Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو اتاق بازرگانی مازندران گفت: بازار گیاهان دارویی و فرآورده‌های آن نباید انحصاری باشد زیرا تجربه نشان داده که موفق نخواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، امیر میران‌آملی امروز در سومین نشست کارگروه کشاورزی کمیسیون تخصصی کشاورزی آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به نعمت‌های خدادادی استان در گیاهان دارویی اظهار داشت: بهره‌برداری خردمندانه از این نعمت‌ها فرصتی ارزشمند برای اشتغال و ارزآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: برگزاری مستمر جلسات کارگروه تخصصی گیاهان دارویی در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان نشان از عزم راسخ در جلوگیری از خام‌فروشی و توجه به کشت اصولی و بازارپسند با نگاه به صادرات است؛ بیشترین دغدغه تولیدکنندگان بحث حمایتی و باور به ارزآوری بالای گیاهان دارویی است.

میران آملی بیان کرد: هزاران هکتار گیاهان دارویی در سراسر مازندران در دامنه، کوه و دشت به صورت خودرو یا پرورشی وجود دارد که سرمایه‌های عظیمی هستند؛ به‌طوری‌که اگر ما در مازندران تنها روی گیاهان دارویی  برنامه‌ریزی کنیم، رشد اقتصادی بالایی خواهیم داشت.

وی با اشاره به توانمندی بالای بخش خصوصی مازندران تأکید کرد: باید تشکل‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند و خواسته‌های خود را یک جهت و یک‌صدا کنند.

گزارش| سرمایه‌گذاری بر روی گیاهان دارویی، نسخه‌ای شفابخش برای اقتصاد گلستانتولید گیاهان دارویی با هدف اشتغال‌زایی و ارزآوری در استان ایلام تجاری‌سازی می‌شود100 هکتار از گیاهان دارویی کم‌آب‌بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کشت می‌شود

امیر ملایی رئیس کارگروه گیاهان دارویی مازندران نیز گفت: صنایع تبدیلی شامل خشک‌کن، بسته‌بندی، عرق‌گیری و مهم‌تر از همه اسانس‌گیری در مازندران قابل قبول نیست و چند کارخانه موجود، نیاز به حمایت دولت دارند.

ملایی بیان اینکه "ایران 27 هزار هکتار باغ گل محمدی دارد اما سالانه تنها 10 میلیون دلار از اسانس آن عایدش می‌شود" افزود: کشور بلغارستان تنها سه هزار و 500 هکتار گل محمدی پرورش می‌دهد اما سالانه چهار میلیارد دلار از اسانس آن درآمد دارد.

وی با بیان اینکه "باید تجهیزات روز اسانس‌گیری وارد چرخه کارخانجات عرقیات شود" گفت: هر لیتر گلاب بین  دو تا 2.5 دلار ارزش دارد اما هر لیتر اسانس، حدود 7 هزار یورو قیمت دارد.

انتهای پیام/681/س

R41358/P/S6,74/CT11 بیشتر بخوانید... گزارش| سرمایه‌گذاری بر روی گیاهان دارویی، نسخه‌ای شفابخش برای اقتصاد گلستان تولید گیاهان دارویی با هدف اشتغال‌زایی و ارزآوری در استان ایلام تجاری‌سازی می‌شود ۱۰۰ هکتار از گیاهان دارویی کم‌آب‌بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کشت می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش| سرمایه‌گذاری بر روی گیاهان دارویی، نسخه‌ای شفابخش برای اقتصاد گلستان تولید گیاهان دارویی با هدف اشتغال‌زایی و ارزآوری در استان ایلام تجاری‌سازی می‌شود ۱۰۰ هکتار از گیاهان دارویی کم‌آب‌بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کشت می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ ۲ کشته در انفجار معدن آق دربند سرخس/ علت حادثه در دست بررسی است ۳ بزرگترین رزمایش کمک‌های مؤمنانه کشور در حسینیه اعظم زنجان هدف‌گذاری شد/ تأمین ۱۱۰هزار بسته معیشتی ۴ تابستانِ بارانی در سیستان و بلوچستان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد ۵ گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالاهای اساسی به بنادر ایران/ ۱۴میلیون و ۳۹۰هزار تن کالا ‌صادرات داشتیم ۶ اختصاصی| پیگیری دادستان کل کشور از منشا بدهی‌های هپکو/ تامین اجتماعی قول زنده شدن دوباره هپکو را داد ۷ فراهم‌شدن شرایط صادرات کالاها از بندر کاسپین گیلان؛ تخلیه و بارگیری در این بندر ۵ برابر شد ۸ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر مهمترین اخبار استانها خط و نشان پلیس برای اراذل و اوباش کشور، به گونه‌ای برخورد می‌کنیم نتوانید چنگال به دست گیرید + فیلم آیت‌الله علوی گرگانی: مقابله با اراذل و اوباش و هنجارشکنان مطالبه مردم و مسئولان است؛ پلیس احساس تنهایی نکند گزارش|تیشه واردات کالاهای مشابه داخلی به ریشه تولید است/ نظارت دقیق مجلس برای جلوگیری از واردات رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: عدم تخصیص ارز موردنیاز برای تأمین دارو بحران‌زا است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: رونق اقتصادی از اهداف دولت است برگزاری نشست ۳ کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه شمارش معکوس برای آغاز سرنوشت‌ سازترین مرحله جنگ یمن معاون وزیر خارجه: مراودات تجاری ایران با کشورهای همسایه افزایش می‌یابد دیپلمات روس: به‌خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی‌ثباتی اوضاع عراق نیست درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی ظهر شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سال‌جاری اظهار کرد: آخرین تخصیص اعتبارات در ۲۹ اسفند سال گذشته انجام شد و به همه مدیران استان میزان تخصیص اعلام شده، بنابراین باید در خصوص هزینه کرد آن تسریع شود.

وی بر لزوم تشکیل کارگروه فنی در صورت هزینه کرد اعتبارات تاکید کرد و گفت: تا ۲۰ اردیبهشت همه دستگاه‌های اجرایی استان میزان اعتبارات ملی خود را به ما اعلام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد: فرمانداران برنامه‌ریزی لازم را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

۷۰ درصد مصوبات شورای توسعه و برنامه ریزی در سال گذشته انجام شد

محمدی تصریح کرد: آسیب شناسی از مصوبات شورای برنامه ریزی استان صورت گرفته است و سال گذشته ۱۲ جلسه این شورا با ۱۰۰ مصوبه تشکیل شد که ۷۰ درصد این مصوبات انجام شده و مابقی در حال اجرا هستند.

وی مشارکت عمومی، خصوصی برای اتمام پروژه‌های عمرانی را یکی از موارد قانونی خواند و گفت: اطلاعات مربوط بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه در سامانه مربوطه ثبت شد و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام باید از ظرفیت واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام شود، افزود: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: دستگاه نظارتی برنامه تدوین شده را رصد می‌کند و گام نخست در تدوین این برنامه عملیاتی شامل تعیین مسائل مهم و اولویت‌های استان، گام دوم تشریح مدل مفهومی برنامه تحقق شعار سال، گام سوم تعیین اهداف کلان برنامه و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی، گام چهارم تدوین برنامه عملیاتی براساس محتوای مدل مفهومی و گام پنجم طرح و بررسی و تصویب یا اصلاح برنامه عملیاتی دستگاه‌ها در شورای برنامه ریزی خواهد بود.

تخصیص ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

وی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و تولید تکلیفی برعهده همه ما است و باید پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی در اولویت قرار گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد: هزار میلیارد تومان باید امسال به حساب صندوق پیشرفت و عدالت واریز شود و در برنامه رشد اقتصادی استان در سال جاری تاکید بر جلب مشارکت مردم و فعالان اقتصادی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و احیای واحدهای راکد است.

محمدی تاکید کرد: باید برنامه رشد اقتصادی استان با رعایت سند آمایش تهیه و اجرا شود که در این مهم تاکید بر فناوری است و تحقق ۲۰ درصدی رشد باید از فعالیت مراکز و واحدهای رشد و فناوری صورت پذیرد.

کد خبر 6090040

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های کرمانشاه
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تولید ۲۵ میلیون لیتر انواع عرقیات در میمند فارس
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش