Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@11:17:03 GMT

طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی با گوشت قلقلی یا مرغ

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۱۳۰۷

طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی با گوشت قلقلی یا مرغ

قنبر پلو یا به قول خود شیرازی‌ها غَم بَر پلو هم با گوشت چرخ کرده و هم با مرغ برای مناسبت‌های مختلف از نذری ماه محرم گرفته تا سحر و افطار ماه رمضان و سایر مناسبت‌های سنتی و مذهبی و دورهمی و مهمانی پخته و با سالاد شیرازی سرو می‌شود.

طرز تهیه قنبر پلو شیرازی مجلسی و خوشمزه را با گوشت قلقلی یا مرغ را در مطلب زیر بخوانید

مواد لازم

برنج: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم

پیاز: ۱ عدد متوسط

آرد نخودچی: ۲ قاشق غذاخوری

کشمش: ۲۰۰ گرم

رب انار: ۳ قاشق غذاخوری

گردو: ۱۰۰ گرم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

زعفران دم کرده غلیظ: ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

برای درست کردن قنبر پلو شیرازی ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوشت چرخ کرده، آرد نخودچی، نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه کنید و خوب گوشت را با سایر مواد ورز دهید تا چسبناک شود. سپس گوشت را به اندازه دلخواه به صورت کوفته قلقلی درست کنید و در روغن تفت دهید تا سرخ شود.

در یک تابه جداگانه گردو ریز خرد شده و کشمش را تفت دهید. وقتی تفت خورد رب انار ملس را اضافه کنید و کمی دیگر تفت دهید. کوفته قلقلی یا همان گوشت‌های قلقلی سرخ شده را هم به این ترکیب اضافه کنید و روی شعله ملایم گاز اجازه دهید تا رب انار به خورد قلقلی‌ها برود. ( در صورت تمایل ۱ قاشق غذاخوری شیره انگور هم همراه با رب انار به این مواد اضافه کنید که البته اختیاری است)

برنج را هم آبکش کنید و دان درآورید تا موقع پخت شفته نشود. سپس برنج را دم بگذارید. در صورت تمایل می‌توانید مایه گردو و کشمش و قلقلی‌ها را لایه لایه با برنج دم بگذارید تا اینکه برنج را با ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ دم بگذارید و سپس مایه گوشتی آماده شده را روی آن بریزید و قنبر پلو را با آن تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه قنبر پلو شیرازی عموما با گوشت قلقلی است اما شما می‌توانید به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون یا شترمرغ و شتر به جای گوشت چرخ کرده قرمز استفاده کنید، به همین ترتیب آماده کنید و این پلو مخلوط خوشمزه را با آن سرو کنید.

 

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: غذای شیرازی غذای محلی سبک زندگی ناهار پارسی خبر گوشت چرخ کرده قاشق غذاخوری اضافه کنید پلو شیرازی طرز تهیه قنبر پلو رب انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مراسم تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه‌های شیراز با عنوان «وجدان بیدار» در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا امروز مقابل دانشگاه شیراز برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • (تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی