Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:07:18 GMT

اوحدی: شهدا در لبیک به ندای سیدالشهدا (ع) به پا خاستند

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۹۱۹۹

اوحدی: شهدا در لبیک به ندای سیدالشهدا (ع) به پا خاستند

به گزارش روز جمعه ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سعید اوحدی با بیان این مطلب اظهار کرد: شهدا، جانبازان و آزادگان یک شبه، راه صد ساله‌ای را رفتند که آرزوی بسیاری از عرفا و عالمان بوده است.
وی افزود: بارها از بزرگان و مراجع کشورمان شنیده‌ایم که گفته‌اند حاضرند تمام نمازهای طول عمر خود را بدهند و در ثواب و اجر یک مادر شهید، یک جانباز یا دوران اسارت یک آزاده شریک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوحدی تاکید کرد: مسیر رسیدن به چنین جایگاه رفیعی برای شهدا و ایثارگران باز بود، اما مهمتر از آن اراده‌ای بود که از جانب آنها برای ورود به این مسیر به کار بسته شد.
رییس بنیاد شهید ادامه داد: ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و یاران ایشان فرصت مناسبی است تا ما نیز بتوانیم با توسل به ایشان و اهل بیت (ع) بخش کوچکی از اجری که شهدا و ایثارگران به آن دست یافتند را نصیب خود کنیم.
وی افزود: نشانه‌های زیادی وجود دارد که اثبات می‌کند حرکت امام حسین (ع) رسیدن به هدفی والا بوده است چنانکه فرمودند: «إِنّی لَمْ أَخرُجْ أَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفْسِداً و لا ظالِماً، إِنَّما خَرجْتُ لِطَلَبِ إلاصلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُُریدُ أنْ آَمُرَ بالمَعروفِ و أنهی عَنِ المنکَرِ وَ اَسیرُ بِسیرَةِ جَدّی و أبی» یعنی من برای جاه‌طلبی، کام‌جویی و آشوبگری و ستمگری قیام نکردم، بلکه برای اصلاح در کار امت جدم قیام کردم، می‌خواهم برای امر به معروف و نهی از منکر و به شیوه جد و پدرم حرکت کنم. امام حسین (ع) در آخرین فرمایش خود در کربلا و پیش از شهادت نیز فرموده‌اند: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» به معنای «آیا یاوری هست که مرا یاری کند؟». معاون رییس جمهوری گفت توجه به این دو روایت روشن می‌کند که اصل کلام ایشان این است که آیا کسی هست من را در ادامه اهدافم یاری کند؟
رییس بنیاد شهید اهداف قیام حضرت سیدالشهدا (ع) را اصلاح و کمال امت رسول الله (ص) و زنده کردن ارزش‌ها ذکر کرد و افزود: بر این اساس باید بدانیم هر کس در طول عمر قدمی در مسیر احیای سنت و ارزش‌های اسلامی برداشت قطعاً به آن ندای «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی» لبیک گفته است.
اوحدی خاطر نشان کرد: خدا را شاکر هستیم که توفیق عظیم خدمت به خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان و افرادی که خود آن‌ها نیز در لبیک گفتن به ندای سیدالشهدا (ع) به پا خاستند، در بنیاد شهید و امور ایثارگران به ما دست داده است؛ در چنین جایگاه مهم و مقدسی هر قدمی که بر اساس باور و اعتقاد برای خدمت به چنین افرادی برداشته شود لبیک دیگری به ندای امام حسین (ع) است. وظیفه ما در طی کردن این مسیر داشتن نگاه تحول‌گرا است و از خدا می‌خواهیم در این راه، مسیر درست را نشانمان دهد.

برچسب‌ها ماه محرم سعید اوحدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم سعید اوحدی ماه محرم سعید اوحدی بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۹۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی اظهار کرد: به‌مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و یادبود شهدای عملیات ظفرمند «الی بیت‌المقدس»، یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین و حومه برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حسینیه امامزاده حسین (ع) برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: همچنین همزمان با این یادواره یاد و خاطره والدین شهدا که طی اردیبهشت ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفتند، گرامی داشته می‌شود.

اسمعیلی گفت: این یادواره، پنج‌شنبه، بیستم اردیبهشت ماه، از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ با حضور مسئولان استانی و مردم شهیدپرور قزوین و خانواده شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای قزوین حضور می‌یابند و ضمن قرائت فاتحه، با آرمان‌های آنان تجدید میثاق می‌بندند.

جهت دانلود پوستر اعلامیه شهدای اردیبهشت ماه در کانال اطلاع‌رسانی یادواره‌های شهدای استان قزوین عضو شوید.

کد خبر 6098358

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • طنین نوای لبیک حجاج در حسینیه امام خمینی(ره)
  • برگزاری رویداد «شهید اصلانی» در چهارمحال و بختیاری
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا (ع) + فیلم
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • در مسیر شهدا ثابت قدم باشیم