Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با قدردانی از همکاری مردم در رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک گفت: این مهم سبب مدیریت بیماری کرونا شده به‌گونه‌ای که شمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی استان بوشهر سیر نزولی دارد. - اخبار استانها -

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با قدردانی از تعامل قشرهای مختلف مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار داشت: همراهی مردم با سیاست‌های وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، سبب مهار و کنترل بیماری کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه در سه ماه نخست شیوع بیماری کرونا، استان بوشهر در وضعیت سفید قرار داشت افزود:پس از آن بوشهر آخرین استانی بود که از وضعیت سفید خارج شد و به قرمز رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش بیماران کرونایی از نیمه خرداد ماه خبر داد و بیان کرد:از نیمه خرداد ماه شاهد افزایش بیماران کرونایی در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم که با ارائه راهکارهایی تا حدودی این بیماری کنترل شد.

کشمیری، با اشاره به تعداد بیماران کرونایی تاکنون خاطر نشان کرد: تاکنون افزون بر 10 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که افزون بر 90 درصد افراد بستری بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده و یا در قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

وی، روند  ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر را کاهشی دانست و تصریح کرد: با فرهنگ سازی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، روند ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر سیر نزولی یافته که با کاهشی شدن ابتلا به کرونا، بستری‌ها و فوتی‌ها هم کاهش می‌یابد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه مرحله سوم طرح غربالگری در حال اجراء است گفت: در این مرحله بیماران دارای فشار خون، دیابتی‌ها و افرادیکه نیاز به محافظت دارند فراخوان و غربالگری برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا می‌شوند .

بیشترین مبتلایان کرونا استان بوشهر در گروه سنی میانسال و سالمند هستند معاون وزیر بهداشت: ورودی مبتلایان کرونا به بیمارستان‌ها 7 تا 10 درصد کاهش می‌یابد آخرین آمار کرونا در ایران| فوت 112 نفر در 24 ساعت گذشته

کشمیری، با قدردانی از همه قشرها در فرهنگ سازی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی در استان بوشهر افزود: میزان سواد سلامت در استان بوشهر بالای 90 درصد ارزیابی می‌شود چراکه اطلاعات مردم در مراقبت‌های فردی در مقابله با کرونا  با تلاش شکل گرفته افزایش یافته است.

وی، با اشاره به کاهشی شدن بستری‌های کرونایی در استان بوشهر تصریح کرد: با کاهش بستری‌ها، روند فوتی‌های کرونایی کاهش می‌یابد که لازم است مردم همین رویه در رعایت پروتکل بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/190/ش

R41363/P/S6,53/CT1 بیشتر بخوانید... آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته انجام پروازهای داخلی با تمام ظرفیت در شرایط کرونایی/ تب‌سنجی در فرودگاه‌ها لغو شد خوزستان| ایذه سفید و آغاجری در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۱۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته انجام پروازهای داخلی با تمام ظرفیت در شرایط کرونایی/ تب‌سنجی در فرودگاه‌ها لغو شد خوزستان| ایذه سفید و آغاجری در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۲ تابستانِ بارانی در سیستان و بلوچستان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد ۳ مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در ساخت پروژه ریلی رشت به آستارا / تجهیز کارگاه آغاز شد ۴ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۵ عرضه سهام «دارا دوم» در بورس / استراتژی تشکیل صف خرید موجب افزایش قیمت سهام شد ۶ باند قاچاق سلاح و مهمات در استان مازندران منهدم شد ۷ گلایه نماینده طالقان از اجرای غیرکارشناسی طرح هادی در این شهرستان ۸ درگیری مسلحانه پلیس با قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان/ بیش از یک تن مواد مخدر کشف شد مهمترین اخبار استانها حلقه ماتم تعزیه‌خوانان کرمان "به وقت حاج قاسم" / ادای احترام به ‌سیدالشهدای مقاومت + فیلم و عکس گردهمایی همه اقوام و نژادها زیر بیرق امام حسین (ع)/ محرمی متفاوت زیر سایه کرونا در قم آغاز بزرگترین رزمایش کمک‌های مومنانه کشور تا لحظاتی دیگر؛ شکوهی دیگر از یوم‌العباس زنجانی‌ها گزارش ویدئویی| فیبر نوری "هوایی" پدیده نادر خاص قصرقند / قطعی اینترنت و آنتن‌دهی همدم همیشگی ۱۸۰۰۰ نفر در «تلنگ» مهمترین اخبار تسنیم نمکی: کاش ابزاری فراتر از خواهش و التماس داشتم تا به دلیل ترددهای بی‌‌رویه مضطرب نمی‌‌شدم دستور رئیس جمهور به "آذر جهرمی" برای تحویل سیم‌کارت دانش آموزی گفتگو|ایزدی: آمریکا در سیاست خارجی پایبند به قانون جنگل است/ ادعای پمپئو کاملاً بی اساس است واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خیال‌پردازی‌های پامپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران جان بولتون: دولت ترامپ با راه اندازی مکانیزم ماشه "احمق" به نظر می‌رسد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با کرونا استفاده از ماسک بیماری کرونا استان بوشهر استان بوشهر رعایت پروتکل بستری ها فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت

صدایم می‌زنند که به حسابداری برو. راستش دست و پایم می‌لرزد. مگر یک خبرنگار، کارمند، کارگر یا هر قشری چقدر درآمد دارد...

به گزارش مشرق، ایمان ملکوتی کارشناس امور خانواده در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت:

آدم تا پدر و مادر نشده نمی‌داند استرس و اضطراب چه طعمی دارد. روزگار هم بالا و پایین زیاد دارد، مثلاً در عصر یک روز بهاری همچنان که مشغول کاری و در فکر و خیال، خنده بچه‌ها در گوش‌هایت زمزمه می‌کند، ناگهان با صدای زنگ تلفن به خود می‌آیی که خودت را برسان، پسر کوچکی که هنوز یک سالش هم نشده، حالش خوب نیست و باید به بیمارستان برویم. نام بیمارستان که می‌آید ناخودآگاه در ذهن تمامی مردم کلید واژه‌های بستری، هزینه، دارو و ... نیز امتداد پیدا می‌کند.

حال شما فکر کن که دکتر شیفت دستور بستری هم بدهد، انگار آسمان به زمین آمده و همانجا می‌نشینی و مبهوت، رفت‌وآمدهای همراهان دیگر بیماران را تماشا می‌کنی. شما را نمی‌دانم ولی این لحظات برای همه پدرها سخت است، استرس و حرف‌های مادر بچه، صحبت‌های دکتر، نگرانی از نوع بیماری و دودوتا چهارتا کردن ذهنی از میزان پول مورد نیاز در کنار هم، تشکیل‌دهنده یک سناریوی غم‌انگیز پدر فرزندی است.

روی تابلوی اورژانس بیمارستان دولتی مفید برگه‌ای نظرم را جلب می‌کند: «به دستور مقام عالی وزارت، تمام هزینه‌های بیماران زیر ۷ سال رایگان است.» زیر لب می‌گویم چه باحال و بدون توجه خاصی از کنارش می‌گذرم، چون هم دل و دماغ فکر کردن به این را ندارم هم خیلی هضمش آسان نیست؛ مگر می‌شود؟! با خودم فکر می‌کنم چند نفر دیگر روزانه به این برگه نگاه می‌کنند و جرقه امید و اطمینان در ذهنشان می‌آید؟ آیا واقعاً این کار شدنی است؟ هزینه بیمارستان رایگان؟ گرفتاری و شلوغی روزهای بیمارستان خیلی مجال فکر کردن به این موضوع را نمی‌دهد و سلامتی خود فرزند اینقدر مهم است که تو حاضری هرچقدر هم لازم باشد هزینه بپردازی ولی او دوباره مثل روز اول بخندد.

روز اول، روز دوم، روز سوم و... همراه با نگرانی، آزمایش‌ها و انجام مراحل درمان کودک طی می‌شود و تو این روزها بدون اعتنا به آن برگه دستور وزیر بهداشت در ذهن خودت مشغول حساب و کتاب هزینه‌های بیمارستان هستی. روز پنجم، دکتر برگه ترخیص را امضا می‌کند. صدایم می‌زنند که به حسابداری برو. راستش دست و پایم می‌لرزد. مگر یک خبرنگار، کارمند، کارگر یا هر قشری چقدر درآمد دارد که بتواند این هزینه‌ها را دوباره جبران کند. با این فکر و خیال جلوی حسابداری می‌رسم.

- پدر بچه شمایید؟

- بله.

- این برگه را ببرید صندوق و بیاورید تا برگه ترخیص را بدهم.

به برگه نگاه می‌کنم. یک کد با یک شماره که انگار رقم پرداختی است. چندبار می‌خوانم: ۳ میلیون؟! با خودم می‌گویم برای ۵ روز خوب است. دوباره یاد برگه روی اورژانس که دستور وزیر رویش بود می‌افتم؛ پس آن چه بود؟ به راهم ادامه می‌دهم و به صندوق پرداخت می‌رسم.

- آقا کارت بکشید، ۳۰۰ هزار تومان.

چشمانم برق می‌زند. یحتمل این هم برای همان یک شب اتاق اختصاصی مادر و بچه است که باید بپردازم. برگه روی شیشه اورژانس راست می‌گفت: «به دستور مقام عالی وزارت، تمام هزینه‌های بیماران زیر ۷ سال رایگان است.»

نفس راحتی می‌کشم و می‌خندم. یاد جمله رهبری می‌افتم که چند سال قبل فرمودند، همراهان بیمار جز دغدغه مریضداری نباید دغدغه دیگری داشته باشند. «دم وزارت بهداشت گرم» می‌گویم و لبخند می‌زنم. آسمان چقدر آبی است. حال فرزندم رو به بهبود است. دوباره می‌خندد و من خوشحالم از آرامشی که بخشی از آن را مدیون تدبیر متولیان درمان کشورم هستم.

حالا چند روزی گذشته است و سرگرم کارم که خبری نظرم را جلب می‌کند: «از امروز تمامی بیمارستان‌های دولتی و واحدهای تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه‌شده را به صورت رایگان انجام دهند.» یاد روزهای بستری فرزندم می‌افتم و لبخند می‌زنم؛ لبخندی از سر آرامش. راستی روزانه چه تعداد پدر ایرانی درگیر با این موضوع لبخند بر لبانشان می‌آید؟ کار خوب را باید گفت و تبلیغ کرد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • حس خوب حمایت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است