Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام احمدی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های هفته دولت شهرستان سامان اظهار داشت: در ایستگاه‌ها آب مورد نظر با ۱۷ پارامتر پایش و اندازه‌گیری می‌شود تا در حفاظت از آن همت لازم به کار گرفته شود.

وی، احیای تالاب گندمان را از دیگر دستاودرهای دولت تدبیر و امید در حوزه حفاظت محیط‌زیست در استان برشمرد و گفت: خشکیدگی تالاب به نحوی بود که با وقوع حریق در حدود ۴۰ شبانه‌روز در آتش می‌سوخت اما با تدبیر دولت این تالاب احیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی در ادامه با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۲ مورد استعلام در سال گذشته به این اداره‌کل ارائه شد، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۹۶۷ مورد معادل بیش از ۹۵ درصد پاسخ مثبت دریافت کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، تنوع‌زیستی را یکی از مهمترین ظرفیت‌های این استان برشمرد و گفت: هم‌اینک یک هزار و ۴۰۰ گونه گیاهی و ۴۰۰ گونه جانوری در استان شناسایی شده که باید در حفظ و حراست آن بیش از پیش تلاش کرد.

احمدی، تقاضای بیش از حد آب در قالب طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای را از مهمترین تهدیدات محیط‌زیست استان عنوان کرد و افزود: زوال اکوسیستم، گرد و غبار و وابستگی معیشت مردم به محیط‌زیست از دیگر این تهدیدات به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت ۱۵۵هزار و ۸۴۴ هکتار و ۲ منطقه شکار ممنوع به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴هکتار است.

هم‌اکنون ۱۲.۵ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد.

با احتساب ذخیره‌گاه زیست‌کره تنگ صیاد و سبزکوه می‌توان گفت، نیمی از مساحت استان چهارمحال و بختیاری جزو مناطق حفاظت شده و ثبت ملی و جهانی است.

منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید، اثر طبیعی ملی لاله واژگون از مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست هفته دولت چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست هفته دولت چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت سازمان حفاظت محیط زیست هفته دولت چهارمحال وبختیاری کارآمدی دولت چهارمحال و بختیاری حفاظت محیط زیست حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۳۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا بابایی اظهار کرد: ۱۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در منطقه گشت رودخان رفع تصرف شد.

بابایی همچنین از تخریب چند بنای غیر مجاز ساخته شده در این زمین‌ها خبر داد و افزود: با باز پس گیری این زمین‌ها ۲ متصرف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه ارزش این زمین‌ها در این منطقه حداقل متری ۸ میلیون تومان است، افزود: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن برای صیانت از عرصه‌های طبیعی و ملی شبانه روز در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست: در صورت مشاهده تخریب، تصرف و آلودگی محیط زیست موارد را در اسرع وقت به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

کد خبر 6088915

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان