Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- میزان مرگ به علت بیماری کرونا در دو ماه گذشته در شهرستان شهرضا نسبت به اسفند ماه ۹۸ حدود ۲.۵ برابر شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، بیش از 6 ماه است که ویروس منحوس کرونا در کشورمان جا خوش کرده است و خیال رفتن ندارد، هر روز آمار مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از این بیماری بالا می‌رود، بیماری که نه دارویی دارد و نه واکسن و درمانی و هر روز با علائم جدیدتر بروز می‌شود و به کوچک و بزرگ، پیر و جوان هم رحم نمی‌کند، حال که در آستانه تاسوعا و عاشورا هستیم و با توجه به تعطیلی‌های پیش رو مسئولان بهداشت و درمان نگران هستند که نکند بعد از عبور از تعطیلات و مراسم‌های ماه محرم با موج سوم کرونا روبه‌رو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال کل کشورمان بر اثر این بیماری و پیامدهای ناشی از آن خوب نیست؛ حال استان اصفهان و شهرستان شهرضا هم خوب نیست؛ چند هفته است که وضعیت شهرضا قرمز شده است و آژیر خطر ویروس کرونا به صدا درآمده است اما حتی صدای بلند آن و هشدارهای پی‌درپی مسئولان بهداشت و درمان نتوانسته مردم را به در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق کند، بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) شهرضا که ویژه بیماران کرونایی است، همچنان مملو از بیماران کرونایی است و پزشکان و پرستاران نیز در آخرین سنگر برای زندگی دوباره بیماران در تلاش‌اند.

پزشکان و پرستارانی که بیش از 6 ماه است بدون خستگی در خط مقدم مبارزه با این بیماری می‌جنگند و میدان را خالی نکردند، اما شاید آن روز دیر نباشد که این قشر هم زیرفشار خستگی‌ها و عدم استراحت و ریکاوری مقابل این ویروس زانو بزنند پس هموطن، همشهری به هموطن و همشهری خود رحم کن و در خانه بمان و از رفتن به سفر و حضور در تجمعات بدون رعایت پروتکل‎های بهداشتی خودداری کن.

بخش آی سی یو بیمارستان صاحب‌الزمان شهرضا تکمیل است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به بیماران بستری شده در بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) شهرضا و تکمیل شدن بخش آی سی یو اظهار داشت: در حالی که در سه هفته گذشته در گرم‌ترین روزهای سال هر روز تعدادی بیمار جدید بستری شده و هر روز بخش آی سی یو با ظرفیت کامل مشغول بوده است.

حجت‌الله تنهایی با بیان اینکه میزان مرگ به علت بیماری کرونا در دو ماه گذشته نسبت به اسفند ماه 98 حدود 2.5 برابر شده است، افزود: کادر درمان برای مراقبت‌های پزشکی در بیمارستان و کادر بهداشت برای مراقبت‌های افراد کرونامثبت سرپایی و مراقبت در منزل بسیار خسته‌اند و هیچ فرصتی برای رفع خستگی و ریکاوری نداشته‌اند.

افراد دارای بیماری زمینه‌ای جان سالم از کرونا به در نمی‌برند

وی با بیان اینکه واقعیت تلخ این است که افراد با بیماری‌های زمینه‌ای که در شهرضا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، نتوانسته‌اند جان سالم به در ببرند، گفت: در روزهای گذشته شاهد مرگ عزیزانی بوده‌ایم که تا چند روز قبل از بیماری در خانواده خود و در محل کار سرحال و سرپا بوده‌اند و یکباره در کمال ناباوری با بیماری کرونا درگذشته‌اند، این ویروس منحوس آنقدر  بدخیم است که هیچ رحم و مروتی ندارد و هیچ کس از شر او در امان نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا بیان کرد: معاون فرماندار شهرضا تا یک روز قبل از ابتلا به بیماری در محل کار خود فعال و پر کار بود و ناباورانه در عرض مدت کوتاه به علت کرونا فوت کرد، در حالی که تلاش‌های تیم درمان به علت ماهیت بی‌درمان بودن بیماری هیچ اثری نداشت، این خود یک گواه واقعی برای ساده‌اندیشان یا افراد معترضی که وجود پر خطر بیماری را در شهر و در جمع و جماعت انکار می‌کنند.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین آسیب سلامت شهرضا، امروز در آستانه تاسوعا و عاشورا احساس امنیت کاذبی است که از جانب افراد بدون اطلاع از ماهیت بیماری به جامعه القا و سبب می‌شود افراد ناقل و مریض در جمع و جماعت ویروس کرونا را به دیگران انتقال دهند، یک فرد ناقل شاید خودش سالم بماند اما اگر سبب مرگ دیگران شد، چه جوابی برای آن دارد.

مردم انتظار معجزه از حوزه درمان و بیمارستان را نداشته باشند

تنهایی با بیان اینکه امروز به عنوان متولی سلامت شهرستان شهرضا روی سخنم با خانواده‌ها است، خاطرنشان کرد: همشهریان بدانید و آگاه باشید در شرایط فعلی اگر رعایت اصول پیشگیری از بیماری کرونا را نداشته باشید و خدای ناکرده مبتلا شوید، انتظار معجزه از حوزه درمان و بیمارستان با توجه به محدودیت‌های پزشکی و پرستاری و دارویی و خستگی شدید پرسنلی ما نداشته باشید، امروز روز درمان است، درمان با پیشگیری؛ اگر بی‌پروا و بدون رعایت اصول پیشگیری در جمع و جماعت آمدید و بیمار شدید مسئول اول آن خود شما هستید و بدانید این زمان که سالم هستید باید سالم بمانید چرا که این بیماری دارو درمان ندارد.

وی ادامه داد: توصیه اکید به تمامی خانواده‌ها این است که ابتلا افراد سالمند، افراد با قندخون و با فشارخون بالا، افراد چاق و دارای اضافه وزن، زنان باردار، بیماران با سابقه بیماری‌های کلیوی و قلبی و کبدی و ریوی، افراد دارای ضعف ایمنی و مصرف‌کننده داروهای تضعیف سیستم ایمنی و افراد با بیماری‌های مزمن و صعب‌العلاج به بیماری کرونا مساوی است با مرگ قطعی و این واقعیت تلخ را طی این دوران تجربه کرده‌ایم، پس عاجزانه از شما می‌خواهیم که این افراد به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی در ایام خاص سال به ویژه تاسوعا و عاشورا در مکان‌های شلوغ و با تجمع مردمی به هیچ وجه حاضر نشوند.

خوزستان| ایذه سفید و آغاجری در وضعیت قرمز کرونا قرار داردقزوین | سفرهای غیرضروری شیوع کرونا را در جامعه گسترش می‌دهدهشداری که جدی گرفته نشد؛ احتمال افزایش چشمگیر بروز کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا خاطرنشان کرد: افراد جوان، میانسال و سالم و سرحال هم آگاه باشید، عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت اصول پیشگیری به ویژه در ایام عزاداری امام حسین(ع) سبب بیماری شما و دیگران و رنج و مشقت فراوان کادرهای پرکار و خسته بهداشت و درمان می‌شود که به طور قطع با اخلاق و مرام امام حسین(ع) متناسب نیست؛ بیایید کاری کنیم پس از ایام عزاداری حسینی شرمنده خود، دیگران و عکس‌های درگذشتگان چسبیده به دیوارها نباشیم.

کودکان و مادران باردار و بیماران زمینه‌ای در تجمعات حضور پیدا نکنند

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به تعداد مبتلایان به کرونا در شهرضا اظهار داشت: مرگ داخل منزل در شهرضا بسیار رشد داشته است، شبکه بهداشت هر ماه آمار فوت را نسبت به مدت مشابه سال قبل آن استخراج و مقایسه می‌کند که نسبت به ماه مشابه سال گذشته دو برابر شده است.

فرزانه کمایی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم همزمان با آغاز مراسم ماه محرم بیان کرد: افراد از قرار گرفتن در فضاهای سربسته خودداری و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و حتماً ماسک بزنند و غذاهایی را که از سلامت آن آگاه نیستند را حتماً گرم کنند.

وی با تأکید بر اینکه کودکان و مادران باردار و بیماران زمینه‌ای در تجمعات حضور پیدا نکنند، گفت: علائم هر گروه سنی با همدیگر متفاوت است، علائم کرونا در کودکان با بثورات جلدی و جوش‌های ریز و قرمز روی پوست و علائم گوارشی آشکار می‌شود که خانواده‌ها سریع باید به بیمارستان امین اصفهان مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه علائم کرونا در سالمندان با ضعف و خستگی مشاهده می‌شود، عنوان کرد: در بیماری‌های زمینه‌ای کرونا با تنگی نفس و علائم گوارشی مشاهده می‌شود، در استان اصفهان مرگ 5 مادر باردار ناشی از کرونا را داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: در شهرضا هم کودک کرونا مثبت داشته‌ایم که سریع به بیمارستان امین اصفهان منتقل شده‌اند، چون فوق‌تخصص‌های عفونی کودک را می‌خواهد که هیچ شهرستانی این تخصص‌ها را ندارد و فقط در بیمارستان امین اصفهان است.

انتهای پیام/173/ش

R41346/P/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... عزاداری محرم امسال متفاوت با سال‌های قبل/ کرونا مراسم تعزیه‌خوانی در «شهرضا» را تعطیل کرد وقتی ویروس کرونا برای مردم عادی شد؛ روند ابتلا در «شهرضا» اوج گرفت وضعیت شهرضا نارنجی شد‌/ مراسم عروسی و عزا مهمترین دلیل افزایش کروناست ‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عزاداری محرم امسال متفاوت با سال‌های قبل/ کرونا مراسم تعزیه‌خوانی در «شهرضا» را تعطیل کرد وقتی ویروس کرونا برای مردم عادی شد؛ روند ابتلا در «شهرضا» اوج گرفت وضعیت شهرضا نارنجی شد‌/ مراسم عروسی و عزا مهمترین دلیل افزایش کروناست ‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۲ مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در ساخت پروژه ریلی رشت به آستارا / تجهیز کارگاه آغاز شد ۳ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۴ هشداری که جدی گرفته نشد؛ احتمال افزایش چشمگیر بروز کرونا ۵ عرضه سهام «دارا دوم» در بورس / استراتژی تشکیل صف خرید موجب افزایش قیمت سهام شد ۶ تابستانِ بارانی در سیستان و بلوچستان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد ۷ گزارش ویدئویی| طنین‌‌ ندای یا حسین(ع) در کوچه‌ها و محلات گیلان / اینجا محرم حال و هوای دیگری دارد ۸ عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: دولت هیچ برنامه‌ای برای بهبود معیشت مردم ندارد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| طنین‌‌ ندای یا حسین(ع) در کوچه‌ها و محلات گیلان / اینجا محرم حال و هوای دیگری دارد تقدیر عضو مجلس خبرگان رهبری از هیئت‌های مذهبی/ عزاداران جلوه‌های شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند جانشین فرمانده ناجا: با هرگونه اوباشی‌گری و قانون‌شکنی در حوزه نظم و امنیت برخورد می‌کنیم ۳۰ مرکز نوآوری جدید تا پایان سال در مراکز علمی کاربردی کشور ایجاد خواهد شد مهمترین اخبار تسنیم واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران حماس : هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین واکنش طبیعی مقاومت به جنایات اشغالگران است آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۸۲۰۰۰ هندی در ۲۴ ساعت گذشته +جدول تغییرات ۳ واکسن دیگر کرونا در روسیه در حال ثبت است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان بیماری کرونا ویروس کرونا شبکه بهداشت ترین اخبار زمینه ای حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند

پلاکت خون پایین (ترومبوسیتوپنی) نوعی بیماری است که در آن بدن به دلیل عارضه یا سایر شرایط، پلاکت کافی تولید نمی‌کند. علائم ناشی از آن شامل خونریزی داخلی و خارجی است. تشخیص زودهنگام ترومبوسیتوپنی، نتایج مثبتی در درمان دارد، اما تأخیر در تشخیص می‌تواند منجر به مشکلاتی از حمله قلبی، آسیب به اعضای بدن (به عنوان مثال، طحال، روده، کلیه و حتی آمبولی ریه) شود.

به گزارش خبرآنلاین، ترومبوسیتوپنی به اختلال در پلاکت خون گفته می‌شود و شرایطی است که در آن تعداد پلاکت‌های خون بیمار کاهش یافته و سلول‌های خونی قادر نخواهند بود فعالیت‌های اساسی بدن را انجام دهند.

پلاکت چیست؟

پلاکت به کوچکترین ذرات خونی گفته می‌شود که آنزیم‌های لازم برای انعقاد خون را در خود دارند. پلاکت‌ها بسیار کوچک هستند و با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند. این اجزای کوچک مسئول بازسازی بافت‌های آسیب‌دیده هستند و نقش مهمی در انعقاد خون دارند. میانگین عمر هر پلاکت ۱۰ روز است و محل تولید آن در مغز استخوان است.

نحوه عملکرد پلاکت خون

کار اصلی پلاکت جلوگیری از خونریزی است. تجمع پلاکت‌ها در محل خونریزی، موجب لخته شدن خون و آغاز روند بهبودی می‌شود. پلاکت‌های فعال حاوی پروتئین چسبنده‌ای به نام فیبرین هستند که این پروتئین‌ها در تشکیل لخته خونی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

علت پایین بودن پلاکت خون

پایین بودن پلاکت خون نوعی اختلال خونی است و معمولاً عوارض جدی ندارد، اما در شرایط آسیب‌دیدگی می‌تواند روند انعقاد و لختگی خون را تحت‌تأثیر قرار دهد. تعداد پلاکت خون معمولاً به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و عوارض جانبی مصرف برخی دارو‌ها کاهش می‌یابد که در ادامه به شرح این موارد می‌پردازیم:

۱) دارو‌ها و خوراکی‌هایی که پلاکت خون را کاهش می‌دهند

مصرف الکل، ترکیبات سمی و نیز برخی دارو‌های حاوی کنین که جهت رفع گرفتگی عضلات تجویز می‌شوند اثرات منفی بر پلاکت خون دارند. استفاده از برخی نوشیدنی‌ها مانند آب تونیک (نوشابه گازدار حاوی کنین که برای پیشگیری از مالاریا مصرف می‌شود) می‌تواند در کاهش پلاکت خون مؤثر باشد.

این دارو‌ها خاصیت ضد انعقادی دارند و موجب کاهش پلاکت می‌شوند:

دارو‌های ضد انعقاد یا مهارکننده‌های گلیکوپروتئین مانند آبسیکسیماب (این دارو ضد تجمع پلاکت است و برای پیشگیری از عوارض اسکیمی قلبی تجویز می‌شود)

اپتیفیباتید (این دارو ضد انعقاد خون است و در درمان لخته‌های خونی و حملات قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد)

و تیروفیبان (برای درمان سندرم کرونر حاد)

هپارین، استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن، آمیودارون (برای درمان پرکاری تیروئید)، سایمتیدین (برای درمان زخم معده و گاستریت)، پیپراسیلین (نوعی آنتی بیوتیک)، دارو‌های ضد تشنج مانند کاربامازپین، سولفونامید‌ها مانند تری‌متوپریم-سولفامتوکسازول، وانکومایسین (نوعی آنتی بیوتیک).

۲) بیماری‌هایی که موجب پایین بودن پلاکت خون می‌شوند

برخی از بیماری‌ها بر تولید پلاکت خون اثر گذاشته و باعث ترومبوسیتوپنی می‌شوند که عبارتند از: سرطان مغز استخوان، لوسمی، HIV و هپاتیت C، عفونت‌های ویروسی، آنمی، سندرم دیستریس تنفسی حاد (ARDS)، سپسیس (نوعی عارضه عفونی)، بیماری‌های خود ایمنی مانند ITP (نوعی عفونت ویروسی مثل آبله مرغان)، سابقه ارثی و ژنتیکی، زیاده‌روی در مصرف حد الکل، برخورد با ترکیبات سمی، دوران بارداری و ...

کاهش پلاکت خون گاهی می‌تواند سبب بروز برخی اثرات فیزیکی مانند کبودی شود. درمان پایین بودن پلاکت خون شامل تجویز برخی دارو‌ها و تلاش برای رفع مشکلات زمینه‌ای است. در برخی موارد نیز برای درمان، از دارو‌هایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند (مانند کوتیکواستروئیدها) استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن