Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:53:50 GMT

لغو ۵ بازی MLS در بحبوحه اعتراضات به نژادپرستی جدید پلیس آمریکا

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۱۰۹۲

لغو ۵ بازی MLS در بحبوحه اعتراضات به نژادپرستی جدید پلیس آمریکا

‍‍‍‍‍‍

در پی رفتار نژادپرستانه اخیر پلیس آمریکا موج جدیدی از اعتراضات اهالی فوتبال این کشور شکل گرفته که منجر به لغو بازی‌های MLS‌ شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ESPN، اکثر بازی‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) که قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شوند لغو شدند چرا که بازیکنان به نشانه اعتراض به این بی‌عدالتی و رفتارهای نژادپرستانه در حق شهروندان سیاه‌پوست آمریکا اقدام به خودداری از رفتن به زمین بازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی تیراندازی پلیس به یک شهروند سیاه‌پوست به نام یاکوب بلیک در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین موج جدیدی از اعتراضات علیه رفتارهای نژادپرستانه پلیس آمریکا شکل گرفته است. این اتفاق در حالی رخ داد که هنوز خشم مردم آمریکا از اتفاق نژادپرستانه قبلی - قتل جورج فلوید توسط پلیس ایالت مینه‌سوتا - فروکش نکرده بود و به همین دلیل منجر به شکل‌گیری اعتراضاتی در شهر کنوشا شد که در جریان آن دو شهروند دیگر آمریکا نیز کشته شدند.

موج این خشم و اعتراضات به ورزشکان شاغل در آمریکا هم رسیده و به همین دلیل بازیکنان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) در بخش مردان و زنان، تصمیم گرفته‌اند که به نشانه اعتراض بازی نکنند. در ابتدا به نظر می‌رسید که این اتفاق روی روند برگزاری مسابقات MLS‌ تأثیری نگذاشته باشد چرا که بازی تیم‌های اورلاند سیتی و ناشویل برگزار شد اما با خودداری بازیکنان تیم‌های آتلانتا یونایتد و اینترمیامی برای حضور در میدان در دیداری که قرار بود ساعت 20 به وقت محلی برگزار شود، فوتبالیست‌های شاغل در آمریکا را هم باید به فهرست معترضان اضافه کرد.

لغو دیدارهای امروز NBA در اعتراض به پلیس آمریکا

 

در پی این اتفاق سازمان لیگ آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نژادپرستی و بی‌عدالتی را محکوم کرد اما هیچ اشاره‌ای به تعویق بازی‌ها نداشت. این سازمان اما کمی بعد بیانیه‌ای دیگر منتشر و اعلام کرد که 5 بازی باقیمانده از هفته جاری لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا به زمان دیگری موکول می‌شود.

علاوه بر مصاف تیم‌های اینترمیامی و اورلاندوسیتی، مصاف دالاس - کولورادو، رئال سالت‌لیک - لس‌آنجلس اف‌سی، سن‌خوسه - پرتلند و لس‌آنجلس گلکسی - سیاتل هم قرار بود شب گذشته برگزار شوند که آنها نیز به تعویق افتادند.

این باشگاه‌ها هر کدام به صورت جداگانه در بیانیه‌هایی رفتار نژادپرستانه اخیر پلیس آمریکا را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

R1015163/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال MLS بیشتر بخوانید... لیگ NBA| عکس‌العمل رپتورز مقابل نژادپرستی پلیس آمریکا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لیگ NBA| عکس‌العمل رپتورز مقابل نژادپرستی پلیس آمریکا واژه های کاربردی مرتبط فوتبال MLS پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ۱ بارسلونا پاسخ نامه مسی را داد/ شرط باشگاه برای جدایی کاپیتان ۲ مسی مقصد بعدی‌اش را به نیمار اعلام کرد ۳ ذوالفقارنسب: رادوشوویچ نشان داد که نمی‌تواند نقطه اتکای پرسپولیس باشد ۴ مسی به صورت رسمی خواهان جدایی شد/ هیئت مدیره بارسلونا جلسه اضطراری برگزار کرد ۵ فنونی‌زاده: پرسپولیس مقابل استقلال ۳ اشتباه تاثیرگذار داشت/ عبدی به جای اوساگونا بازی می‌کرد، ۲ گل می‌زد ۶ تراکتور با ۳ غایب به مصاف استقلال می‌رود ۷ فریبا: برد استقلال در دربی، کمتر از قهرمانی لیگ نبود/ پرسپولیس با توانایی‌اش قهرمان شد، اما برخی آمارها هواداران را بدبین کرد ۸ مسی دوشنبه هفته آینده به تمرینات بارسلونا برمی‌گردد/ پیشنهاد وسوسه‌انگیز منچسترسیتی به لئو مهمترین اخبار ورزشی سعادتمند: شفر به استقلال تخفیف نداد، استراماچونی گفت باید فکر کند/ زمان سفرم به ایتالیا مناسب نبود/ متوجه منظور گل‌محمدی نمی‌شوم فریبا: برد استقلال در دربی، کمتر از قهرمانی لیگ نبود/ پرسپولیس با توانایی‌اش قهرمان شد، اما برخی آمارها هواداران را بدبین کرد فنونی‌زاده: پرسپولیس مقابل استقلال ۳ اشتباه تاثیرگذار داشت/ عبدی به جای اوساگونا بازی می‌کرد، ۲ گل می‌زد ذوالفقارنسب: رادوشوویچ نشان داد که نمی‌تواند نقطه اتکای پرسپولیس باشد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: رونق اقتصادی از اهداف دولت است معاون وزیر خارجه: مراودات تجاری ایران با کشورهای همسایه افزایش می‌یابد دیپلمات روس: به‌خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی‌ثباتی اوضاع عراق نیست گروسی: زمان راستی‌آزمایی آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران محرمانه است گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالاهای اساسی به بنادر ایران/ ۱۴میلیون و ۳۹۰هزار تن کالا ‌صادرات داشتیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال فوتبال پلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیروهای پلیس حمایت کرده است.

دادستان کل جورجیا در بیانیه خود در مورد اعتراضات گفت: «ما با افتخار در کنار هر دانشگاهی که برای محافظت از سلامت و ایمنی دانشجویان جورجیا اقدامات لازم را انجام دهد، خواهیم ایستاد.»

همچنین براساس گزارش منابع آمریکایی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری آمریکا در پی حمله پلیس این کشور به تحصن دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه بازداشت شده است.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088829

دیگر خبرها

  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • محکومیت سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا از سوی نمایندگی ایران در سازمان ملل
  • خداداد: سرنوشت قهرمانی دست استقلال است | پرسپولیس بهتر است اما این حرف‌ها در مورد تیم نکونام خنده‌دار است
  • پس از گذشت 13 سال؛ ریو فردیناند همچنان از جان تری کینه به دل دارد
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی