Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا میقانی شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم توسط مردم، افزود: عزاداری در این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال گذشته است و تمام مسوولان رسالت سنگینی در حفظ سلامت مردم بر عهده دارند.

وی بر اجرای صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم در این روزها به منظور حفظ سلامت جامعه تاکید و بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا در مهدیشهر، امسال با همکاری خیران نذورات ماه محرم باید در قالب بسته‌های حمایتی و خشک آماده و در بین محرومان و نیازمندان توزیع و از پخت هرگونه نذورات گرم خودداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مهدیشهر ادامه داد: از بالاترین اهداف امام حسین(ع) در کربلا امر به معروف و نهی از منکر بود و در حال حاضر هیچ معروفی بالاتر از ولایت‌پذیری و هیچ منکری بالاتر از رعایت نکردن قانون نیست.

وی با اشاره به  سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و فصل الخطاب بودن فرمایشات ایشان برای تمام اقشار جامعه، تاکید کرد: ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌ها برای تمام هیات‌های مذهبی که همواره ولایت‌پذیری را نشان دادند، واجب است.

میقانی ابراز داشت: با توجه به اهمیت سلامت مردم، استمرار و دقت در اجرای توصیه‌های بهداشتی برای برگزاری عزاداری های محرم مورد تاکید است.

فرماندار مهدیشهر یادآور شد:  عزاداری‌ها طوری نباشد که پس از پایان ایام محرم سلامت عزیزان مان به خطر بیفتد و بر این اساس سوگواران موارد توصیه شده را به صورت کامل رعایت کنند.

برپایی هرگونه ایستگاه صلواتی ممنوع است

وی اظهارداشت: برپایی هر نوع ایستگاه‌های صلواتی، موکب ها، خیمه ها و چادر برای توزیع نذورات و چای  در تمام مناطق شهرستان مهدیشهر ممنوع است.

میقانی با بیان اینکه هیچ فردی خواستار تعطیلی مراسم عزاداری محرم نیست، خاطرنشان کرد: امکان حضور در  مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای همه فراهم است.

وی اضافه کرد: کمیته نظارت بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد کرونا در فرمانداری مهدیشهر تشکیل شده و با همکاری مسوولان ذیربط روزانه اقدام به بررسی و نظارت بر اجرای مراسم‌ها در شهرستان می‌کند.

مهدیشهری‌های ساکن دیگر نقاط کشور به این شهرستان سفر نکنند

وی با بیان اینکه مهدیشهری‌های ساکن دیگر نقاط کشور در ایام عزاداری تاسوعا و عاشورا به این شهرستان سفر می‌کردند، ابرازداشت: امسال از تمام مردم تقاضا می‌شود که در تعطیلات پیش رو به مهدیشهر سفر نکنند تا بیماری خود و خانواده‌شان در پایان سفر رقم نخورد.

وی بیان کرد: اجرا نکردن اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا در برنامه‌های شخصی، دینی و مذهبی سبب شدت گرفتن شیوع این ویروس در مهر امسال مانند اسفندماه سال گذشته می‌شود.

میقانی با اشاره به اینکه در این روزهای کرونایی، هر خانه باید خود یک حسینیه باشد، گفت: این گونه شور و شعور حسینی را می‌توان به رخ دنیا کشید و در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا گام برداشت.

وی تاکید کرد که هیات‌های مذهبی استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را در دستور کار خود قرار دهند و مردم شهرستان مهدیشهر در صورت امکان از خانه‌های خود بیرون نیامده و عزاداری‌های خود را از صدا و سیما و فضای مجازی دنبال کنند.

فرماندار مهدیشهر یادآور شد: سلامت مردم مهمتربن اولویت در برگزاری مراسمات عزاداری است و با قانون شکنان و کسانی که امنیت و سلامت جامعه را به خطر بیاندازند به صورت صریح  و قانونی برخورد می‌شود.

مهدیشهر و شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی در استان سمنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد در حالی که مهدیشهر  در ۳۰ مرداد ۹۹ در وضعیت نارنجی کرونایی قرار داشت.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری مهدی شهر بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری مهدی شهر بهداشت و سلامت ویروس کرونا ماه محرم هیأت عزاداری مهدی شهر بهداشت و سلامت رعایت شیوه نامه های بهداشتی رعایت شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۲۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرمهدی علوی در گفت‌وگو با بخش اخبار ورزشی شبکه سوم سیما درباره حوادث بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود.

وی ادامه داد: موضوع دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود. بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه چه تضمینی برای اجرای آیین‌نامه وجود دارد، تصریح کرد: اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، LOC برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مفاهیم: آشنایی با عوامل اجتماعی تعیین‌کننده سلامت (SDH)
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است