Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:58:38 GMT

شهیدحاج احمد مایلی، مدافع امنیت مرزها

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۲۳۳۳

شهیدحاج احمد مایلی، مدافع امنیت مرزها

حاج احمد مایلی فرمانده یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از سال‌ها مجاهدت و رشادت در راه حفظ امنیت وطن، در شب تاسوعای حسینی سال ۱۳۹۵ در یک عملیات شناسایی در نقطه صفر مرزی ایرانشهر به مقام شهادت نائل آمد.
مایلی فرمانده یگان ویژه هوایی «صابرین» و یگان ویژه هوایی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با پایان جنگ تحمیلی در بیشتر عملیات‌های مبارزه با اشرار و قاچاقچیان در مناطق عملیاتی «کردستان» و مناطق مرزی «سیستان و بلوچستان» حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
او با راه‌اندازی گشت‌های هوایی در مناطق مرزی «سیستان و بلوچستان» در ایجاد امنیت این منطقه استراتژیک نقش مؤثری ایفا کرد.
این شهید والامقام در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و آموزش نیروهای جهان اسلام از جمله حزب‌الله لبنان و مدافعان حرم نیز نقش داشت.
شهید مایلی از نخبگان و رکوردداران پرش چتربازی (سقوط آزاد) در سطح نیروهای مسلح بود و در علوم و فنون هوایی، بارریزی سنگین هوایی و پرواز با هواپیماهای فوق سبک تخصص داشت و از نوابغ این رشته‌ها محسوب می‌شد.
در آستانه چهارمین سالروز شهادت «حاج احمد مایلی» پوستر این شهید تاسوعا منتشر شد. این پوستر توسط «عباس گودرزی» طراحی و چهره شهید مایلی با سربند «یاحسین» به رسم شهادتش در شب تاسوعای حسینی به تصویر کشیده شده است.

شخصیت اجتماعی  شهید مایلی نیز در نوع خود الگویی بی نظیر بود. اگر شخصی درباره مشکلات خود با شهید مایلی سخن می گفت، تا حل مشکل آن فرد دست از تلاش بر نمی داشت و دستگیر کمک خواهان بود.
سخاوت، شجاعت، مردانگی، مهربانی و مجاهدت در راه خدا با مال و جان از ویژگی های شاخص شهید بود، اما به عنوان بارزترین ویژگی می توان از «ولایت مداری» وی نام برد. ولایت مداری و تبعیت از مقام معظم رهبری را حتی از خانواده خود بالاتر می دانست و به عنوان الگویی برای سعادتمندی از این سیره یاد می کرد.  
شهید مایل همچنین ارادت ویژه ای به اهل بیت (علیهم السلام) داشت و داشته های خود را خالصانه در این مسیر صرف می کرد. عشق او به حضرت عباس (ع) عیان تر بود و گواه آن شهادت شهید در شب تاسوعای حسینی است. 
شهید مایلی در بخش علوم و فنون هوایی از جمله «جایروپلن»، «پاراگلایدر»، «پاراموتور» «سقوط آزاد» و «بارریزی هوایی سنگین و سبک» استاد بود و جزء نخبگان و نوابغ کشور محسوب می شد. یکی از خدمات نظامی شهید مایلی، ورود «جایروپلن» به سپاه بود که در سال های پایانی عمر، تلاش هایش در این زمینه محقق شد؛ به گونه ای که قرارگاه قدس برای تامین امنیت مردم در جنوب شرق کشور از «جایروپلن» استفاده می‌کرد. «جایروپلن» از نظر ساختاری مخصوص کارهای شناسایی است که شهید مایلی با هزینه شخصی آن را وارد سپاه کرد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این وسیله امکانات آن را ارتقا داد.
هیچ گاه نماز اول وقت و نماز شب شهید مایلی ترک نمی شد و اطرافیان را به این دو فضیلت سفارش می کرد. اگر در تهران بود نمازش را در مسجد و به صورت جماعت اقامه می کرد و در ماموریت نیز تلاش در خواندن نماز به جماعت داشت. خواندن نماز جماعت صبح در آستان مقدس «امامزاده حسن» با همت وی راه‌اندازی شد.
اگرچه امروز چهار سال از پرواز این شهید نامدار می گذرد، اما خانواده و دوستانش در زنده نگه داشتن نام و سیره شهید از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده اند. در آخرین جلسه نامگذاری معابر و میادین در شورای شهر تهران، خیابانی در حدفاصل بزرگراه «آیت الله سعیدی» و محله «یافت آباد»، در آستانه چهارمین سالگرد شهادت شهید «حاج احمد مایلی» به  نام او مزین و نامگذاری شده است. این خیابان به میدانی که یادمان شهید مایلی در آن قرار دارد، ختم می شود. 
راه اندازی و احداث پارک حدود هشت هزار متری به نام شهید مایلی، توسط خانواده، برادران، دوستان و همرزمان شهید با بودجه شخصی از دیگر اقداماتی است که برای خدمت به اهالی منطقه ۱۷  و زنده نگه داشتن نام این شهید بعد از شهادت صورت گرفت. 
پیکر پاک شهید سردار استاد خلبان «حاج احمد مایلی» در آستان مقدس «امامزاده حسن» قرار دارد.
دوستان شهید مایلی، پرنده ای که شهید با آن به شهادت رسید را خریداری کردند و به همراه تندیس شهید در یکی از میادین مهم منطقه ۱۷ قرار دادند. این مکان امروز محل یادمان شهید مایلگی است و بسیاری از رویداهای مهم منطقه در آنجا انجام می شود. 
شهید مایلی ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۵ در شب تاسوعای حسینی در نقطه صفر مرزی ایرانشهر به شهادت رسید. در این سال ها خانواده او در شب تاسوعا مراسم یادبود ویژه ای برگزار می کردند که امسال به دلیل شیوع کرونا و حفظ سلامتی مردم، این مراسم از طریق فضای مجازی و رسانه ملی پخش می شود و بخشی از هزینه آن نیز توسط خانواده صرف امور خیریه خواهد شد. 
یادش گرامی و راهش پاینده.

برچسب‌ها مدافعان‌ آسمان ولایت اختصاصی ایرنا امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدافعان آسمان ولایت اختصاصی ایرنا امنیت مدافعان آسمان ولایت اختصاصی ایرنا امنیت شب تاسوعای حسینی حاج احمد مایلی شهید مایلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مخلان امنیت
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد