Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اقتصادی در مورد آینده بورس گفت: به هر حال شاید امروز نتوان به صورت قطعی مانند هر بازاری از فردای آن سخن گفت اما با توجه به اینکه حمایت های دولت نیز با بازار همراه شده است خوشبینی به این بازار وجود دارد، اما شاید بدیهی باشد که کسانی که در بلند مدت در این بازار سرمایه گذاری کنند، ضرر نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ابوالحسنی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: بازار سرمایه و بورس یکی از راه های حمایت از تولید است که می تواند پشتوانه ای برای تولید و شکوفا شدن آن باشد؛ صنایع و تولیدی ها می توانند نقدینگی و سرمایه لازم برای استمرار فعالیت خود و توسعه بیشتر را به جای گرفتن وام با درصد های مختلف از بانک ها از طریق بورس تامین سرمایه کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: ورود به بورس برای تامین سرمایه نیز با توجه به بایدهایی که برای تولیدکنندگان و صنایع تولیدی وجود دارد هم یک انگیزه برای حرکت در یک مسیر تجاری مطمئن و شفاف می تواند باشد و به خودی خود یک رقابت مفید و کارساز را ایجاد خواهد کرد، آنچه که در فضای رقابتی به آن نیاز داریم تا شاهد بهتر شدن تولید در کشور باشیم.

همه بورس ها شاهد فرود و صعود های مختلف هستند

وی با بیان اینکه: بورس در دوره های مختلف شاهد فرود و صعود های مختلف بوده است و شاید این موضوع فقط به ایران نباشد و همه فعالان بازار در کشورها و بورس های مختلف آن را تجربه کرده باشند، عنوان کرد: به طور طبیعی بازار گاهی و نشات گرفته از فاکتورهای اقتصادی و غیر اقتصادی روند صعودی و نیمه صعودی دارد و یا این روند به شکل زنولی با شدت و مقدار متفاوت خود را نشان می دهد.

مهدی ابوالحسنی با بیان اینکه کسی که در بورس سرمایه گذاری کرده است و با علم و آشنایی کامل در بازار حضور دارد نه در صعودهای هیجان زده هر چه هست را می خرد و نه در روزهای نزولی بازار دستپاچه عمل می کند و رفتار منطقی با این نوع بازار دارد، خاطرنشان کرد:  از حدود یک سال و نیم قبل تا کنون دولت از بورس حمایت ویژه ای داشته است که یک اتفاق خوب به شمار می آید، البته نیاز است این حمایت ها مستمر باشد.

کارشناس مسائل اقتصادیادامه داد: حمایت دولت و رشد بازار و بالا رفتن ریسک حرکت نقدینگی به بازار های دیگر در کنار آزاد سازی سهام عدالت باعث شد بورس با ورود نقدینگی عمومی مردم رو به رو شود.

ورود افرادی ناآشنا به بورس همراه با ورود نقدینگی به این بازار

مهدی ابوالحسنی با بیان اینکه گواه این ورود افزایش چشمگیر کدهای بورسی در این مدت است، گفت: حضور این سرمایه های خرد و همچنین حمایت های دولت و به موازات آن اما و اگر شدن بازار های دیگر باعث شد بورس جان تازه ای بگیرد.  در این میان ما شاهد تعداد قابل توجه ای از افراد بودیم که هنوز آشنایی های اولیه را در این بازار نداشته و به امید سودهای یک شبه و هفتگی وارد این بازار شده بودند و این امر در همان روزهای خوب بازار نیز از خرید فروش های که گاهاً انجام می شد، آشکار بود.

وی پیرامون تاثیرر حضور این افراد در بورس، خاطرنشان کرد: حضور این افراد باعث شد تا با کوچکترین خبرهای منفی که از لحاظ روانی آینده بازار را نشانه می رفت؛ بازار با فروش های عجیب و غریب که نشان از ترس داشت روبه رو شود.

ابوالحسنی گفت: این رفتار که در حجم گسترده انجام می شد با خبرهای کوچک مثبت بازار هم نتوانست تغییر رویه دهد تا در نهایت با حمایت زیادی بازار دوباره آرام شود و ترس که ایجد شده بود کنترل شود.

نگاه کوتاه مدت در بوس سه ماهه است

مهدی ابوالحسنی با اشاره به چشم اندازی که دولت حداقل در کوتاه مدت توانست برای بورس ایجاد کند، تاکید کرد: در یک نقطه باید آموزش ها در بورس بالا رفته تا از رفتارهای مشابه جلو گیری کند، به کسانی که وارد این بازار شدند توصیه می کنم حتما نگاه های بلند مدت به این بازار داشته باشند و حتی نگاه کوتاه مدت که گاهاً در این بازار گفته می شود هم به نظر من دید سه ماهه است.

وی در توصیه دیگر گفت: از فروش خانه و یا هر وسیله ای برای سرمایه گذاری در این بازار جداً خود داری شود و برای خرید تحلیل ها و بررسی ها به خوبی انجام شود و خرید بر مبنای سیگنال های کانال ها و موارد این چنینی انجام نشود.

ابوالحسنی بیان کرد: همچنین لازم است آموزش های متناسب این بازار به خوبی برای کسانی که تازه وارد شده اند فرا گرفته شود و البته به خوبی بدانند که بازار روی های متفاوتی خواهد داشت.

مهدی ابوالحسنی در مورد آینده بورس گفت: به هر حال شاید امروز نتوان به صورت قطعی مانند هر بازاری از فردای آن سخن گفت اما با توجه به اینکه حمایت های دولت نیز با بازار همراه شده است خوشبینی به این بازار وجود دارد، اما شاید بدیهی باشد که کسانی که در بلند مدت در این بازار سرمایه گذاری کنند، ضرر نخواهند کرد و همچنین با این نوع سرمایه گذاری است که هدف بورس یعنی کمک به تولید نیز محقق می شود.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سرمایه گذاری حمایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه

بازار بورس امروز به نوعی درجا زد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش تنها ۶۵۲ واحد به رقم دو میلیون و۳۰۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

نقشه بازار بورس ـ شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • تحلیل هفتگی بازار سرمایه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس