پراهمیت عنوان و تصریح کرد: حمایت ویژه از سرمایه‌گذاری در حوزه معادن از اصول پایه‌ای اقتصاد کشور است که از جایگاه خاص در سیاست‌های توسعه‌ای اقتصاد برخوردار است. از این نظر از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در اکتشاف و استخراج در حوزه معادن حمایت خاص خواهد شد و دولت برای این مساله اقدامات موثری را در دست اقدام خواهد داشت.

کد خبر 5010028 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری دولت تدبیر و امید ایالات متحده امریکا هیئت دولت حجت الاسلام حسن روحانی تحریم اقتصادی ایران مجلس شورای اسلامی ایالات متحده امریکا برجام هیئت دولت مکانیسم ماشه حجت الاسلام حسن روحانی محمد جواد ظریف محمد باقر قالیباف سعید خطیب زاده رژیم صهیونیستی محمدجواد ظریف شورای امنیت سازمان ملل ویروس کرونا شورای نگهبان اقتصاد کشور نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور

شهباز حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون حرکت مثبت صنعت نفت و گاز کشور به سمت دانش بنیان شدن به خبرنگار قدس گفت: صنعت نفت و گاز محوریت اصلی تولید بار اول بوده است این صنعت یکی از موفق ترین صنایع کشور در همکاری با بخش دانش بنیان های کشور بوده است و به کمک همراهی بخش اقتصاد دانش بنیان در کاهش هدررفت انرژی در کشور، توسعه زنجیره ارزش و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی دانش بنیان حوزه نفت و گاز سهم بسیار کلیدی در رسیدن رشد اقتصادی کشور به میزان بسیار بالا و خوب ایفا کرده است و صنعت نفت و گاز ایران توانسته است قدم های خوبی را در مسیر دانش بنیان شدن این صنعت بردارد که  با بهره گیری از تداوم استفاده حداکثری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان به مانند دو سال گذشته که در حوزه تولید بار اول بیشترین همکاری را داشته است، در سال آتی نیز به همین شکل ادامه خواهد داد تا شاهد تداوم بهره وری در این صنعت باشیم

حسن پور نماینده مجلس در رابطه با دستاوردهای کلیدی این همکاری گفت: با تکیه بر همین تجهیزات تولید بار اول شده به دست دانش بنیان های نفتی، توانستیم در داخل و خارج از کشور به توسعه زنجیره ارزش محصولات برسیم و حالا می توانیم در خارج از کشور در قالب پالایشگاه های فراسرزمینی این مهم را دنبال کنیم که قطعاً برایمان سودمند است. به کارگیری از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز علاوه بر رشد اقتصادی، کاهش هدررفت و افزایش بهره وری، ارزآوری خوبی برای کشور نیز داشته است.

وی ادامه داد: ما از توان بالایی در حوزه های مختلف به لحاظ فنی و مهندسی برخوردار هستیم. صادرات این خدمات به دیگر کشورها نیز سیاست دیگری است که دولت سیزدهم به اجرا گذاشت. به ویژه سابقه ای که در این زمینه از خود به جای گذاشته ایم، مبنی بر عمل به تعهداتمان در مقابل کشورهای دیگر، زمینه خوبی برای گسترش این سیاست به وجود آورده است. خدماتی که ما به دیگران ارائه می دهیم، به لحاظ قیمت و کیفیت توان رقابتی در عرصه بین الملل دارد و این موضوع برایمان یک مزیت محسوب می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: از طریق سیاست گذاری مهم در زمینه استفاده از دانش بنیان ها در صنعت نفت و گاز توانستیم در شرایط تحریمی به رکورد جدید در فروش نفت و بازارسازی تضمینی و بسیار مهم در کشور های همسو با خود در جهت مقابله حداکثری و خنثی سازی تحریم ها اقدام کنیم. باید دیگر صنایع نیز به مانند صنعت نفت و گاز مسیر دانش بنیان شدن خود را با توسعه همکاری با دانش بنیان ها تداوم بخشند تا شاهد تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • کشور در حوزه اقتصاد نیاز به وعده صادق دارد
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد