Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@20:18:08 GMT

چقدر طول می‌کشید تا میلیاردر بشوید؟

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۹۸۸۹

چقدر طول می‌کشید تا میلیاردر بشوید؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق تحلیل صورت گرفته روی فهرست میلیاردر‌های سال ۲۰۲۰ وبسایت فوربس توسط شرکت انگلیسی OLBGT، معمولاً ۲۱ سال طول می‌کشد که تا یک میلیاردر برای اولین بار ثروت خود را به میلیارد برساند. برخی، اما مانند مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، سرعت بیشتری در این مسیر داشته اند و برای بعضی هم مانند وارن بافت کمی بیشتر طول کشید تا توانستند ثروت خود را میلیاردی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، در فهرست میلیاردر‌های سال ۲۰۲۰ فوربس هیچ کس به سرعت پیر امیدیار، پایه گذار ای‌بی نتوانسته بود خود را به جمع میلیاردر‌های دنیا برساند. او بعد از گذشت تنها ۳ سال از پایه گذاری این سایت مزایده‌ی آنلاین توانست ثروت خود را یک میلیارد کند.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم برای بعضی از مشهورترین میلیاردر‌های دنیا چند سال طول کشید تا توانستند میلیاردر شوند.

تذکر: این رتبه بندی فقط میلیاردر‌های خودساخته‌ی فهرست میلیاردر‌های سال ۲۰۲۰ فوربس را شامل می‌شود که در ماه مارس منتشر شد. شرکت OLBG برای آنکه بداند برای هر کدام این چهره‌ها چقدر طول کشید تا میلیاردر شوند، سال پایه گذاری کسب و کار اصلی شان را از سالی که وبسایت فوربس آن‌ها را میلیاردر اعلام کرد، کم کرده است.

وارن بافت

وارن بافت فلسفه‌ی محافظه کارانه‌ای برای سرمایه گذاری دارد که شاید او را به ثروت زیادی رسانده باشد، اما روند کندی داشته است. برای بافت ۲۳ سال طول کشید تا توانست میلیاردر شود.

ثروت فعلی: ۷۲/۵ میلیارد دلار

منبع ثروت: شرکت خوشه‌ای برکشایر هاتاوی

وارن بافت، سرمایه گذار مشهور ثروت خود را از طریق اداره‌ی شرکت خوشه‌ای برکشایر هاتاوی به دست آورده است. این شرکت مالک شرکت غذایی Dairy Queen و شرکت بیمه Geico است.

بیل گیتس

از زمان پایه گذاری شرکت مایکروسافت ۱۲ سال طول کشید تا بیل گیتس توانستند میلیاردر شود.

ثروت فعلی: ۱۱۳/۶ میلیارد دلار

منبع ثروت: شرکت مایکروسافت

بیل گیتس ۶۴ ساله غول نرم افزاری مایکروسافت را با دوست دوران دبیرستانش، پل آلن، در سال ۱۹۷۵ تأسیس کرد. این شرکت در سال ۱۹۸۶ یعنی یک سال بعد از عرضه‌ی عمومی سهامش، گیتس را میلیاردر کرد.

لری الیسون

لری الیسون ۹ سال بعد از تأسیس شرکت اوراکل میلیاردر شد.

ثروت فعلی: ۷۲/۴ میلیارد دلار

منبع ثروت: شرکت اوراکل

لری الیسون ۷۵ ساله، از پایه گذاران اوراکل، این شرکت را برای تولید و فروش پایگاه داده‌های مدیریت ارتباط با مشتری تأسیس کرد. الیسون که دو بار دانشگاه را رها کرده، حالا بیشتر به عنوان مردی خوشگذران و یکی از غول‌های حوزه‌ی فناوری شناخته می‌شود.

سرگی برین و لری پیج

برای سرگی برین و لری پیج، پایه گذاران گوکل ۶ سال طول کشید تا میلیاردر شوند.

ثروت فعلی: برین ۶۷/۵ میلیارد دلار – پیج ۶۹/۳ میلیارد دلار

منبع ثروت: آلفابت، شرکت مادر گوگل

لری پیج و سرگی برین در سال ۱۹۹۸ در حالی که مشغول تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه استنفورد بودند، گوگل را پایه گذاری کردند. آن‌ها دهه‌ها در رأس آلفابت، شرکت مادر گوگل قرار داشتند، به طوری که پیج مدیرعامل شرکت و برین رئیس آن بود، تا آنکه در دسامبر ۲۰۱۹ از مقام خود کناره گیری کردند.

جف بزوس

جف بزوس نه تنها ثروتمندترین فرد دنیا است بلکه موفق شد رکورد کوتاه‌ترین زمان میلیاردر شدن را هم تقریباً بشکند. برای بزوس فقط ۵ سال طول کشید تا میلیاردر شود.

ثروت فعلی: ۱۸۳/۱ میلیارد دلار

منبع ثروت: شرکت آمازون

جف بزوس ۵۶ ساله در سال ۱۹۹۴ شغلی که در یک شرکت سرمایه گذاری در نیویورک داشت را رها کرد تا یک فروشگاه اینترنتی کتاب به راه اندازد. این شرکت که آمازون نام گرفت، به بزرگ‌ترین خرده فروشی دنیا بدل شد و در این راه، مدیرعاملش را به ثروتمندترین مرد دنیا تبدیل کرد.

مارک زاکبرگ

مارک زاکربرگ شاید ۴ سال بعد از ثبت نام در دانشگاه هاروارد از آن فارغ التحصیل نشد، اما همانقدر طول کشید تا به جمع میلیاردر‌های دنیا بپیوندد.

ثروت فعلی: ۸۷/۹ میلیارد دلار

منبع ثروت: شرکت فیسبوک

مارک زاکربرگ ۳۵ ساله شبکه اجتماعی فیسبوک را در اتاقش در خوابگاه دانشگاه هاروارد به راه انداخت. سهم ۱۵ درصدی زاکربرگ از سهام شرکت فیسبوک او را به هفتمین فرد ثروتمند دنیا بدل کرده است، اما زاکربرگ گفته او و همسرش، دکتر پریسیلا چان قصد دارند بیشتر ثروت شان را ببخشند.

پربیننده ترین قیمت دلار ۶ شهریور ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار شاسی بلند جدید در راه بازار ایران +تصاویر عرضه پنج محصول ایران‌خودرو قیمت مسکن در شمال تهران/ رکود کامل بر بازار حاکم است

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وارن بافت آلفابت بیل گیتس دلار سرمایه سرمایه گذاری وارن بافت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سال طول کشید ثروت خود پایه گذاری ثروت فعلی وارن بافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر فرهادی، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: مقوله آموزش و پرورش در استان زنجان در متن قرار گرفته و همین امر موجب پرورش انسان‌های همچون دکتر مجید شهریاری و انسان‌های فرهیخته و متدین شده است.

وی با بیان اینکه معلم کارمند نیست و کار تکراری نمی‌کند، عنوان کرد: هر سال به تعداد دانش‌آموزان باید طرح و پروژه جدید در آموزش و پرورش اجرا شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه منابع انسانی در تعیین ثروت کشورها قابل قیاس با هیچ چیزی نیست، تصریح کرد: معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت دو پله شامل خانواده و مدرسه دارد خاطرنشان کرد: هر دو این پله‌ها متأثر از معلم است و معلم به این مقوله جامه عمل می‌پوشاند.

فرهادی ادامه داد: به همین خاطر مقام معظم رهبری مدام روی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند و آن را نسخه شفابخش آموزش و پرورش خواندند.

وی با اشاره به اینکه سند غربی نیروی انسانی ما را نشانه گرفته بود، ابراز کرد: نیروی انسانی باید به درد کشور و مکتب ما بخورد و این سند مسیر را برای رسیدن به مقصد برای ما مشخص می‌کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش در توضیح اهمیت و جایگاه معلم یادآور شد: استاد یک فن را به دانشجو می‌آموزد اما کار معلم صرفاً آموزش دانش نیست بلکه زندگی را به دانش‌آموز یاد می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است و این نشان از توجه دولت سیزدهم به تعلیم و تربیت دارد.

فرهادی نظام رتبه‌بندی را کاری بسیار دشوار خواند و گفت: دولت سیزدهم بیش از ۹۰۰ هزار معلم را رتبه‌بندی کرد که ۵۷۲ هزار نفر تقاضای تجدید نظر دادند و در مدت چهار ماه تقاضای آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و بیش از ۳۸۰ هزار نفر ارتقای رتبه گرفتند.

وی بیان کرد: امیدواریم دانش‌آموزانی در طراز سند تحول بنیادین و حیات طیبه که سیره تربیتی حضرت زهرا (س) در آن مورد تأکید قرار گرفته است، پرورش دهیم.

کد خبر 6098190

دیگر خبرها

  • کریستیانو رونالدو باری دیگر آمادگی بدنی اش را به رخ کشید / تمرینات بدنسازی CR7
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • حزب الله کریات شمونا را به آتش کشید + فیلم
  • ویدیو/ از طرح دغدغه‌های کارگران تا دوری از باندهای قدرت و ثروت
  • اولین زیان غول گاز روسیه در ربع قرن گذشته
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • کاهش فروش آیفون در چین همزمان با شدیدترین افت درآمد سالانه اپل
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای