Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-04@08:21:47 GMT

گردشگران جاده چالوس به سدامیر کبیر نزدیک نشوند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۲۰۵۴

مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به تعطیلات پیش رو و افزایش سفرها در جاده کرج - چالوس از گردشگران خواست به رودخانه کرج و سد امیرکبیر نزدیک نشوند.

عباسعلی کیخایی روز پنجشنبه به ایرنا گفت : رودخانه کرج همچنان خروشان و مرگ آور است و خانواده ها و سایر گردشگران از نزدیک شدن به این منبع آبی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت:  توجه به هشدارهای  تیم های حفاظت از آب در رودخانه کرج و تابلوهای هشداری از تکرار حوادث این رودخانه جلوگیری می کند.

کیخایی اظهار داشت: برخی گردشگران بی توجه به هشدارها وارد رودخانه کرج شده که در امواج این رودخانه و دمای پایین آن گم می شوند که نجات این افراد دشوار است .

مسوول روابط عمومی شرکت آب منطقه ای البرز افزود: از آنجا که آب رودخانه کرج حاصل ذوب شدن یخچال های طبیعی در ارتفاعات البرز است ، بنا براین دمای آب پایین بوده و در کمتر از ۲۰ ثانیه سبب انقباض رگ های بدن  گردشگران آب و برهم خوردن تعادل جسمی آنان می شود.

 وی ادامه داد: به وجود آمدن این وضعیت سقوط در آب و برخورد با صخره های سنگی یا گم شدن در میان ماسه های رودخانه کرج می شود که نجات حادثه دیدگان تاحدود زیادی غیر ممکن است.

کیخایی یادآور شد که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۲ نفر در رودخانه های استان البرز جان باخته اند و بیشتر حادثه دیدگان در رودخانه کرج فوت کردند.

طول رودخانه کرج حدود ۷۵ کیلومتر است که از اتفاعات البرز سر چشمه می گیرد و پس از پرآب کردن سد امیر کبیر به دشت شهریار استان تهران می ریزد.

منبع: الف

کلیدواژه: رودخانه کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج (عکس)

به گزارش صدای ایران از فارس،محمد مطهری فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر هشدار‌های مکرر هواشناسی گفت:علی رغم هشدار‌های هواشناسی تعدادی از گردشگران جهت رفتن به ارتفاعات روستای انگشتجان خودرو‌های خود را در بستر رودخانه پارک می‌کنند و خودشان به سمت ارتفاعات می‌روند.

وی افزود:جاری شدن سیل در مسیر رودخانه موجب خسارت به سه خودروی این گردشگران شد که خوشبختانه هیچ خسارت جانی وجود نداشته و نیرو‌های ستاد بحران شهرستان در محل حضور یافته و خودرو‌ها به بیرون کشیده شد.

دیگر خبرها

  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج
  • لحظه بلعیده شدن خودرو ها در سیل تسوج (عکس)
  • وقوع سیل در انگشتجان تسوج
  • احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس
  • احتیاط کنید؛ جاده کرج-چالوس بارانی است
  • بارش باران و احتمال ریزش سنگ در جاده چالوس
  • بارش باران در محورهای البرز/خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید