Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به هاوایی ابراز امیدواری کرد که با چین همکاری صورت بگیرد تا به احترام به نظم بین المللی مبتنی بر قانون وادار شود چرا که پکن به وعده هایش عمل نمی کند و یک مدرن سازی نظامی تهاجمی را در پیش گرفته است!

او گفت، چین به وعده هایش برای تبعیت از قوانین، مقررات و هنجارهای بین المللی عمل نکرده است و می خواهد تا قدرت خود را در سطح جهانی توسعه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پنتاگون با اشاره به حزب حاکم کمونیست چین گفت: برای گسترش دستورکار آن، ارتش آزادی بخش خلق به پیگیری طرح مدرن سازی تهاجمی ادامه می دهد تا به یک سطح نظامی در جهان تا اواسط قرن دست یابد. در حالی که ایالات متحده در صدد است تا مقابل چین بازدارندگی داشته باشد، همچنین می خواهد تا با جمهوری خلق چین کار کند تا آنها را به مسیری بازگرداند که بیشتر با قوانین بین المللی مبتنی بر نظم منطبق است.

اسپر که پیش از تور منطقه ای خود صحبت می کرد، هند – پاسیفیک را به عنوان کانون "رقابت قدرت بزرگ با چین" توصیف کرد. با این حال او در ادامه گفت در کنار روسیه، حضور چین اکنون در سراسر جهان است و ایالات متحده باید بتواند با هر دو آنها در سطح جهانی تعامل کند. ایالات متحده یک مسوولیت رهبری دارد. ما یک کشور در اقیانوس آرام بوده ایم، یک کشور هند پاسیفیک، از مدت ها قبل.

وزیر دفاع آمریکا افزود: ما قرار نیست این منطقه را، یک اینچ آن را به شما، به کشور دیگری، هر کشوری که فکر می کند شکل دولتش، دیدگاه هایش درباره حقوق بشر، نظراتش درباره حاکمیت، عقایدش درباره آزادی مطبوعات، آزادی مذهبی، آزادی تجمع و تمام این مسائل، بهتر از خیلی از آن چیزهایی است که ما اشتراک داریم، واگذار نمی کنیم.

وزیر دفاع آمریکا همچنین در سفر به کشور پالائو مدعی شد، چین بارها از انجام وعده هایش برای تبعیت از قوانین بین المللی باز مانده است.

او گفت: چین کمونیست فشار مالی و سیاسی و همچنین پنهان و آشکار بر بسیاری از کشورهای هند پاسیفیک و اروپایی، چه بزرگ و چه کوچک وارد می کند و همزمان یک روابط استراتژیک جدید در سراسر جهان را دنبال می کند... در حقیقت هر چه کشوری کوچکتر باشد، دست پکن سنگین تر می شود.

به گفته این مقام آمریکایی، به نظر می رسد پکن بیشتر در جنوب شرق آسیا خصوصا در بحبوحه مناقشات ارضی در دریای چین جنوبی قدرتنمایی می کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید علی قاسم زاده رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی نامه‌ای خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی حمایت خود را از دانشجویان حامی فلسطین اعلام کرد.

در متن این پیام آمده است: 

خطاب به روسای دانشگاه های ایالات متحده امریکا؛

مایلم توجه شما را به یک اصل مهم آموزش عالی جلب کنم که آزادی آکادمیک و حق آزادی بیان است، به عنوان رهبران جامعه روشنفکران، از روسای دانشگاه انتظار می‌رود که هر گونه تلاش برای سرکوب درخواست‌های عدالت را به شدت محکوم کنند.

دستگیری اخیر چندین دانشجو که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین حمایت کرده‌اند، از دانشگاه شما توسط پلیس دولتی نمونه بارز استفاده از زور توسط دولت برای خاموش کردن صداهای مخالف است که مایه نگرانی روزافزون است.

ما در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از وقایع رخ داده عمیقاً متأسف و نگران هستیم، ما شدیداً به آزادی بیان اعتقاد داریم و از هیچ گونه سرکوب یا ظلم علیه افراد یا گروه‌ها به دلیل ابراز مخالفت علیه بی‌عدالتی چشم پوشی نمی کنیم، ما به ویژه نگران دانشجویانی هستیم که به دلیل اظهار نظر علیه اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین دستگیر شدند.

وضعیت فلسطین برای ما بسیار نگران کننده است و ما در همبستگی با مردم فلسطین که در ماه‌های اخیر رنج‌های زیادی را متحمل شده اند می‌ایستیم، بیش از ۴۰۰۰۰ نفر از جمله بیش از ۱۰۰۰۰ کودک در ماه‌های گذشته به طرز وحشیانه‌ای کشته شده‌اند که قلب مردم را در سراسر جهان به درد می‌آورد، ما همچنین دانشجویان را به خاطر آزادی، شرافت و جوانمردی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تحسین می‌کنیم.

ما با همه دانشمندانی که نسبت به سانسور و تبعیض رسانه‌ای و همچنین سرکوب دانشجویان توسط پلیس آمریکا ناراحت و معترض هستند، همدردی می کنیم و می ایستیم.

ما تضعیف شأن علمی را محکوم می‌کنیم. امید است همچنان به دفاع از حقوق و عدالت دانشجویان خود و حفظ حرمت عرصه علمی و آزادی بیان ادامه دهید.

مطمئن باشید که ما این موضوع را بسیار جدی می گیریم و در کنار دانشجویان دستگیر شده شما که شجاعانه از مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند، می ایستیم.

با کمال احترام از شما تقاضا داریم فرصتی برای دانشجویان فراهم شود تا مخالفت خود را با اقدامات ظالمانه صهیونیست‌ها نسبت به ملت فلسطین اعلام کنند و هرگونه اقدامی که این اصول را نقض کند به موقع و مناسب محکوم شود.

با تشکر سید علی قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره)

دیگر خبرها

  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرمان درگلزار شهدای بین‌المللی شهر کرمان
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • هری کین: برای پیروزی به برنابئو می‌رویم
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • توخل: کیم مین جائه بی‌احتیاطی کرد؛ با پیروزی در مادرید به ومبلی می‌رویم
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی