Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق گفت که دیگر حضور «نیروهای جنگی» در عراق ضرورتی ندارد، اما در عین حال به حمایت لجستیکی و فنی و آموزشی نیاز است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق گفته که در انتخابات زود هنگام پارلمان عراق که قرار است ششم ژوئن آینده برگزار شود، کاندید نخواهد شد و تمرکز کنونی وی روی این مساله است که «به عراقی‌ها اجازه داده شود تا آزادانه و بدون فریب و ترس یا تهدید در رای‌گیری مشارکت کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: «تلاش می‎کنم شرایط برگزاری انتخابات آزاد و سالم و بازگشت اعتماد به عراقی‌ها در فرآیند انتخابات را مهیا کنم و در این مرحله حساس به هیچ چیزی فکر نمی‌کنم».

الکاظمی که با روزنامه «دِ نشنال» امارات گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق، گفت که «باز استقرار» (جابجایی) نیروهای آمریکایی در جریان است و دیگر حضور «نیروهای جنگی» در عراق ضرورتی ندارد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: «من شخصا احساس می‌کنم که آمریکا به توسعه شراکتش با ما پایبند است».

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا اوضاع عراق بدون حضور نیروهای آمریکای بهتراست یا نه؟ گفت: «ما وارد مرحله جدیدی شدیم  نیاز به نیروهای جنگی در عراق نداریم، زیرا نیروهای عراقی قادر به مقابله با عناصر داعش هستند، اما در عین حال نیاز به حمایت لجستیکی و فنی و آموزشی وجود دارد، لذا حمایت از حضور آمریکا در عراق به شکل غیر ملموس ادامه دارد».

طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق که به یک موضوع مهم و جنجالی در این کشور تبدیل شده است، در جلسه پارلمان عراق در پنجم ژانویه امسال، دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، به تصویب رسید.

نخست وزیر عراق در ادامه گفت‌وگوی خود با این روزنامه اماراتی اظهار داشت: «گروه‎هایی که تصور می‎کنند فرا قانونی هستند، به زودی تحرکات جدی را از سوی نیروهای امنیتی ما شاهد خواهند بود».

مصطفی الکاظمی اضافه کرد: «برنامه‌های دولت از جمله انحصار سلاح در دست نیروهای امنیتی کشور، بر مبنای حاکمیت عراق است».

نخست وزیر عراق تاکید کرد که در گذشته تلاش های زیادی برای کاهش تعداد نیروهای امنیتی رسمی شده بود، اما اکنون تلاش ما بر این است که ساختار این نیروها سازماندهی و شاکله آن از عناصر فاسد پاکسازی شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رابطه دو کشور ایران و عراق گفت: معتقدم که رعایت دو اصل در روابط ما موثر است: یکی عدم دخالت در امور داخلی هر کشوری و عدم استفاده از اراضی هیچ کشوری برای حمله به کشور دیگر است و اصل دوم هم این است که الگوی روابط ما با ایران باید الگوی رابطه دولت و دولت و بر مبنای منافع مشترک باشد.   

الکاظمی همچنین با اشاره به عملیات نظامی مستمر ترکیه در عراق گفت: ما نگرانی آنکارا درباره عناصر پ‌.‌ک‌.ک را درک می‌کنیم، اما طبیعتا نفوذ ترکیه در اقلیم کردستان عراق را رد می کنیم، لذا نیاز داریم که نگرانی دوجانبه رفع شود تا در روابطمان به ثبات برسیم.

انتهای پیام

 

 

R1283/P/S8,90,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکیه اخبار "آمریکا" اخبار ایران (بین‌الملل) مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار "عراق" بیشتر بخوانید... دیدار وزیر خارجه سعودی با نخست وزیر عراق قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... دیدار وزیر خارجه سعودی با نخست وزیر عراق واژه های کاربردی مرتبط ترکیه اخبار "آمریکا" اخبار ایران (بین‌الملل) مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار "عراق" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ شمارش معکوس برای آغاز سرنوشت‌ سازترین مرحله جنگ یمن ۲ پامپئو دست خالی به واشنگتن بازگشت ۳ پامپئو: با هرگونه قطعنامه‌ای برای ادامه رفع تحریم‌ها علیه ایران مخالفت می‌کنیم ۴ توضیحات مسکو درباره حادثه رخ داده در سوریه بین نظامیان روسیه و آمریکا ۵ حمله موشکی به منطقه الخضراء بغداد ۶ چین: آمریکا فوراً تحریم‌های یکجانبه خود علیه سوریه را لغو کند ۷ مسکو: استقرار موشک‌های هسته‌ای آمریکا در نقاط مختلف جهان به مسابقه تسلیحاتی می‌انجامد ۸ تقدیر نخست وزیر سوریه از حمایت‌های ایران/ تقویت همکاری تهران و دمشق در بخش‌های زیربنایی و مسکن مهمترین اخبار بین الملل مقاومت فلسطین: رژیم اسرائیل مسئول شکست تلاش‌های میانجیگرانه است / به هر حمله اشغالگران پاسخ می‌دهیم تقدیر نخست وزیر سوریه از حمایت‌های ایران/ تقویت همکاری تهران و دمشق در بخش‌های زیربنایی و مسکن واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران مسکو: استقرار موشک‌های هسته‌ای آمریکا در نقاط مختلف جهان به مسابقه تسلیحاتی می‌انجامد مهمترین اخبار تسنیم تقدیر نخست وزیر سوریه از حمایت‌های ایران/ تقویت همکاری تهران و دمشق در بخش‌های زیربنایی و مسکن نامه نمکی به رهبر انقلاب: هیئت‌ها، محرمی با عظمت و دور از آفت بیماری در تاریخ‌ سرزمین‌مان رقم می زنند مسکو: استقرار موشک‌های هسته‌ای آمریکا در نقاط مختلف جهان به مسابقه تسلیحاتی می‌انجامد برگزاری نشست ۳ کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حمله موشکی به منطقه الخضراء بغداد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه اخبار آمریکا اخبار ایران بین الملل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق ترکیه اخبار آمریکا اخبار ایران بین الملل مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اخبار عراق نیروهای آمریکایی نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی نیروهای جنگی بین الملل عراق گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد