Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:06:17 GMT

اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در ۶ ماهه اول سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۰۵۵۸

اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در ۶ ماهه اول سال ۹۹

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین صفوی، گفت: با توجه به نام گذاری سال ۱۳۹۹ به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری و همچنین سیاست‌های ابلاغی وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در حمایت از تولید داخل، شاهد رشد ۱۶۰ درصدی تعداد شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات و ملزومات پزشکی نسبت به سال ۱۳۹۷ می‌باشیم.

وی بیان داشت: تعداد تولیدکنندگان فعال حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی که از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی پروانه ساخت دریافت نموده اند، از ۵۳۰ شرکت در ابتدای سال ۹۷ به ۶۲۸ شرکت در ابتدای سال ۱۳۹۸ و در حال حاضر به بیش از ۸۶۰ شرکت افزایش داشته است و شاهد رشد ۶۰ درصدی در تعداد تولیدکنندگان نسبت به سال ۱۳۹۷ می‌باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صفوی افزود: افزایش ثبت بیش از ۶۵۸۰ پرونده در سال ۱۳۹۷ در سامانه صدور پروانه ساخت تجهیزات و ملزومات پزشکی برای تولید داخل بابت مواد اولیه و قطعات ساخت به ۹۷۳۰ پرونده، بیانگر هدف گذاری سیاست‌های کلان وزارت بهداشت در راستای جهت دهی و برنامه ریزی حمایت از تولید داخل و جهش تولید است.

وی بیان داشت: به منظور تحقق جهش تولید فقط در سه ماهه اول امسال تخصیص ارز دولتی برای واردات مواد اولیه تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری بیش از ۴۴ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: با بروز بیماری کرونا از ابتدای اسفندماه ۱۳۹۸، صدور مجوز فوری با حداقل اسناد و با رعایت ضوابط فنی و کیفی برای اقلام ضروری مقابله با کرونا به منظور افزایش تولید و تأمین نیاز داخلی به طوری که تعداد تولیدکنندگان اقلام مرتبط با کرونا که پروانه ساخت دریافت کرده اند به میزان ۶۳۰ درصد رشد و افزایش داشته است و در برخی اقلام همانند کیت تشخیص کرونا، پالس اکسی متر انگشتی و تب سنج که تولیدکننده‌ای نداشتیم، به تولید و حتی صادرات رسیده ایم‌.

وی تاکید کرد: حرکت تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی به سمت اقلام با تکنولوژی بالا و فناوری‌های نوین است که در تولید دستگاه‌های ماشین بیهوشی، تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) و شتاب دهنده خطی در درمان بیماران سرطانی شاهد آن هستیم و صادرات ۳۰ میلیون دلاری تجهیزات و ملزومات پزشکی ساخت ایران به پنج قاره دنیا در سال ۱۳۹۸ محقق شد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا را به شرح زیر اعلام کرد:

ماسک سه لایه / تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۱۱ / تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۷۷
ماسک سوپاپ دار / تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۰ / تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۵۵
البسه کاورال / تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۲/ تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۴۰
تب سنج مادون قرمز / تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۰/ تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۲
پالس اکسی متر انگشتی / تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۰/ تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۱
پالس اکسی متر رومیزی / تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۲/ تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۲
ونتیلاتور / تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۳/ تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۳
سی پپ و بای پپ / تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۲/ تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۲
دستکش معاینه لاتکس و وینیلتعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۶/ تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۷
کیت‌های تشخیص و تحقیقاتی کرونا به روش‌های Elisaو Real Time PCR/ تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۰ / تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۶
کیت استخراج RNA ویروس کرونا/ تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۰/ تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۴
جمع تعداد شرکت‌های تولید کننده / تعداد تولید کنندگان قبل از شیوع کرونا: ۲۷/ تعداد تولید کنندگان بعد از شیوع کرونا: ۱۹۹

صفوی در پایان افزود: به غیر از تعداد شرکت‌های فوق الذکر، همچنین در حوزه تولید ماسک سه لایه توسط تولیدکنندگان غیرصنعتی / گروه‌های جهادی، با ایجاد سامانه خود اظهاری اطلاعات در پورتال اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی imed.ir، تا کنون حدود ۹۵۰ کارگاه تولیدی ماسک نیز ثبت شده است.

کد خبر 5009998

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری سازمان غذا و دارو ویروس کرونا ونتیلاتور جهش تولید ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز پزشک آمار کرونا سیما سادات لاری محرم 99 علیرضا زالی روز داروساز سعید نمکی سازمان نظام پزشکی فاصله گذاری اجتماعی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران پلاسما تجهیزات و ملزومات پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال خبر داد.

دکتر سعید کریمی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، اظهار کرد: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا  در حال انجام است.

وی گفت: بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی در ارتباط با ماندگاری پزشکان در بیمارستان های دولتی و مناطق محروم‌ نیز بیان کرد: تعداد نیروهای متخصص در گذشته کم شده بود که به سرعت در حال تزریق نیرو هستیم و در همین راستا برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسته هایی تعریف شده است.

دکتر کریمی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از این دولت پزشکان در حال خارج شدن از بخش دولتی و جذب در بخش خصوصی بودند، ادامه داد: یکی از علل این امر تعریف سقف برای پرداختی به پزشکان بوده است که اکنون این سقف برداشته شده و پزشکان دوباره در حال جذب شدن در بخش دولتی هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده،۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شدند.

وی در ارتباط با ساخت تجهیزات پزشکی نیز اظهار کرد: هم اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستانی، ساخت داخل کشور است.

به گفته دکتر کریمی، تحویل تجهیزات بیمارستانی از دیگر اقداماتی است که عدالت و تعالی نظام سلامت را در کشور اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • آخرین مهلت ثبت نام برای حضور در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴