Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@07:29:00 GMT

تحمیل هزینه به دهک ها از محل کدام کالاهاست؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۰۵۱۸

ساعت24-وضعیت تورم نشان می‌دهد که در مردادماه بیشترین افزایش هزینه از محل غیرخوراکی ها و خدمات با ۲.۳۵ درصد به دهک ها تحمیل شده و سهم خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها تا ۱.۱۴ بوده است.

گزارش اخیر مرکز آمار در رابطه با وضعیت تورم نشان داد که در مردادماه امسال تورم سالانه به ۲۵.۸ درصد رسیده که ۰.۶ درصد کاهش داشت، ولی تورم نقطه به نقطه (تغییر نسبت به ماه مشابه سال قبل) با رشد ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصدی به بیش از ۳۰ درصد رسیده بود، در این بین تورم ماهانه که نشان دهنده تغییر قیمت‌ها از تیر تا مرداد بود با اندکی کاهش  ۳.۵ درصد ثبت شد.

همچنین وضعیت تورم در بین ۱۰ دهک هزینه‌ای نشان داد که فاصله تورمی بین دهک‌ها حدود ۵.۴ درصد افزایش یافته و افزایش هزینه برای دهک دهم به ۳۷.۸ درصد و دهک اول تا ۲۷.۷ درصد نسبت به مرداد سال گذشته رسیده بود.

اما اینکه تورم ماهانه در هر یک از دهک‌ها چگونه بوده و یا سهم کالاها و خدمات در افزایش تورم در دهک‌ها از تیر تا مردادماه چقدر بوده است، موضوعی است که بررسی جزئیات آماری از این حکایت دارد که تورم ماهانه دهک‌ها در مرداد به ۳.۴۸ رسیده که سهم گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» ۱.۴ و سهم «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» ۲.۳۵ بوده است. به عبارتی غیرخوراکی‌ها و خدمات سهم بیشتری در افزایش هزینه دهک‌ها در مردادماه داشتند.

در بین گروه «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین سهم مربوط به «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها» با ۱.۸، «خوراکی‌ها» ۰.۹۸، «گوشت قرمز و سفید» ۰.۲۶ و «گوشت قرمز و ماکیان» با ۰.۲۲  بوده است.

در  «غیرخوراکی‌ها و خدمات» نیز بالاترین حد تورم در بین گروه‌ها مربوط به «مسکن و سوخت» با ۰.۷۹ و بعد از آن «حمل و نقل» با ۰.۶۰ قرار دارد.

اما تورم ماهانه در بین دهک‌ها از ۳.۳۵ در دهک اول تا ۴.۴۹ در دهک دهم متغیر بوده و روند صعودی طی می‌کند. در دهک اول بیشترین سهم برای تورم به «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با ۱.۷۱ اختصاص دارد و سهم کالاهای «غیرخوراکی و خدمات» به ۱.۶۴ می‌رسد.


در دهک دوم سهم «خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها و دخانیات»  ۱.۶۹، دهک سوم ۱.۶۲، دهک چهارم ۱.۵۶، دهک پنجم ۱.۴۵، دهک ششم ۱.۳۸، دهک هفتم ۱.۲۷، دهک هشتم ۱.۱۵، دهم نهم ۰.۹۹ و دهک دهم ۰.۶۹ است.


این در حالی است که سهم کالاهای غیرخوراکی و خدمات در تورم دهک دوم ۱.۷۵، دهک سوم ۱.۸۴، دهک چهارم ۱.۸۷، دهک پنجم ۲، دهک ششم ۲.۱۱، دهک هفتم ۲.۳۵، دهک هشتم ۲.۵۶، دهک نهم ۲.۹۴ و دهک دهم ۳.۸ ثبت شده است.

در مجموع در بین زیرمجموعه های گروه های اصلی  کالا و خدمات بالاترین حد تورم ماهانه مربوط به حمل و نقل با ۱.۷۱ برای دهک دهم است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: خوراکی ها و آشامیدنی ها آشامیدنی ها و دخانیات تورم ماهانه دهک دهم دهک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خدمان ضیوف الرحمن (عوامل اجرایی، فرهنگی و پزشکی) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد. 

لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰  زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود. 

دیگر خبرها

  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است