Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی در بیست و ششمین خطبه مکتوب شهرستان کرج نوشت: در ایام سوگواری شهادت حضرت حسین بن علی علیه‌السلام، هفته های غربتِ بی نمازِ جمعه را تجربه می‌کنیم و از خداوند متعال می‌خواهیم ما را به دردانه‌اش ببخشد و حضرت عباس بن علی (ع ) را واسطه قرار می‌دهیم که یا کاشِفَ الْکَرْبِ عَنْ وَجْهِ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام اِکْشِفْ کَرْبی بِحَقِ اَخْیکَ الْحُسَیْنِ علیه‌السلام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:  تا قیامت چراغ هدایت بشر حسین علیه‌السلام روشن است چرا که یکی از ارزشمندترین درس‌های عاشورا بندگی و اطاعت خداست.

امام جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی افزود: نحوه عزاداری امسال با گذشته تاحدودی متفاوت است اما آنچه مهم است آشنا شدن و درس گرفتن از مکتب امام حسین علیه‌السلام است که هیچ‌وقت تعطیل نمی‌شود، تا قیامت، چراغ هدایت بشر، حسین علیه‌السلام  روشن است،  در هر دوره‌ای عده‌ای با زانو زدن در مکتبش و فراگیری معارفش خود را به اوج رسانده‌اند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به مجاهدان راه عاشورا در تاریخ اسلام گفت : یکی از این مجاهدان رئیسعلی دلواری  که این روزها (۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس) سالگشت شهادت او است ، یکی از اتین مجاهدان است که توانست استعمار انگلیس را خوار کند، او  یکی از دانش آموزان مکتب امام حسین (ع)  است.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: سالیان سال است که  انگلیس به عنوان  روباه پلید برعلیه مردم دنیا و بخصوص ایران نقشه می‌کشد و دسیسه می‌کند و هر فرصتی را پیدا کند ضربه‌ای به اسلام و انقلاب می‌زند.

وی بیان داشت: به تازگی  رسانه وابسته به انگلیس برای تضعیف مراسم عزاداری، آمار کرونا را با عکس‌هایی از مراسم عزاداری پخش می‌کند اما  غافل از این هستند که مردم ما از هر طیف فکری هم که باشند بند دلشان با امام حسین (ع) گره‌خورده و به این آسانی‌ها این پیوند گسسته نمی‌شود.

آیت الله حسینی همدانی اظهار داشت: دانشگاه عظیم عاشورا در هیچ زمانی تعطیلی ندارد و درسِ معرفت ، وفا ، جهاد ، ایثار ، عقیده ، عرفان ، سیاست ، شهادت و … دائماً برپا است. ملت ما مبارزه با استعمار و استکبار را از امام حسین علیه‌السلام یاد گرفته و در این راه خسته نمی‌شود.

امام جمعه کرج بیان داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف امام علیه‌السلام تبیین و روشن کردن مکتب و جلوگیری از انحراف آن و تصحیح باورهای مردم در همه امور دنیا و آخرتشان است. اگر معصوم (ع )دید مسیر اعتقادی مردم به سمت کجی است باید با قول و عمل، عقاید مردم را تصحیح و در مقابله با انحرافات اقدام کند که  در کلاس درس عاشورا همه این درس‌ها به بهترین بیان آموزش داده‌شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد که یکی از ارزشمندترین درس‌های عاشورا بندگی و اطاعت خدا است، در همه جای این قیام بزرگ ، توحید موج می‌زند، نقطه شروع بندگی خدا با اطاعت از دستورات و ترک نواهی او است،  اگر کسی تخلف و خطا کرده باشد،  باید گناه را ترک کند و نقطه شروع ترک گناه، توبه و بازگشت به اطاعت خدا است، یکی از جلوه‌های روشن این بازگشت را روز عاشورا، حربن یزید خلق کرد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در کربلا و قبل از آن در مسیر حرکت از مدینه تا مکه و بعد تا کربلا هر زمان که مقتضی موجود بود، امام حسین علیه‌السلام درس عقیده و توحید داد. کلمات حسین بن علی (ع )در خطابه‌های متعددی که داشت در رجزها و اشعارش هنگام جنگ و غیر جنگ را بای مطالعه کرد زیرا  همه سخنان آن حضرت ، توحید است، حتی وقتی بازماندگان را به هیات اسیر در کوی و برزن حرکت دادند بیان همه آنان در خطابه‌ها و سخنرانی‌ها و در مجالس مختلف توحید بود. نه‌تنها خودش بلکه شاگردان درس آموخته در مکتبش که عاشورا در رکابش بودند همه ندای توحید داشتند.

امام جمعه کرج بیان داشت:  اینکه امام حسین (ع ) مقید است که  دائم از توحید بگوید،  فلسفه‌ای دارد و آن این است که به عالم بفهماند کسانی که در مقابل او هستند دین ندارند و از شریعت فاصله‌ها گرفته‌اند، بعلاوه اینکه نتوانند بعداً عوام‌فریبی کنند و خود را مسلمان و امام را نعوذبالله خارجی معرفی کنند کما اینکه امویان روی این زمینه خیلی کارکردند اما موفق نشدند.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: امام (ع) همان اولِ سفر در مدینه وصیتی که نوشتند با توحید و بیان مسائل اعتقادی شروع کردند، تاکسی نتواند تهمت بزند و مسیر را منحرف کند، با مظلومیت تمام اعتقاداتش را مکتوب کرد که: «حسین شهادت می‌دهد که خدا یکتا و بی‌شریک است و محمد صلی‌الله علیه‌ و ‌آله بنده و فرستاده او است که حق را از سوی حق آورده و گواهی می‌دهد که بهشت و جهنم حق است و قیامت حتماً خواهد آمد و شکی در آن نیست…» و بعد به فلسفه قیام خود اشاره فرمود.

امام جمعه کرج ادامه داد:  امام حسین (ع ) در روز عاشور به حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها فرمود: «خواهرم! خدا را در نظر داشته باش. بدان که همه زمینیان می‌میرند، آسمانیان هم نمی‌مانند. هر چیزی جز وجه خدا که آفریدگار هستی است، از بین رفتنی است…» و یا آنجا که درباره حرکتش و نامه‌های کوفیان و عهدشکنی آنان خطابه می‌خواند فرمود: «سَیُغنی اللهُ عَنکُم یعنی تکیه‌گاهم خداست و او مرا از شما بی‌نیاز می‌کند.» و در این مسیر به مناسبت‌های مختلف فراوان می‌فرمود: «حَسبیَ اللهُ وَ نِعمَ الوَکیلُ.»

درس توحید در زیارت‌نامه معصومین (ع) به طور کامل  پررنگ است

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره تهمت شرک به شیعیان توسط کج اندیشان  بیان داشت: در زیارتنامه حضرات معصومین علیهم‌السلام به‌خصوص شهدای کربلا و به‌ویژه امام حسین علیه‌السلام درس توحید به طور کامل پررنگ است. کج اندیشان به شیعه به خاطر زیارت قبور ائمه و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام تهمت شرک می‌زنند؛ غافل از اینکه اگر به همین زیارتنامه که مقرب انسان به سمت خدا است توجه کنند، می‌فهمند که حرف غلطی می‌زنند.

آیت الله حسینی همدانی افزود: در زیارت امام حسین علیه‌السلام به خدای تعالی عرض می‌کنیم: «خدایا… من آماده می‌شوم و سفر می‌کنم به سمت تو و برای زیارت قبر ولی تو و با این زیارت به تو تقرب می‌جویم و هدیه و جایزه را از تو امید دارم… تنها تو را قصد کردم و تنها آنچه را نزد تو است می‌خواهم؛ فالیکَ قَصَدتُ و ما عِندُکَ ارَدتُ.» حتی در زیارتشان هم ما را متوجه توحید خالص می‌کنند. این اشاره‌ای بود به یکی از هزاران درس‌های مکتب امام حسین علیه‌السلام. خدای تعالی همه ما را از عزاداران و سوگواران واقعی حضرتش قرار دهد ان‌شاءالله.

قدردانی امام‌جمعه کرج از رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌ در هیئت‌های عزاداری

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به وضعیت کرونایی کشور گفت :  لازم می‌دانم همانطور  که رهبر معظم انقلاب تذکر دادند از مردم خوب و فهیم استان  البرز و از همه کارگزاران هیئآت ، مساجد ،  تکایا ، حسینیه‌ها و زینبیه ها که تا امروز باشکوه و عظمت، پرشور و شعور و نظم مثال‌زدنی و رعایت موازین بهداشتی مراسم عزای امام حسین علیه‌السلام را اقامه کردند  تشکر و قدردانی کنم.

وی بیان داشت : هرچند که هیات های مذهبی در این مسیر با سنگ‌اندازی‌ها و ناملایماتی مواجه شدند اما پاداش کار آنان مضاعف خواهد بود و ادامه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا پایان موسم عزاداری و مناسبت‌های آینده مرضی خدای تعالی است، ان‌شاءالله.

استانداری  البرز گزارش عملکرد بدهد

امام جمعه کرج با گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت : بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سال پایانی کار و فعالیت دولت و خدماتی که باید داشته باشد حاوی نکات مهم و راهگشای مسائل کشور بود که مدنظر این عزیزان قرار بگیرد.

وی با تبریک هفته دولت افزود:  انتظار می رود  استاندار محترم  البرز و همکاران گرامی‌شان عملکرد دولت  را برای مردم تبیین کنند تا مردم استان بدانند که دولت چه خدماتی در این استان داشته است. بحث تولید و جهش آن، جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا، رفع پیچ‌وخم‌های اداری در دادن مجوز برای تولید، تسهیلات بانکی، رفع موانع فعالیت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان و هدایت نقدینگی به سمت تولید که اگر برنامه‌های استانی ریخته شود و مردم تشویق شوند که واحدهای غیرفعال را فعال کنند بسیار مفید است. و ده‌ها مورد دیگر که اگر به گوش مردم رسانده شود موجب خوشحالی و افزایش امید خواهد شد.

امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی : باید  مطابق الگوی اسلام برای جامعه سازی و مدیریت جامعه در این بستر حرکت کرد که بسیار پراهمیت است. آنچه از دستورات دینی به دست می‌آوریم راجع به خدمتگزاری برای مردم در نظام اسلامی بسیار خطیر و مسوولیت ساز است و اینکه عده‌ای دنبال رسیدن به بعضی جایگاه‌ها هستند و سر از پا نمی‌شناسند نشان از مسائل دیگری دارد. لذا در انتخاب افراد باید خیلی دقت شود.

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) چهره کارگزار نظام اسلامی را در نامه ۵۳ نهج‌البلاغه ترسیم کرده است و در آنچه او بیان کرده، اختلاس و رشوه و چاپلوسی و تجمل‌گرائی و اشرافی گری و امثال این‌ها درنمی‌آید. حضرت در آخر همان نامه می‌فرماید: «از خدا می‌خواهم با رحمتی فراگیر که او را شایسته است و قدرت بزرگ او بر انجام هرگونه درخواست که من و تو را توفیق دهد در آنچه خشنودی او در آن بود از داشتن عذری آشکار در پیشگاه او و آفریدگانش. و گذاردن نام نیکو میان بندگانش و آثار نیک در شهرها و تمامی نعمت و فراوانی کرامت بعد ادامه می‌دهد: أَنْ یَخْتِمَ لِی وَ لَکَ بِالسَّعَادَهِ وَ الشَّهَادَهِ، إِنّٰا إِلَیْهِ رٰاجِعُونَ و این‌که کار من و تو را به سعادت و شهادت ختم گرداند که ما آن را خواهانیم.» یعنی عاقبت کار کارگزار نظام اسلامی باید به سعادت و یا شهادت ختم شود نه به اختلاس و زندان و انفصال‌ازخدمت. اعاذنالله مِنْ شُرُوْرِ أَنْفُسِنَا وَمِنْ سَیِّئَاتِ أَعْمَالِنَا.

آزادگان نماد صبر و مقاومت تا رسیدن به پیروزی هستند

امام جمعه کرج با اشاره به  دهم شهریور مصادف با ۱۱ محرم به نام روز تجلیل از اسراء و مفقودین گفت :  پس  از شهادت امام حسین علیه‌السلام  کاروان اسرا با صبر و شکیبایی و درعین‌حال باقدرت و صلابت تمام، اهداف امام حسین(ع )  را به گوش همه عالم رساند و نهضت حسینی را زنده نگهداشت.

آیت الله حسینی همدانی بیان داشت : در دوران انقلاب اسلامی هم عده‌ای طعم اسارت در زندان‌های مخوف و شکنجه‌های رژیم سفاک و پلید شاه را چشیدند و تحمل کردند تا انقلاب به پیروزی رسید و بعد در دوران دفاع مقدس عده‌ای به دام صدام اسیر شدند و دورانی مشعشع و نورانی برای انقلاب اسلامی به وجود آوردند.

امام جمعه کرج افزود: عزت و غیرتی که آزادگان ما در دوران اسارت از خودشان نشان دادند امروز یکی از مؤلفه‌های قدرت برای نظام اسلامی است، حضرت امام ره فرمودند: «شما موجب عزّت اسلام و مسلمین و مردم ایران در دنیا گشته‏اید. شما تاریخ را باعظمت و معنویت خود زرّین و افتخارآمیز کرده‏اید. شمارا ملائکه‌الله فراموش نخواهد کرد.» و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «آبروی ملت را حفظ کردند.» عرض می‌کنم آزادگان نماد ایثار، صبر و مقاومت تا رسیدن به پیروزی هستند. اسراء و جانبازان سندهای زنده جنایات جنگی دولت‌های استکباری در حق مردم ایران هستند.

دستگاه‌هایی که با بیت‌المال سروکار دارند به عملکرد خود توجه کنند

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش گفت:  دستگاه‌هایی که با بیت‌المال سروکار دارند توجه به نحوه عملکرد خود داشته باشند که خدای‌نکرده برای دنیای دیگران خود را جهنمی نکنند. بالاخره نماینده مجلس انتخاب می‌شود و او هم می‌آید و خوب یا بد دوره‌اش تمام می‌شود امّا آنچه خطرناک است روز حساب است که باید پاسخ داد. گاهی به هیئت‌ها و مساجد دستگاه‌ها کمک می‌کنند. نیتشان هم خیر است که برای کار فرهنگی و تبلیغی کمک شده است. اما سوؤال اینجاست که چرا مساجد خاص و هیئات خاص.

وی اظهار داشت : مکرر عرض کرده‌ام و بازهم می‌گویم که اگر دستگاهی قصد کمک به مساجد را دارد حتماً از طریق امور مساجد و به هیئات از طریق سازمان تبلیغات عمل کند تا اولاً اجحافی صورت نگیرد و ثانیاً شائبه‌ای در آن نباشد و ثالثاً عملکردشان با توجه به دریافتی قابل ارزیابی و بررسی باشد.

ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات دور دوم مجلس در کرج

امام جمعه کرج با اشاره به برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس گفت :  چهره افراد بهتر معلوم می‌شود که چقدر با تقوا هستند و چقدر گفته‌هایشان با اعمالشان مطابقت دارد. واقعاً اگر کسی در مقدمات کار تقوا را رعایت نکند و بخواهد به هر وسیله‌ای که هست خود را به کرسی برساند این شخص می‌تواند برای حال مردم مفید باشد؟ وی بیان داشت : اگر کسی برای رأی آوردن به افراد از قبل وعده بدهد که شما را مدیر فلان جا و فلان قسمت قرار می‌دهم و شرطش را حمایت از خودش قرار بدهد، آیا این فرد می‌تواند خدمتگزاری امین باشد؟ بنده این مطالب را کلی می‌گویم من به طرفین موضوع کاری ندارم. وظیفه من این است به مردم عاقلی که همه‌چیز را به‌خوبی رصد می‌کنند تذکر دهم و راه را روشن کنم.

آیت الله حسینی همدانی خطاب به ۲ کاندیدای دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه کرج ، اشتهارد و فردیس گفت : تقوا را رعایت کنید، حرمت خون شهدا و امامشان را نگهدارید، از تخریب هم و خدای‌نکرده دروغ گفتن نسبت به هم بپرهیزید.

وی ادامه داد: از خرج اضافی به‌شدت اجتناب کنید، هر که کمتر خرج کند او به تقوا نزدیک‌تر است و مردم به او رأی دهند، هرکدام برای رأی آوردن دنبال زد و بند و دیدن افراد باشد قطعاً بدرد مجلس نمی‌خورد به خدا توکل کنید و بر اساس وظیفه و در مسیر قانون عمل کنید.مردم به این نکته هم توجه داشته باشند که اولاً پرشور شرکت کنند چون هر کس وارد مجلس شود بالاخره در تصمیم‌گیری‌های کلان یک رأی را جابجا می‌کند و منشاء اثر است پس بی‌توجه نباشند، ثانیاً اگر به اصلح رأی بدهند قطعاً در داخل استان هم چرخه رانت بازی و مفاسد بسته‌شده، مسیر صلاح و پیشرفت بیشتر فراهم می‌شود.

برچسب‌ها امام جمعه کرج ماه محرم و کرونا استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج ماه محرم و کرونا استان البرز امام جمعه کرج ماه محرم و کرونا استان البرز آیت الله حسینی همدانی امام حسین علیه السلام جمعه کرج با اشاره نماینده ولی فقیه امام جمعه کرج ن علیه السلام نظام اسلامی امام حسین ع اطاعت خدا درس ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام

در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم  آمده است:بار دیگر رجعت سردارانِ عشق و غربت، رایحه روحانی شهادت و شمیم خوش شهیدان بی‌نام و بی‌نشان، این ایستاده‌ترین افتادگان برخاک و سفیران افلاک، در تقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، شهرمان را آغشته به عطر کربلا نموده و پرچم شکوه‌شان بر دل‌های عاشقان به اهتزاز در آمده است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، از مردم عزیز، انقلابی و شهیدپرور استان قم دعوت می‌نماید، تا با حضور در آیین تشییع پیکر مطهر دو شهیدگمنام (از کربلا تا جمکران در آغوش امام)، در روز جمعه ۱۴ اردیبهشت، مصادف با شب شهادت رئیس مکتب، امام صادق علیه السلام، بار دیگر پیوند و پیمان ابدی خود با آرمان سرخ و عاشورایی شهدا و اعلام آماده باش محضر قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء را اعلام نمایند. 

زمان: روز جمعه چهاردهم اردیبهشت، ساعت ۱۶:۳۰ 
مکان: انتهای بلوار پیامبر اعظم (ص) - میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث