Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس یافته‌های این تحقیق سالمندانی که میزان زیادی ویتامین سی که معمولا در انواع مرکبات، توت‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شود، مصرف می‌کنند توده عضلانی اسکلتی بهتری دارند.

این مورد بسیار مهم است، چون افراد با افزایش سن، گرایش به کاهش توده عضلانی اسکلتی دارند و این مورد موجب سارکوپنی (وضعیتی که با از دست دادن توده عضلانی اسکلتی و عملکرد آن‌ها همراه است)، ضعف و کاهش کیفیت زندگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محقق برجسته این تحقیق، پروفسور آیلسا ولچ، از دانشکده پزشکی نورویچ UEA اظهار کرد: "افراد با افزایش سن، توده و قدرت عضلات اسکلتی را از دست می‌دهند. "

بخوانید

صورت شفاف و بدون جوش با ماسک لیموترش

وی در ادامه افزود: "افراد بالای ۵۰ سال، سالانه حداکثر یک درصد از حجم عضلات اسکلتی خود را از دست می‌دهند و تصور می‌شود که این از دست دادن حجم عضلات اسکلتی بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. "

از دست دادن حجم عضلات اسکلتی مشکل بزرگی است، زیرا می‌تواند منجر به ضعف و سایر پیامد‌های مانند سارکوپنی، ناتوانی جسمی، دیابت نوع ۲، کاهش کیفیت زندگی و مرگ شود.

وی گفت: "ما می‌دانیم که مصرف ویتامین سی با توده عضلانی اسکلتی مرتبط است و از سلول‌ها و بافت‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محافظت می‌کند. افزایش میزان این رادیکال‌های آزاد همراه با افزایش سن موجب تسریع تخریب ماهیچه‌ها می‌شود. "

"اما تاکنون، مطالعات کمی در مورد اهمیت مصرف ویتامین سی برای افراد مسن انجام‌شده است. هدف از این تحقیق بررسی تاثیر میزان مصرف ویتامین سی بیشتر بر دارا بودن توده عضلانی بیشتر نسبت به سایر افراد است. "

این گروه تحقیقاتی اطلاعات بیش از ۱۳ هزار نفر بین ۴۲ تا ۸۲ سال را که در مطالعه بررسی آینده سرطان و تغذیه در اروپا (EPIC) شرکت کردند را مورد ارزیابی قرارداد.

محققان توده عضلانی اسکلتی افراد را محاسبه و میزان مصرف ویتامین سی آنان را از یک دفتر خاطرات غذایی هفت‌روزه تجزیه‌وتحلیل کردند. همچنین میزان ویتامین سی موجود در خون این افراد نیز موردبررسی قرار گرفت.

ریچارد هایهو از دانشکده پزشکی نورویچ UEA گفت: "ما یک نمونه بزرگ از ساکنان قدیمی‌تر نورفولک را موردمطالعه قراردادیم و دریافتیم افرادی که بیشترین میزان ویتامین سی را در رژیم غذایی یا خون خوددارند، بیشترین توده عضلات اسکلتی را در مقایسه با افراد با کمترین مقدار ویتامین سی دارند.

وی افزود: "ما از یافته‌های خود بسیار هیجان‌زده شدیم، زیرا نتایج نشان می‌دهند که ویتامین سی در رژیم غذایی برای سلامتی ماهیچه‌ها در مردان و خانم‌های مسن بسیار مهم است و ممکن است در کاهش از دست عضلات مرتبط با سن مفید باشد. "

وی اظهار کرد: ویتامین سی به‌راحتی در میوه‌ها و سبزی‌ها یا مکمل‌ها در دسترس است، بنابراین مصرف میزان لازم این ویتامین تا حدودی ساده است.

بر اساس توصیه‌های آژانس ایمنی مواد غذایی اروپا دریافتیم که نزدیک به ۶۰ درصد از مردان و ۵۰ درصد از زنان شرکت‌کننده به‌اندازه ویتامین C مصرف نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: "ما در مورد افرادی که نیاز به مگا دوز ندارند، صحبت نمی‌کنیم. خوردن روزانه مرکبات مانند پرتقال و سبزی‌ها در وعده غذایی برای بیشتر افراد کافی خواهد بود. "

این تحقیق توسط دانشگاه آنگلیا شرق و با همکاری دانشگاه کمبریج و آزمایشگاه تحقیقاتی Strangeways در کمبریج انجام‌شده و نتایج این تحقیق در نشریه Nutrition در ۲۷ آگوست ۲۰۲۰ منتشرشده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویتامین سی سالمندی مصرف ویتامین سی عضلات اسکلتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!

فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟