Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@20:55:35 GMT

عربستان، داماد سعدالجبری را هم بازداشت کرد

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۰۱۰۳

عربستان، داماد سعدالجبری را هم بازداشت کرد

آفتاب‌‌نیوز :

خالد الجبری، فرزند سعد الجبری، منتقد و افسر سابق اطلاعاتی سعودی، اعلام کرد روز دوشنبه گذشته مقام‌های این کشور سالم المزینی، داماد خانواده الجبری را پس از احضار وی به دستگاه امنیتی کشور برای تحقیقات بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، خالد الجبری در بیانیه‌ای که در توییتر منتشر کرد گفت: عضو جدید خانواده در تلاشی آشکار برای ترساندن ما ناپدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سالم المزینی بدون هیچ اتهامی و تنها برای باجگیری از پدرم سعد الجبری توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

الجبری خاطرنشان کرد: مقامات امارات در سال ۲۰۱۷ المزینی را قبل از آزادی وی در ژانویه ۲۰۱۸ به عربستان سعودی تحویل داده بودند.

وی در این بیانیه توضیح داد که مقامات سعودی اموال المزینی را مصادره کرده و وی را از سفر بازداشتند، در حالیکه همسر و فرزندانش در کانادا زندگی می‌کنند.

الجبری همچنین مزدوران محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را به ربودن خواهر و برادرش که از حدود ۵ ماه پیش به "گروگان" گرفته شدند، متهم کرد که علت آن تحمیل فشار بر پدرشان برای تحویل خود به مقامات سعودی بود.

در اوایل ماه اوت، الجبری اعلام کرد که پدرش علیه بن سلمان دادخواستی ارائه کرده و در آن بن سلمان را به تلاش برای قتل وی در کانادا با ارسال یک تیم به منظور کشتن او مشابه جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی متهم کرد.

الجبری در مصاحبه اختصاصی با شبکه "سی ان ان" آمریکایی اظهار داشت که خانواده وی با "کارزار تروریستی غیرقانونی و فرا مرزی" روبرو شده‌اند.

سعد الجبری، مقام امنیتی سابق عربستان سعودی و بازوی راست شاهزاده محمد بن نایف بود که در سال ۲۰۱۷ از سمت ولایت عهدی برکنار و محمد بن سلمان جانشین وی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عربستان بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس
  • فشار وزیرجنگ اسرائیل بر نتانیاهو برای پذیرش آتش بس در غزه
  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است/ عربستان نمی تواند از شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین بگذرد/ غنی سازی بومی اورانیوم در عربستان؛ خط قرمز قانونگذاران آمریکایی
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!