Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: تاکنون بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض در استان به کشاورزان آسیب دیده از سیل سال ۹۸ پرداخت شده است.

اسفندیار حسنی مقدم روز پنجشنبه در پلدختر اظهار داشت: این میزان کمک مربوط به ۳۰ هزار و ۳۰۰ پرونده کشاورزان سیل زده در استان است که  به هیچ وجه نمی‌تواند جبران خسارات وارده سیل به این قشر را داشته باشد و تنها بخشی از خسارات در کشت با این اعتبار قابل جبران است و مطالبات زیادی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان پیگیر خسارات وارده به۲۵۰ هکتار باغ و زمین زراعی که بر اثر رسوبات انباشتی سیل زیر گل و لای رفته و تاکنون ، رسوب زدایی نشده ، می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: سیل سال گذشته به ۲ هزارو ۲۰۰ نقطه از زیرساخت های کشاورزی استان ، خسارت وارد کرد که براساس برآورد اولیه مبلغی به میزان یکهزارو ۴۰۰ میلیارد تومان می باشد.

حسنی مقدم یادآورشد: بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی مردم در جریان سیل سال گذشته نابود شده و به طور کلی از بین رفته که  این مطالبه از طریق استاندار لرستان در حال پیگیری است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: ۹۰درصد از خساراتی که بر اثر سیل  به زیرساخت‌های کشاورزی استان  وارد شده، هنوز به طور کامل جبران نشده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

یوسف گازران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

وی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران