Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:10:35 GMT

چاقی، خطرات ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۶۳۲۲

چاقی، خطرات ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمان آنالیزهای جهانی نشان می دهد که در افراد با چاقی مفرد خطر ابتلا به فرم شدید کووید ۱۹ را دو برابر و احتمال مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس را نزدیک به ۵۰ درصد افزایش می دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی، محققین آمریکایی می گویند چاقی مفرد احتمال ابتلا به سایر بیماری ها از جمله دیابت و فشار خون بالا را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان آمریکایی می گویند به دلیل اینکه در این افراد سیستم ایمنی بدن ضعیف است، آسیب پذیری آنها نسبت به کووید ۱۹ شدیدتر و بیشتر خواهد بود ضمن آنکه این دانشمندان هشدار داده اند که واکسن کرونا ویروس، تاثیرپذیری کمتری در افراد با چاقی مفرد خواهد داشت.

پایه اساسی این مطلب بر این واقعیت است که واکسن آنفلوآنزا هم نمی تواند بر روی افرادی با شاخص توده بدنی بیش از ۳۰ (BMI)، به خوبی کار کند.

یک تیمی از دانشگاه کارولونیای شمالی با نگاهی بر اطلاعات ۷۵ مطالعه صورت گرفته شامل نزدیک به ۴۰۰ هزار بیمار در این زمینه از سراسر جهان، فهمیده اند که افرادی با چاقی مفرد و مبتلا به کووید ۱۹ احتمالا ۲ برابر در بیمارستان به سر می برند و ۷۴ درصد بیشتر آنها نیز در بخش های مراقبت ویژه بستری می شوند همچنین در این افراد خطر مرگ ناشی از ابتلا به کروناویروس نیز بیشتر است.

همچنین مطالعاتی از دانشمندان انگلیسی نیز نشان می دهد که افراد با اضافه وزن بالا نیز چنین خطرهای مشابه ای را تجربه می کنند و دولت ها را وادار می کند که اقدامات جدیدی را برای مهار چاقی انجام دهد.

پروفسور "بری پوپکین" رهبر مطالعات صورت گرفته از دپارتمان تغذیه دانشگاه کارولنیای شمالی می گوید: خطرات ناشی از چاقی مفرد و داشتن کووید ۱۹ می تواند خیلی بالاتر از حد انتظار باشد.

او می گوید: داشتن غذاهای سالم در بسیاری از کشورهای دنیا باید اولویت باشد و نوشیدنی های دارای شکر کم و غذاهای فرآوری نشده باید بیشتر در رژیم غذایی افراد قرار گیرد.

چاقی مفرد می توانند با تعدادی از بیماری ها مرتبط باشد که سبب خواهد شد در این افراد خطر ابتلا به کووید ۱۹ نیز بالا رود.

چاقی مفرد همچنین می تواند سبب التهاب بیشتر در سایر اعضای بدن شود و همین امر سبب کاهش توانایی بدن برای مقابله با عفونت ها شده و فشار بیشتری بر روی اندام های دیگر گذاشته و در نتیجه راحتی تنفس را کاهش می دهد.

پروفسور پوپکین درباره واکسن کروناویروس برای حفاظت در برابر کووید ۱۹ می گوید: محققان واکسن باید در مورد چگونگی تاثیر آن بر افراد چاق تامل کنند.

او نگران این موضوع است که زمانی واکسن آماده استفاده شود، در جمعیتی با درصد بالایی از مبتلایان به چاقی، تاثیرپذیری کمتری داشته باشد.

براساس این گزارش، چاقی مفرد در دنیا رو به افزایش است ضمن آنکه تقریبا ۲۰ درصد جمعیت کشورهای دنیا افرادی با چاقی مفرد یا دارای اضافه وزن هستند و محققین نسبت به چگونگی درمان و عمل کردن واکسن در این گروه از افراد بحرانی جامعه نگران هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • مشکلات روانشناختی چه ارتباطی با چاقی دارد؟
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال