Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@05:17:32 GMT

سراب برناج کجاست؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۳۱۳۱

سراب برناج کجاست؟

از زیبا ترین جاهای دیدنی کرمانشاه سراب برناج است که در روستای سراب برناج در ۱۰ کیلومتری جاده بیستون به سنقر واقع شده است.

این روستا از روستاهای خوش آب و هوا و باستانی کرمانشاه است که به واسطه رودخانه هاو باغ های باصفایی که دارد به یکی از روستاهای زیبای ایران است .اهالی روستای سراب برناج فعال و خونگرم هستند و به کشاورزی و دامداری مشغول اند که کشاورزی در فعالیت آنها نقش بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سراب برناج در پایه کوه بیستون و در جاده میان بیستون و سنقر وجود دارد که نقش بسزایی در خرمی این روستا ایجاد کرده است.

از زیبایی های سراب برناج می توان کناره سرسبز آن و درخت های سالخورده چنار، زمین های کشاورزی و روستای دلپذیر با مردمان خوش خو را نام برد، که سبب به وجود امدن منطقه ای دلچسب به منظور تفریح و اقامت گردشگران شده است.با وجود مسافران زیادی که هرساله از این روستا دیدن می کنند اما چیزی از زیبایی و پاکیزگی این ناحیه کم نشده و هنوز هم منطقه ای دلچسب برای مسافران به حساب می آید.سراب برناج دارای اثر تاریخی گوردخمه می باشد که قدمت چند هزار ساله دارد و در کنار این سراب قابل مشاهده است. یکی از هفت اثر طبیعی با ارزش استان کرمانشاه سراب برناج است که به تازگی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

گوردخمه برناج مربعی شکل است که طول آن به ۹۵ سانتیمتر می رسد همچنین ارتفاع آن ۹۰ سانتیمتر است.روستای سراب برناج کرمانشاه فراورده های بسیاری از جمله شلیل، هلو و سیب را دارا است. همچنین اهالی روستا در حیطه دامداری صاحب گوسفندان و گاو های شخصی هستند.

نحوه دسترسی به سراب برناج
آدرس: استان کرمانشاه، ۱۰ کیلومتری جاده بیستون به سنقر/ سیری در ایران

 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۳۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه

عبدالحمید حمزه‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به آغاز آبسانی به روستای کم رضوان گفت: اکنون ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات یازده و نیم کیلومتر خط انتقال آب نیز آغاز شده و نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تامین می‌شود.

روستای کم رضوان بخش مهران شهرستان بندرلنگه در حال حاضر بدون شبکه آبرسانی و خط انتقال آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آبشار کیگا کجاست ؟ چگونه به آنجا برویم ؟
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • میزان تولید برق نیروگاه بیستون از مرز ۲۱۴ میلیون کیلو وات ساعت گذشت
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه (فیلم)
  • فوران چشمه فصلی سراب کلان بعد از بارش ‌های اخیر + فیلم
  • آبشار‌های زیبا در بیستون کرمانشاه + فیلم
  • باادامه بارش ها در کرمانشاه، هشدار نارنجی صادر شد
  • ادامه بارش ها در کرمانشاه