Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@14:42:16 GMT

صادرات، قیمت خیار را بالا برد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۸۳۷۱

به گزارش اکوفارس، اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دلایل گرانی خیار در بازار اظهار کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو خیار در میدان مرکزی ۴ تا ۷ هزار تومان است که با احتساب ۳۵ درصد سود با نرخ ۸ هزار تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود که عمده دلیل گرانی‌ آن به صادرات خیار باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز، قیمت موز با تحولاتی در بازار رو به رو شد که این امر هیچ ارتباطی به گران فروشی موز در مغازه‌ها ندارد، بلکه همیشه قیمت در مبدا بالاست.

کارگر نرخ هر کیلو انبه را ۳۰ هزار تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انجیر ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، انگور بی دانه ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان، انگور رطبی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، انگور عسگری ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان، زردآلو ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان، آلبالو ۱۲ هزار تا ۱۸ هزار تومان، آلو سیاه ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، آلو شابلون ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، آلو قطره طلا ۴ هزار تا ۱۲ هزار تومان و توت فرنگی ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان است.

انبه ۳۰ هزار تا ۳۸ هزار تومان انجیر ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان انگور بی دانه ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان انگور رطبی ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان انگور عسگری ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان زردآلو ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان آلبالو ۱۲ هزار تا ۱۸ هزار تومان آلو سیاه ۴ هزار تا ۸ هزار تومان آلو شابلون ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان آلو قطره طلا ۴ هزار تا ۱۲ هزار تومان توت فرنگی ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار تا ۲۰ هزار تومان هزار تا ۱۲ هزار تومان ۸ هزار تومان ۶ هزار ۴ هزار ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت