Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: مقابله با جریان ظلمی که در مقابل پیامبر(ص) ایستادند از آموزه‌های زیارت عاشورا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی امروز در جمع عزاداران حسینی در رشت با اشاره به اثرات فردی و اجتماعی زیارت عاشورا و لزوم تأمل در معنای آن اظهار داشت: موضوع "انتظار" برای فرج حضرت ولی‌عصر(عج) در زیارت عاشورا مطرح شده است البته انتظار را باید در عمل نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری دو مفهوم علم، آگاهی و شوق را در انتظار فرج مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: به‌عنوان شیعه همواره به وجود منجی عالم بشریت اعتقاد‌ داریم لذا باید از لحاظ معرفتی و قلبی نیز نسبت به امام زمان(عج) شناخت و ارتباط داشته باشیم و داشتن علم، آگاهی و شوق دیدار از ویژگی‌های فرد منتظر است.

رمضانی با بیان اینکه انسان‌ها همواره به‌دنبال رسیدن به معرفت هستند خاطرنشان کرد: شهادت هزینه ایمان ائمه معصوم(ع) است و زیارت عاشورا بیش از هزار سال است که قرائت می‌شود لذا مومنان باید در کنار خواندن این زیارت‌نامه در معنای آن نیز تأمل کنند.

امام جمعه بندرعباس: نوآوری‌های خوبی را در جهت حفظ و صیانت از قیام عاشورا در هیئات مذهبی شاهد بودیمنماز ظهر عاشورا در 25 نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی اقامه می‌شودیاسوج| آئین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه موضوع خونخواهی منافاتی با صلح و سازش و رحمت ندارد و صلح باید آمیخته با عدل باشد تصریح کرد: این تصور که با هر کافر و مشرکی که دارای عقاید مخالف هستند صلح کنیم بر خلاف مبانی دینی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به لزوم مقابله با تفکرات انحرافی در زمینه بردگی و بندگی مدرن اشاره کرد و بیان داشت: این تفکرات متاسفانه امروز ایجاد شده و باید در مقابل این گونه تفکرات انحرافی ایستادگی کرد.

رمضانی با اشاره به موضوع مقابله با جریان ظلم تصریح کرد: موضوعات مربوط به خونخواهی در زیارت عاشورا نیز بیان شده اما چیزی که اهمیت دارد این است که خونخواهی یعنی با جریان ظلمی که در مقابل پیامبر(ص) ایستادند مقابله و برخورد شود.

انتهای پیام/612/ح

R7877/P1357/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... گردهمایی همه اقوام و نژادها زیر بیرق امام حسین (ع)/ محرمی متفاوت زیر سایه کرونا در قم جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری محرم کردستانی‌ها + تصاویر اقامه عزای محرم در بیان آیت‌الله خوشوقت/ یهودی و مسیحی هم در عزای امام حسین(ع) گریه می‌کنند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گردهمایی همه اقوام و نژادها زیر بیرق امام حسین (ع)/ محرمی متفاوت زیر سایه کرونا در قم جلوه‌ای از شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری محرم کردستانی‌ها + تصاویر اقامه عزای محرم در بیان آیت‌الله خوشوقت/ یهودی و مسیحی هم در عزای امام حسین(ع) گریه می‌کنند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ حلقه ماتم تعزیه‌خوانان کرمان "به وقت حاج قاسم" / ادای احترام به ‌سیدالشهدای مقاومت + فیلم و عکس ۲ اعضای هیئت رئیسه سال چهارم شورای اسلامی شهر قشم انتخاب شدند ۳ توضیحات بنیاد مستضعفان درباره اتفاقات روستای ابوالفضل اهواز ۴ تابستانِ بارانی در سیستان و بلوچستان/ احتمال سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد ۵ عرضه سهام «دارا دوم» در بورس / استراتژی تشکیل صف خرید موجب افزایش قیمت سهام شد ۶ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۷ شمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی استان بوشهر سیر نزولی دارد ۸ باند قاچاق سلاح و مهمات در استان مازندران منهدم شد مهمترین اخبار استانها حلقه ماتم تعزیه‌خوانان کرمان "به وقت حاج قاسم" / ادای احترام به ‌سیدالشهدای مقاومت + فیلم و عکس گزارش|‌جولان مسافران کرونایی در جاده‌های مازندران / مردم هیچ اعتنایی به توصیه‌های مسئولان بهداشتی ندارند رئیس پلیس‌راه استان قم: برای نخستین بار شاهد ترافیک سنگین در محورهای قم از ابتدای شیوع کرونا بودیم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از عزادارای ماه محرم در جزیرةالشهدا / طنین ندای "یا حسین (ع)" در خلیج فارس مهمترین اخبار تسنیم نمکی: کاش ابزاری فراتر از خواهش و التماس داشتم تا به دلیل ترددهای بی‌‌رویه مضطرب نمی‌‌شدم روضه‌خوانی رهبر انقلاب برای حضرت علی‌اکبر(ع) گفتگو|ایزدی: آمریکا در سیاست خارجی پایبند به قانون جنگل است/ ادعای پمپئو کاملاً بی اساس است گزارش|‌جولان مسافران کرونایی در جاده‌های مازندران / مردم هیچ اعتنایی به توصیه‌های مسئولان بهداشتی ندارند رئیس پلیس‌راه استان قم: برای نخستین بار شاهد ترافیک سنگین در محورهای قم از ابتدای شیوع کرونا بودیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زیارت عاشورا امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۹۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • حمایت دانشگاهیان قائمشهر از قیام جهانی دانشجویان
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • اجتماع دانشجویان قائم شهر در حمایت از قیام جهانی دانشجویی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی