Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:56:19 GMT

در مجلس امام حسین (ع) به فکر تغییر سبک زندگی خود باشیم

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۸۱۳۸

در مجلس امام حسین (ع) به فکر تغییر سبک زندگی خود باشیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین عباس ابراهیمی در برنامه «صبح وگفتگو» رادیو گفت‌وگو عاشورای حسینی را کلاس درسی برای اصلاح عقیده و باور دانست و گفت: دین، معنای دیگر عقیده است؛ مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها که موجبات سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه دین باید ما را در دنیا و آخرت سعادتمند نماید، افزود: انسان در طول زندگی نگرانی‌های فراوانی دارد و اطباء می‌گویند بخش قابل توجه آن، منشأ روحی دارد و امروز با تمام پیشرفت‌های بشری، بیماری‌های روحی و عدم آرامش، این بیماری‌ها به وفور یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام ابراهیمی با اعلام اینکه همه انسان‌ها در پی گمشده‌ای هستند تا به آرامش حقیقی نائل شوند، ادامه داد: در بین تمام نگرانی‌هایی که در بخش‌های مختلف زندگی بشر وجود دارد، ریشه اصلی عقاید و باورهاست.انسان باید نگران باشد که بایدها و نبایدهای کنونی در زندگی صحیح است و مسیر درستی را طی می‌کند؟

حجت الاسلام ابراهیمی با طرح این سوال که آیا سبک زندگی مورد انتخاب بشر صحیح است یا خیر، افزود: وقتی جملات حضرت اباعبدالله (ع) را مرور می‌کنیم، به نقطه‌ای مشترک می‌رسیم که موضع دین است.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد جمکران با بیان این مطلب افزود: حضرت قمر بنی هاشم (ع) زمانی که دست راست مبارکشان قطع می‌شود، رجز خوانی می‌کنند که آن زمان بیان منویات درونی و هدف از حرکت و قیام است. (وَالله اِن قَطَعتم یَمینی / اِنی اُحامی اَبداَ اعَن دینی) یعنی می‌فرماید من برای همیشه از دین خود حمایت می‌کنم. حال این دین و عقیده و باور و سبک زندگی، همانی است که امام حسین (ع) جان خود و عزیزترین عزیزان خود را به خاطر آن در روز عاشورا فدا نمود.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: حضرت امام سجاد (ع) این طور ترسیم می‌کنند که نحوه شهادت پدرشان بر مبنای قتل صبر (یعنی آرام آرام) منجر به شهادت شد ولی در این مسیر هیچگاه نگرانی مادی و دنیوی در چهره ایشان دیده نمی‌شد. آن شمشیر و نیزه‌ها بر جسم مبارک ایشان اثر می‌گذاشت و بر روح مبارک‌شان داغ فرزند، داغ جوان، داغ برادر و اصحاب می‌نشست ولی چهره‌شان نورانی‌تر و مصمم‌تر می‌شد و حتی در گودی قتلگاه باخدای خود سخن می‌گویند.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه حضرت در روز عاشورا فرمودند ما نام پیامبر (ص) و بندگی خداوند را زنده کردیم، گفت: اگر در این ایام چنین نگرانی بر ما چیره شده و تحول اخلاقی و اعتقادی در وجود ما ایجاد شود، موجبات سعادت دنیا و آخرت خود را فراهم آورده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام در نامه‌ای به مردم بصره درخواست کردند ایشان را همراهی نمایند که همان اصلاح باورها بود. اما عده‌ای فرستاده امام را به شهادت رساندند. برخی سخنان را تأیید و خواستار کمک شدند تا جامعه را اصلاح کنند ولی این‌ها تعلل کردند.گروه سوم همان لحظه که فرستاده امام رسید، فرزندان خود را جمع و با آنان اتمام حجت کردند. در این میان شخصی دو پسر را ندا داد تا با او همراه شدند و خود را به غافله امام حسین (ع) رساند و جزو شهدای روز عاشورا شد. پس در مجلس امام حسین (ع) باید به سرعت تصمیم گیری کرده تا سبک زندگی امروز خود را تغییر دهیم و در این راه تعلل و کوتاهی جایز نیست.

کد خبر 5009182

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 99 عاشورا کربلا امام حسین ع محرم 99 محمدعلی تسخیری ویروس کرونا معرفی کتاب عاشورا مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ابن سینا سازمان تبلیغات اسلامی کنفرانس بین المللی امام حسین ع ماه محرم پیام تسلیت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حجت الاسلام امام حسین سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای درقم برگزارمی شود
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی