Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس قول پیگیری ثبت خانه مطبوعات استان گلستان و مشکلات اهالی رسانه را داد و گفت: مسکن خبرنگاران باید در کشوری مطرح و حل و فصل شود که بعید به نظر می‌رسد به زودی‌ به نتیجه برسد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، غلامرضا منتظری عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات اظهارداشت:وضعیت خانه مطبوعات نیازمند آسیب‌شناسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین واژه‌ای که از خانه مطبوعات که به ذهن متبادر می‌شود آرامش است و اینکه باید محل رجوع باشد. خانه مطبوعات محل نشست و برخاست نیست و با پاتوق مطبوعات فرق می‌کند. اهالی رسانه و مطبوعات باید در خانه مطبوعات احساس صمیمیت، یکدلی و یکرنگی داشته باشند اما اگر اینگونه نیست باید چرایی آن مشخص شود.

وی گفت: خانه مطبوعات باید دارای بام هدف باشد، اینکه اهالی خانه دنبال تحقق چه اهدافی هستند و باید برای همان اهداف برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور با اشاره به برخی دغدغه‌های اهالی رسانه استان گلستان افزود: شکل‌گیری صندوق قرض الحسنه خبرنگاران، ایجاد مجتمع اقامتی برای اسکان اهالی خبر، رفع مسائل معیشتی و غیره جزو موضوعاتی است که از سوی اصحاب رسانه مطرح می‌شود. در این بین باید اولین گام ترسیم افق پیش‌رو و رونمایی از آن در جمع اهالی رسانه باشد.

خبرنگاران عضو صندوق اعتباری هنر تحت پوشش بیمه کرونا قرار می‌گیرندتسهیلات ویژه درمانی به خبرنگاران فعال خراسان رضوی ارائه می‌شودهیئت اندیشه ورز خبرنگاران در دفتر امام جمعه اهواز تشکیل می‌شود

وی بیان داشت: در ترسیم اهداف از اهالی خانه مطبوعات کمک گرفته شود، قرار نیست چون جمعی به عنوان هیئت مدیره انتخاب شدند بدون اخذ نظرات سایرین برنامه‌ها را به تنهایی مدون کنند. از طرفی دیگر وقتی دغدغه‌ها و مشکلات جامعه رسانه مطرح می‌شود از راهکارهای قانونی هم غفلت نشود.

منتظری، اعتماد را مهم‌ترین سرمایه برای هر کاری برشمرد و افزود: خانه مطبوعات باید برای اهالی رسانه اعتمادآفرینی کند اگر خانه این سرمایه را ندارد باید به دنبال اشکالات آن باشد.

وی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که در این زمینه مطرح است فضای فیزیکی برای خانه مطبوعات استان است که مشکلاتی وجود دارد و برای کوتاه مدت باید از طریق شهرداری و شورای شهر گرگان این موضوع را پیگیری کنیم تا دغدغه اولیه برای داشتن یک مکان مناسب برطرف شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه باید مشکلات اهالی رسانه باید فهرست شود، اظهارداشت: این فهرست باید تهیه شود و موضوعات مربوط به بخش‌های حمایتی، معیشتی و رفاهی، خلاهای قانونی و غیره را دربرگیرد تا متناسب با حوزه اختیارات و وظایف پیگیری شود.

وی درباره ثبت خانه مطبوعات هم گفت: فصل جدیدی از فعالیت خانه مطبوعات چند سالی است شروع شده و بقای گذشته معنایی ندارد و ما هم موضوع ثبت خانه را پیگیری می‌کنیم.

منتظری درباره مجتمع رسانه‌ای استان گلستان بیان داشت: با توجه به محدودیت منابع ایجاد مجتمع رسانه‌ای تا پایان دولت بعید است. اما برای موضوع مسکن خبرنگاران با توجه به قولی که استاندار برای استفاده از ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن داده ولو تعداد اندک بازهم اگر کسانی شرایط برخورداری از این تسهیلات را دارند، معرفی کنید اما مسکن خبرنگاران باید در کشوری مطرح و حل و فصل شود که بعید به نظر می‌رسد به زودی‌ به نتیجه برسد.

انتهای پیام/582/ی

R41471/P1549/S6,70/CT11 بیشتر بخوانید... حضور خبرنگاران سبب خنثی‌شدن «توطئه قم‌هراسی» رسانه‌های غربی شد‌ چه خبر از مسکن خبرنگاران؟/ لزوم شفاف‌سازی اختلافات وزارت ارشاد و مسکن مشکل مسکن خبرنگاران استان گلستان در قالب طرح ملی مسکن برطرف می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حضور خبرنگاران سبب خنثی‌شدن «توطئه قم‌هراسی» رسانه‌های غربی شد‌ چه خبر از مسکن خبرنگاران؟/ لزوم شفاف‌سازی اختلافات وزارت ارشاد و مسکن مشکل مسکن خبرنگاران استان گلستان در قالب طرح ملی مسکن برطرف می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ تابستانِ بارانی در سیستان و بلوچستان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد ۳ ۲ کشته در انفجار معدن آق دربند سرخس/ علت حادثه در دست بررسی است ۴ اختصاصی| پیگیری دادستان کل کشور از منشا بدهی‌های هپکو/ تامین اجتماعی قول زنده شدن دوباره هپکو را داد ۵ فراهم‌شدن شرایط صادرات کالاها از بندر کاسپین گیلان؛ تخلیه و بارگیری در این بندر ۵ برابر شد ۶ معاون وزیر خارجه: مراودات تجاری ایران با کشورهای همسایه افزایش می‌یابد ۷ گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالاهای اساسی به بنادر ایران/ ۱۴میلیون و ۳۹۰هزار تن کالا ‌صادرات داشتیم ۸ بزرگترین رزمایش کمک‌های مؤمنانه کشور در حسینیه اعظم زنجان هدف‌گذاری شد/ تأمین ۱۱۰هزار بسته معیشتی مهمترین اخبار استانها خط و نشان پلیس برای اراذل و اوباش کشور، به گونه‌ای برخورد می‌کنیم نتوانید چنگال به دست گیرید + فیلم ۷۶۰۰۰ خانوار مرزنشین سیستان و بلوچستان در انتظار واریز پول سوخت / استاندار: به زودی واریز می‌شود + فیلم آیت‌الله علوی گرگانی: مقابله با اراذل و اوباش و هنجارشکنان مطالبه مردم و مسئولان است؛ پلیس احساس تنهایی نکند نایب رئیس مجلس شورای اسلامی: خانه‌دار شدن برای جوانان تبدیل به رویا شده است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: رونق اقتصادی از اهداف دولت است برگزاری نشست ۳ کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه میشل عون: مبارزه برای اصلاحات را ادامه می‌دهیم/ علت انفجار بیروت کاملا روشن می‌شود شمارش معکوس برای آغاز سرنوشت‌ سازترین مرحله جنگ یمن تلاش آمریکا درباره بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل نافرجام است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسکن خبرنگاران خانه مطبوعات استان گلستان اهالی رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد

رئیس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب رفع شد، از ارسال مجدد این لایحه به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب را برطرف و مجددا این لایحه را به شورا ارسال کرده است و هم اکنون منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم.

وی افزود: عمده ایرادات شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب مربوط به مواد ۴۷ تا ۴۹ این لایحه می‌شد که به بحث میزان مجازات‌ها پرداخته است.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس خاطرنشان کرد: از نظر اعضای شورای نگهبان، جرائم و مجازات درنظر گرفته شده برای تخلفات ذکر شده در مواد ۴۷ تا ۴۹ لایحه، متناسب با این تخلفات نبود که ما در کمیسیون این موارد را اصلاح کردیم.

 

با توجه به اینکه در جلسه علنی ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ مجلس، نمایندگان به اجرای آزمایشی لایحه حجاب و عفاف برای مدت ۳ سال رای دادند، در صورتی که شورای نگهبان، این لایحه را تایید کند، لایحه مذکور بلافاصله برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

دیگر خبرها

  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • حمایت مجلس ؛ به مردم زمین رایگان بدهید | زمین اگر برای خود مردم باشد ماشین و طلای خودشان را می‌فروشند تا زمین‌شان را بسازند
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد