Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@08:00:20 GMT

حادثه کربلا، تراژدی تحول آفرین تاریخ

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۱۵۱۳

حادثه کربلا، تراژدی تحول آفرین تاریخ

خبرگزاری میزان- رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: حادثه کربلا یک تراژدی اثر گذار تحول آفرین در بعد گرایش به دانش و معنویت بوده است. تاریخ انتشار: 15:40 - 06 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۰۸۷۹

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت به اقدامات نیروی انتظامی در تامین امنیت ایام محرم اشاره و تصریح کرد: خدا را شاکریم که در شرایط موجود، علی رغم تبلیغات دشمن برای جلوگیری از مراسم‌های عزاداری، نیروی انتظامی توانست برای برپایی این مراسم‌ها امنیت خوبی را در سطح کشور برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با بیان این که عشق و ارادت به حضرت اباعبدلله از سوی خداوند تضمین شده، تصریح کرد: این خواست خداست تا این علم برای همیشه برپا باشد.   حجت الاسلام والمسلمین ادیانی، خاطرنشان کرد: همانگونه که خداوند متعال موسی را از نیل نجات داد و به پیامبری برگزید تا دین خدا پابرجا بماند، حادثه کربلا را طوری رقم زد که بر خلاف تمام حادثه‌هایی که در دنیا اتفاق افتاده و به فراموشی سپرده می‌شوند، علی رغم تلاش دشمنان حادثه عظیم کربلا به یک تراژدی معقولانه در تاریخ تبدیل شده است.   وی اظهار داشت: در دنیای امروز شاهد موارد بسیاری از جنایات وحشیانه استکبار جهانی هستیم، اما تاکنون دنیا حادثه‌ای به بزرگی حادثه کربلا به خود ندیده است.   وی با بیان این که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یک شخصیت حماسی و نهضت او هم نهضتی حماسی بوده است، اظهار داشت: خداوند متعال خودش اسلام را تضمین کرده است و این حادثه را به گونه‌ای رقم زد که شور و شعور دادن به یک ملت، اسلام را برای همیشه زنده نگه دارد.   بیشتر بخوانید: انهدام باند بزرگ جعل و سرقت   رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به وقایع روز عاشورا، حادثه کربلا را یک تراژدی اثرگذار و تحول آفرین در بعد گرایش به دانش و معنویت برشمرد و گفت: حسن و انگیزه‌های فعلی و فاعلی امام حسین (ع) در حماسه کربلا، شجاعت، شهامت، مردانگی و فتوت امام برابر خواست خداوند متعال بوده است.   حجت الاسلام والمسلمین ادیانی در خاتمه با اشاره به این که همیشه خون برشمشیر پیروز است، تصریح کرد: خون اباعبدالله کاخ بنی امیه را ویران کرد و انقلاب اسلامی هم که به برکت همین عزاداری‌ها و سینه زنی‌ها به وجود آمد، برای همیشه ماندگار خواهد ماند.    انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس کربلا حادثه کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست تحلیل تاریخی ریشه‌های دشمنی امویان با حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) از سوی معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی با همکاری گروه علمی تاریخ اسلام و انجمن علمی دانش پژوهشی تاریخ اسلام به مناسبت سالروز شهادت حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام علی اکبر عالمیان ارائه دهنده و حجت الاسلام حسن احمدیان دلاویز مدیر این کرسی هستند. حجت الاسلام محمدقاسم احمدی و حجت الاسلام سیدعلی غضنفری از ناقدان این نشست خواهند بود.

نشست تحلیل تاریخی ریشه‌های دشمنی امویان با حضرت حمزه (سلام‌الله‌علیه) چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۲ به نشانی قم، میدان جهاد، مجتمع جامع امام خمینی (ره)، سالن شهید عارف الحسینی (ره) برگزار شده و علاقه مندان نیز می‌توانند از طریق لینک پخش آنلاین: https://vc.miu.ac.ir/tarikh آن را مشاهده کنند.

کد خبر 6086515 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • سالروز وفات حضرت عبدالعظیم در تقویم ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • نشست تحلیل ریشه های دشمنی امویان با حضرت حمزه(س) برگزار می شود
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند