Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به لزوم نیازسنجی دانشگاه‌ها در جذب دانشجو گفت: در امور پزشکی بانوان با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی شامگاه پنجشنبه در جمع عزادارن حسینی با بیان اینکه زمانی که ماجرای کربلا پیش آمد، جن و ملک و زمین و آسمان بر این مصیبت می‌گریند، اظهار داشت: یکی از احادیث پیچیده درباره امام حسین(ع) "حسین منی و انا من حسین" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به ماموریت خداوند بر حضرت ابراهیم در ذبح حضرت اسماعیل، افزود: همه صاحبان نظر گفتند، ذبح عظیم اشاره به امام حسین(ع) دارد و آن حضرت فدیه اسماعیل شد و در صورتی که این مهم محقق نمی‌شد حضرت اسماعیل نبود و در این صورت دودمانی از بنی هاشم نبود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه ضمن اشاره به خودکفایی ایران در رشته پزشکی ابراز داشت: با وجود این شرایط در امور پزشکی بانوان با کمبود نیروی تخصصی در برخی از بخش‌های بیمارستانی رو به رو است و بر همین اساس رشته ها متناسب با نیازها نبوده و در برخی بخش ها با کمبود رو به رو هستیم.

دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقال اجساد متوفیان کرونایی به خارج از شهر مخالف استاکیپ‌های دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در عزاداری‌ها در استان مرکزی نظارت می‌کنندیزد| به کارگیری علم پزشکی در امور قضائی رسالت حساس پزشکی قانون است

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های شهرستان‌ها باید رشته های مورد نیاز خود را جذب کنند، گفت: هر دانشگاهی باید تعداد دانشجویان مورد نیاز خود را اعلام کند در حالی که در گذشته نیازسنجی رشته‌های تحصیلی ویژه شهرستان ها انجام نشده است که این موضوع ضرر و زیان‌هایی را به دنبال داشت.

سلیمانی با بیان اینکه کاشان در مولفه‌های صنعتی، کارگری، مهندسی و علمی باید تناسب منطقی داشته باشد، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی دریچه های فکر به روی دانشجویان گشوده شده ‌و این مهم با تامین زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است و مایه مباهات و افتخار است.

انتهای پیام/801/ش

R7760/P/S6,1369/CT11 بیشتر بخوانید... استاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست ‌‌سلامتی دانشجویان ‌دندانپزشکی بر فارغ‌التحصیلی مقدم‌تر است / اعزام دانشجو به مناطق محروم مختل شد گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک فداکار اردبیلی؛ پزشکی که خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح داد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست ‌‌سلامتی دانشجویان ‌دندانپزشکی بر فارغ‌التحصیلی مقدم‌تر است / اعزام دانشجو به مناطق محروم مختل شد گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک فداکار اردبیلی؛ پزشکی که خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح داد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ هشداری که جدی گرفته نشد؛ احتمال افزایش چشمگیر بروز کرونا ۲ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۳ معاون وزیر بهداشت: ۷.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا تامین می‌شود + فیلم ۴ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۵ عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: دولت هیچ برنامه‌ای برای بهبود معیشت مردم ندارد ۶ طرح نذر خون در ایام محرم در هرمزگان اجرا می‌شود ۷ عرضه سهام «دارا دوم» در بورس / استراتژی تشکیل صف خرید موجب افزایش قیمت سهام شد ۸ مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در ساخت پروژه ریلی رشت به آستارا / تجهیز کارگاه آغاز شد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| طنین‌‌ ندای یا حسین(ع) در کوچه‌ها و محلات گیلان / اینجا محرم حال و هوای دیگری دارد تقدیر هیئات مذهبی از اقدام ابتکاری آستان قدس/ تخته فرش‌هایی که در گستره شهر پهن شد احیاء مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در مرقد علامه بهلول گنابادی/ هیئتی‌ها سنگ تمام گذاشتند+ فیلم سمنان| محرمی متفاوت در روستای «افتر» / از تهیه و توزیع بسته‌های ماسک و مواد ضدعفونی تا بهسازی مساجد+ تصاویر مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ارتش چین یک ناوشکن آمریکایی را از منطقه مانور خود بیرون کرد بیانیه ارتش لبنان درباره حادثه درگیری‌ جنوب بیروت/ حزب‌الله: درگیری «خلده» ارتباطی به ما ندارد جزئیات طرح گشایش اقتصادی مجلس/قادری: طرح دولت درآمدهای نفتی دولت آینده را پیشخور می‌کند الکاظمی: رابطه ما با ایران باید بر اساس منافع مشترک باشد/ در انتخابات کاندید نخواهم شد/ به نیروهای جنگی در عراق نیاز نداریم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران؛ سید محمود تارا، نایب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع تر بهبود بخشند. اهمیت آن ها در دنیای امروزی این است که این فناوری ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده ای از فناوری های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما  در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه های اندکی وجود دارند که پیشرفت های قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، فناوری‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم های مشترک با کادر بالینی شروع کننده نخستین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آن ها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

به گزارش قدس آنلاین بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها