Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین المپياد علمي با رويكرد فقه و اصول توسط معاونت آموزش و مركز نخبگان و استعدادهاي برتر این حوزه و با همكاري مدرسه علميه سعادت، با هدف ايجاد فضاي علمي، نشاط روحي، شناسايي استعدادهاي برتر و حمايت از طلاب فعال در دو مرحله مجازي و حضوري برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، نخستین المپياد علمي با رويكرد فقه و اصول توسط معاونت آموزش و مركز نخبگان و استعدادهاي برتر این حوزه و با همكاري مدرسه علميه سعادت، با هدف ايجاد فضاي علمي، نشاط روحي، شناسايي استعدادهاي برتر و حمايت از طلاب فعال و مستعدّ، در دو مرحله مجازي و حضوري در سطوح ۱ و ۲ و ۳ برگزار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رویکرد المپیاد، تطبیقی و کاربردی با محوریت کتب درسی می باشد و گروه علمي، ارزيابي و نظارت بر طراحي سوالات نیز، از اساتيد برتر و سطوح عالي حوزه علميه خراسان و تحت اشراف اساتيد دروس خارج هستند.

 

مرحله اول المپياد، هشتم آبان ساعت ۸ صبح در سامانه LMS برگزار مي شود و تمامي طلاب برادر و خواهر در سه استان خراسان رضوي، شمالي و جنوبي امکان حضور در آن را دارند. علاقمندان براي شركت در المپياد علمي، از اول شهریور تا ۱۵ مهرماه فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام از طريق سايت حوزه علمیه خراسان قسمت ثبت نام ها با لينك http://hozehkh.com/Students/Farhangi/Register?sc=۱۵۵۰,۱۵۵۱,۱۵۵۲ اقدام کنند.

 

محدوده‌ی آزمون سطح ۱ مباحث اصول (ناظر به اصول فقه مرحوم مظفر و حلقات شهيد صدر حلقه ۱ و ۲ و الوسيط)، تعبدي توصلي، مفهوم شرط، اجزاء، اجتماع امر و نهي، عام و خاص، خبر واحد، حجيت ظواهر، سيره، تعادل و تراجيح، دليل چهارم استصحاب (اخبار) و تنبيهات استصحاب، فقه (ناظر به لمعه الدمشقيه و دروس تمهيديه في فقه الاستدلالي؛ ايرواني)، كتاب الطهاره، كتاب الصلاه، كتاب الصوم و كتاب التجاره، مباحث سطح ۲، اصول، رسائل، فقه و‌ مكاسب و مباحث سطح ۳ نیز، از كفايه الاصول، فقه و مكاسب، عنوان شده است.

 

گفتنی است، براي برترين ها و منتخبين اين المپياد علمي، جوايز ارزنده و ويژه اي در ابعاد مادي و معنوي از جمله جوايز نقدي به نفرات برتر، اهداي كتب مرجع فقهي و اصولي و معرفي براي دريافت اخذ وام ۱۰۰ ميليون ريالي به مركز خدمات، مهيا شده است.

 

لازم به ذکر است، المپياد علمي، در حال حاضر با توجه به شيوع ويروس كرونا در قالب مجازي برگزار مي شود و با توجه به شرايط و در صورت امكان، قابليت برگزاري آزمون به نحو حضوري، نیز اعلام خواهد شد همچنین شماره تلفن ۳۷۲۷۴۴۴۵ مدرسه علمیه سعادت و آی دی https://eitaa.com/awaitor در پیام رسان ایتا، جهت کسب اطلاعات بیشتر در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: حوزه علمیه خراسان المپیاد علمی استعدادهای برتر المپیاد علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر عامل جمعیت هلال‌ احمر گیلان در آیین برگزاری این مراسم افزود: مرحله استانی المپیاد دادرس با حضور گروه‌های برتر ۱۷ شهرستان استان گیلان با مشارکت ۲۳۸ دانش آموز برگزار شده است.

هادی سلیمی افزود: دانش آموزان پس از شرکت در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی_ریوی ، پانسمان و بانداژ، شکستگی وآتل بندی ، اطفای حریق ، اسکان اضطراری ، حمل مصدوم ، پناهگاهی و خروج ایمن در آزمون کتبی نیز باهم رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های برتر خواهران به مسابقات کشوری المپیاد آماده دادرس اعزام می‌شوند اضافه کرد: پس از بررسی و جمع بندی نتایج ، شهرستان‌های رشت، لاهیجان، رودبار مقام اول تا سوم را کسب کردند و گروه شهرستان تالش نیز موفق به کسب مقام بشردوستی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • دوازدهمین دوره المپیاد دادرس دختران در شهرستان لنگرود
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی