Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب در قرارداد مهاجم سابق ایرلندی نوشته است که اختلاف طرفین در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران بررسی شود درحالی که آرای این کمیته در دعوای بین‌المللی اجرایی نیست.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

باشگاه پرسپولیس در اقدامی عجیب در قرارداد مهاجم سابق ایرلندی نوشته است که اختلاف طرفین در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران بررسی شود درحالی که آرای این کمیته در دعوای بین‌المللی اجرایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اینکه مشخص شد آنتونی استوکس که پرسپولیسی‌ها قرارداد داشت، دیگر حاضر نیست به تهران برگردد، مدیران وقت باشگاه مدعی شدند چنان قرارداد محکمی با مهاجم ایرلندی منعقد کرده‌اند که نه تنها او با جریمه مواجه خواهد شد، بلکه محرومیت در انتظارش خواهد بود. در همان روزها پس از فسخ قرارداد استوکس، همه منتظر بودند باشگاه از او به فیفا شکایت کند اما این اتفاق رخ نداد.

نکته عجیب ماجرا اینجاست که در قرارداد استوکس و پرسپولیس‌، مرجع رسیدگی به اختلافات کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران تعیین شده است. این یعنی اگر هریک از طرفین دچار مشکل شد، باید شکایت خود را به فدراسیون فوتبال ایران ببرد درحالی که آرای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران، در مجامع بین‌المللی قابلیت اجرایی ندارد.

باشگاه پرسپولیس هم پس از فسخ قرارداد استوکس برای پیگیری حقوق خود، به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران شکایت می‌کند که تا این لحظه این شکایت حاصلی نداشته است. البته حتی اگر این کمیته هم رای به جریمه و یا محرومیت استوکس می‌داد، این رای برای اجرا مورد تایید فیفا نبود. بر اساس قوانین فیفا تنها آرای دادگاه داوری مستقل که با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و بازیکنان تشکیل می‌شود و مورد تایید این نهاد است، قابلیت اجرایی در سطح بین‌المللی را دارد. حالا اما وقتی چنین دادگاهی در ایران وجود ندارد، سوال این است مسوولان حقوقی پرسپولیس‌ بر اساس چه منطقی در قرارداد مرجع رسیدگی به اختلافات را فدراسیون فوتبال ایران تعیین کرده‌اند؟

آنتونی استوکس که در نیم فصل گذشته با قراردادی ٢۵٠ هزار دلاری برای شش ماه به پرسپولیس پیوست، در زمان عقد قرارداد ١۵٠ هزار دلار نقدا دریافت کرد و پس از چند هفته بدون هیچ توجیهی ایران را ترک کرد. او حالا با امضای قراردادی به لوینگستون اسکاتلند پیوسته است.

باشگاه پرسپولیس که در ماه‌های اخیر شکایت بیهوده خود را از استوکس در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران پیگیری می‌کرد، حالا قصد دارد به فیفا شکایت کند تا بلکه بتواند حق حقوق خود را از استوکس بگیرد.

ایسنا

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پرسپولیس استوکس استوکس پرسپولیس باشگاه پرسپولیس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد

به گزارش "ورزش سه"، اظهارات جنجالی عبدالله ویسی پس از تساوی برابر آلومینیوم، برای این سرمربی گران تمام شد. سرمربی فولاد در نشست خبری پس از بازی گفت: ما نمی‌خواستیم ببازیم و برنده به اهواز برگردیم و خدا را شکر نباختیم ولی آدم حرص می‌خورد که می‌گوییم روح ورزش سالم و پاک است اما کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و فدراسیون فوتبال مگر نمی‌تواند ببیند که بازی‌ها چگونه برگزار می‌شود، شورای امنیت ملی و حفاظت اطلاعات بیاید وسط!

او در ادامه گفت: حفاظت اطلاعات ما بسیار قوی است و می‌خواهم بیاید تا نگذارد حق کسی خورده شود. در جلوی دوربین طوری دیگر حرف می‌زنیم اما بازیمان مدل دیگری است. این حق خوری و ظلم به فوتبال است. انتظار داریم از کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال که بازی‌ها را رصد کنند. اینکه هر اتفاقی در بازی می‌افتد همان مسئله‌ای است که هم من می‌دانم و هم شما می‌دانید. لطفاً جمع کنید و اجازه ندهید حق کسی خورده شود. نه فقط لیگ برتر و قهرمانی بلکه در سقوط و لیگ‌های دیگر همینطور.

حالا این اظهارات باعث شده تا کمیته انضباطی از او دعوت به عمل آورد. در اطلاعیه ای که سایت فدراسیون فوتبال منتشر کرده، آمده است: عبدالله ویسی، سرمربی تیم فولاد به دلیل نقض ماده 71 مقررات انضباطی پس از بازی با تیم آلومینیوم اراک،به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد.

دیگر خبرها

  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • تراکتور 200 میلیون جریمه و تهدید شد
  • جریمه ۲۰۰ میلیونی و یک اخطار برای تراکتور
  • قرارداد سرمربی تیم ملی، اولویت فدراسیون شد | جلسه در دفتر تاج؛ به زودی
  • واکنش دبیرکل فدراسیون فوتبال به قرارداد سرمربی تیم ملی و تعیین پاداش‌ها
  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد